Zazimování Downtowna

Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátoři: manet125, Gek

Odpovědět
stanleyzlin
Začátečník
Příspěvky: 6
Registrován: pát 02 srp 2013, 09:02
Bydliště: zlín

Zazimování Downtowna

Příspěvek od stanleyzlin » pát 30 srp 2013, 11:22

Možná poněkud předčasně ale přesto se chci zeptat na zazimování skútra. Nevím jak se dostanu k baterii, která má být odpojená, takže pokud někdo máte zkušenosti poprosil by jsem o nějaký návod. Dále pak jsem dostal v Krhové info, že na zimu vyjet co nejvíc benzínu 95 a doplnit 98 především z toho důvodu že 98 nemá v sobě žádné rostlinné přísady, které se prý během zimy rády usadí v palivové soustavě. Za případné další rady a tipy dík. :idea:

Gek
Spisovatel příspěvkový
Příspěvky: 7713
Registrován: pon 21 dub 2008, 10:53
Bydliště: Moravany u Pardubic
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Gek » pát 30 srp 2013, 11:52

Nejsem odborníkem v zazimovávání, ale je nutné si říci, kde skútr stojí na zimu. Pokud je to v teplé garáži nebo venku v kůlně na sibérii a mraze.

Popíšu několik odborných teoretických rad, jak jsem je za léta posbíral. Nutno podotknouti, že jimi neřídím a nedělám to tak.

V každém případě motorku umýt. Vše co se hýbe promazat. Promazat lanka a dofouknout kola. Vyndat a nabít akumulátor a uložit na suchém místě, kde nemrzne. Do válce stříknout olej. Nádrž naplnit po okraj benzínem a vypustit karburátor. U stříkačky naplnit nádrž. Zakrýt motorku plachtou a zamezit přístupu hlodavců. několikrát za zimu motorku nastartovat a ohřát na provozní teplotu. Pak nechat vychladnout a znovu zazimovat. Pootáčet kola, aby se neomačkala. Případně postavit moto na montážní stojan, aby byla obě kola ve vzduchu. Těšit se na jaro. Toto jsou rady, které se postupem času ke mě dostaly.

No a já to dělám a dělal jsem takto.
Přijel jsem z poslední jízdy, motorku / skútra jsem postavil na hlavní stojan a tím jsem ho považoval za zazimovaný. Dvakrát za zimu jsem dobil baterku ve stroji. Nutno podotknout, že mi v garáži nemrzne. Na jaře jsem stroj někdy umyl a někdy také ne. Jarní deštík ho opláchne.

No a teď rada. Stroj na mrazu - Umýt. Postavit na hlavní stojan, vyndat baterku. Uložit na suchém místě, kde nemrzne a jednou až dvakrát dobít za zimu. Nádrž naplnit normálním 95 benzínem. Pokud máš karbec, nevypouštět, ale párkrát za zimu povolit kohout, aby dotekl do komory benzín, který se odpařil. Na jaře, vypustit komoru a do komory nechat natéct nový benzín. Pak zkusit startovat. Pokud nechytne na třetí pokus, nastartovat přes autokabely z auta. To je s karbcem. Ale ty už moc nejsou.
Takže stříkačka. Platí všechno po větu "Nádrž naplnit normálním 95 benzínem " a pak od "Pokud nechytne na třetí pokus, nastartovat přes autokabely z auta. "

Snad jsem to vysvětlil. Natankováním 98 nic nepokazíš, ale uvědom si, že skútr bude stát max čtyři měsíce.
"Festina lente.". To platí stále a na všem.
1/2 URAL RETRO 750 side.
"Lepší je být v šest doma, než o půl šesté v márnici." :)

Uživatelský avatar
Bobo76
Starší Kecal
Příspěvky: 1104
Registrován: čtv 21 dub 2011, 20:54
Bydliště: okolí valmezu

Příspěvek od Bobo76 » sob 31 srp 2013, 18:56

osobně jsem viděl co udělá 95-ka benzín po dvou měsících v petce. Všechny bio srač.. se pěkně nashromáždí dole. Takže za mě pokud Geku natankovat před zimou plnou tak určitě ne samotnou 95-kou ale buď tam dolít nějaké další aditiva které zamezí uvolňování bio složek z benzínu nebo dát stooktánek bez bio příměsí. A nejsem si jistý ale nemají naše skútry náhodou plastové nádrže tím myslím že možná není až tak nutné tam mít plnou nádrž spíš je lépe mít skoro prázdnou a na jaře dolít čerstvým benzínem před prvním startem....

Co vy ostatní k danému tématu?
Kymče Xciting 500 koupený (20.4.2011) zatím až na nějaké maličkosti spokojený majitel

Uživatelský avatar
manet125
Spisovatel příspěvkový
Příspěvky: 9420
Registrován: ned 19 zář 2010, 20:07
Bydliště: Blansko

Příspěvek od manet125 » sob 31 srp 2013, 20:43

Když někdo zakládáte nové vlákno (nic proti tomu, od toho je fórum), tak aspoň dbejte na úpravu. "zazimování downtowna"!? :roll:
SPRAVIL JSEM TO, NEDALO SE NA TO DÍVAT :cry:
Bylo: Stadion, Kejvačka 250, KTM 50RSW, Manet S125 Modrej, Kymco People S200, Kymco Xciting 500 Ri
Je: Manet S125 Zelenej, Kawasaki KL650 Tengai, Brumla B210

Uživatelský avatar
HonzaH
Spisovatel příspěvkový
Příspěvky: 6554
Registrován: sob 24 bře 2012, 22:17
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od HonzaH » pon 02 zář 2013, 07:31

Já mám Downa v teplé garáži. Na zimu doleju nádrž 100 oktanem do plna (Down má nádrž plechovou) a baterku ve skútru připojím k inteligentní nabíječce na udržování. Čas od času pootočím předním kolem, aby se neomačkalo, zadní je ve vzduchu. Jinak zakryju plachtou a na jaře promažu stojan a bočák.
Kymco Downtown 300i ABS ... od 28.8.2014 brázdí Prachaticko
Suzuki Burgman 650 Executive ABS
Jinak já su Honza ... pro méně bystřejší .. :wink:

ok8
Už mám víc než deset
Příspěvky: 151
Registrován: úte 29 dub 2014, 17:29
Bydliště: j.Morava

Příspěvek od ok8 » ned 22 čer 2014, 16:53

Nějak nerozumím na co vyndávat baterku a dobíjet. Pokud je baterka uskladněná, má se zkontrolovat co 3 měsíce. Takže pokud DT uklidím na začátku prosince, na konci ledna ho nažvejknu a nechám klapat půl hodiny. V zástrčce mám přístup k napětí. No a na konci března se už půjdu projet, tak co. Vzhledem k počasí, jaký bývá kolem Silvestra, je stejně šance na několikadenní ježdění.

Ad benzín: Skladovat ve tmě, chladu, a bez přístupu vzduchu. Pak mi benzín vydrží klidně dva roky. (N95 Benzina)
Biosložka v benzinu je alkohol, nevím co by se mělo usazovat a rozkládat. To přece dělá řepa v naftě.

Uživatelský avatar
jouza74
Superkecal
Příspěvky: 3031
Registrován: úte 20 pro 2011, 08:22
Bydliště: České Budějovice

Příspěvek od jouza74 » ned 22 čer 2014, 23:09

No budiž, je to tvoje volba. Mám spoustu info od profi servisáků a je to fakt mazec, co se děje. Biosložka nemaže a po odpaření krásně lepí. Popřej tedy krásnou zimu vstřikovačům a čerpadlu popř. karburátoru. I Honda musela dělat stahovačku kvůli europalivu. Nemusím ani chodit daleko, sám jsem si to mohl letos zkusit. Moje Rosnička (traktůrek domácí výroby motor dvoutakt 300 ccm) na podzim lítala jak ďas. Na káře osm maníků do kopce kde se lámou šlapačky bicyklistům, no probléma. V dubnu jsem ji budil ze sna a byla ráda, že vůbec vylezla ze zimoviště vlastní silou a brutální střelba do sání s okamžitým chcípnutím. Celý den jsem se v ní ryl, do posledního šroubečku rozhodil zapalování, karburaci, vzduchový filtr. Vyměnil palivový filtr, svíčku, kablík, fajfku a přemýšlel o výměně motoru za moderní 4T. Nakonec mě osvítilo a vzpomněl jsem si na radu servisáka VARI a jiných systémů. Když je všecko marné a nikdo neví kudy kam, vzpomeňte si na tuhle zásadní věc způsobenou jen a pouze europalivem. V místech kde N95 přichází do dlouhodobého styku se vzduchem, dochází k nepopiratelnému odpařování paliva a naslednému vzniku šlemu, který zmenšuje a následně i zcela ucpává ta nejužší místečka v systémech přípravy paliva. Prostě došlo na hrnec, do něj 2 díly vody a jeden díl octa. 20 min. varu a eurousazeniny jsou v tahu. Ještě jsem sousedovi demonstrativně ze stání (s jeho souhlasem) po smyku vytáhl jeho Fusiona a bylo hotovo. Prostě musím myslet i na ty jiné pomocníky, než jen na moto. Můj domovský servis Moto Guzzi, jehož majitel vlastní i velice dobře zavedený kamenný obchod se zahradní a lesnickou technikou výslovně žádá všechny zákazníky, aby po ukočení záruční lhůty (v jejímž průběhu je zákazník vyloženě nucen používat určitý typ paliva) začli do svých sekaček, pil a dalších domácích makáčů palivo nesporně kvalitnější. Poslední poučka, které nerad rozdávám. Čím nižší objem motoru, tím fatálnější následky.
Neb vlastním taky 125 se vstřikováním, kontaktoval jsem značkového servisáka .ondy, jak že to teda a tím palivem je. Jeho odpoveď si mohu nechat pro sebe ... Ale mám Vás rád. V rámci záruky má prodejce nezpochybnitelné právo (všechny ovládací páčky v rukách). Ty praví palivo N95, prý nutné pro vymezení provozních vůlí, pravděpodobně doufají, že se to stihne během těch dvou let dostatečně přicpat, aby si zajistili budoucí ne zrovna levné servisní práce a materiál.
Na elektriku jsou tu jiní šmaťáci, leč i mě je celkem jasné, že se zvýšená péče o baterii vyplatí. Pokud se o baterii budeš starat pouze podle datumu prodeje a manuálu, budeš spokojený maximálně rok, nebo dva. V případě jednoho velice náročného Kymcotypu možná pouze rok. Motorka, nebo skůtr pokud se tomu oddáš, je časově i finančně náročný koníček. Kymco není vyjímlkou, i když oproti jiným značkám je to pořád brnkačka.
Tak jsem se zase po čase rozepsal, ale není nad zkušenost vlastní a strašně nerad bych tady někdy psal. Já jsem vám to říkal. Pardon za tu dýlku a dík za čas :oops: :wink:
Naposledy upravil(a) jouza74 dne úte 24 čer 2014, 09:00, celkem upraveno 1 x.
Kymco Vitality 2T r.v. 2007 už nemám, nahradila ho "Karkulka" Honda SH 125i r.v. 2013
na delší štreky Moto Guzzi Breva 750 r.v. 2004
a na ty nejdelší Triumph Trophy 1200 SE r.v. 2013

Uživatelský avatar
HonzaH
Spisovatel příspěvkový
Příspěvky: 6554
Registrován: sob 24 bře 2012, 22:17
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od HonzaH » pon 23 čer 2014, 06:44

Jouzíku ... ty bejku !! ... :twisted: jakejpak Pardon?! ... tvoje rady a zkušenosti tu dozajista nehltám jenom já ... takže nepřestávej, rozepisuj se, pokračuj ... :wink: :)
Kymco Downtown 300i ABS ... od 28.8.2014 brázdí Prachaticko
Suzuki Burgman 650 Executive ABS
Jinak já su Honza ... pro méně bystřejší .. :wink:

Uživatelský avatar
jakattara
Spisovatel příspěvkový
Příspěvky: 4931
Registrován: stř 02 zář 2009, 14:57
Bydliště: Prostějovsko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od jakattara » pon 23 čer 2014, 08:12

Přesně tak. Jouza je můj motoguru :)
Honda CTX 700,
http://www.motorkari.cz/moto-uzivatel/?muid=40432"
Krásná minulost - Kymco Agility 50MMC, Jawa Pionýr, Sachs Madass 125...

Uživatelský avatar
mulah
Superkecal
Příspěvky: 3380
Registrován: ned 13 kvě 2012, 13:27
Bydliště: CHodov u KV

Příspěvek od mulah » pon 23 čer 2014, 15:59

Jen by mě zajímalo,jakej Kymcotyp je tak náročnej na tu baterku :D
Agility 50 4T, Xciting 500 AFI , K-xct 125i, VARAN, Džamila CB500

Uživatelský avatar
Gandalf
Spisovatel příspěvkový
Příspěvky: 4280
Registrován: pát 24 srp 2012, 11:20
Bydliště: Brno-venkov

Příspěvek od Gandalf » pon 23 čer 2014, 16:37

mulah: ...toho neznáš :lol:
Honda Forza 300 Obrázek
(Honda CTX 700D 16-19, Piaggio X10 350 13-16, Kymco Downtown 125 12-13, Babetta 210 1988-2000)

Uživatelský avatar
HonzaH
Spisovatel příspěvkový
Příspěvky: 6554
Registrován: sob 24 bře 2012, 22:17
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od HonzaH » úte 24 čer 2014, 07:43

Noooo ... o jednom typu bych věděl :wink: :) ... ale dostatečně výkonná baterka dokáže výrazně eliminovat handicap tohoto typu :wink: :)
Kymco Downtown 300i ABS ... od 28.8.2014 brázdí Prachaticko
Suzuki Burgman 650 Executive ABS
Jinak já su Honza ... pro méně bystřejší .. :wink:

ok8
Už mám víc než deset
Příspěvky: 151
Registrován: úte 29 dub 2014, 17:29
Bydliště: j.Morava

Příspěvek od ok8 » úte 24 čer 2014, 21:01

A co je v N95 ještě za biosložku kromě lihu? Napadá mě už jen ušní maz mafiána Babiše.
Škraloupy musí být snad něco jinýho. Ale dík za info, budu tedy dělat hn-hn každý měsíc. Nebo frknu N98 no.

Co se týče baterek, při respektování návodu jsem používat v autech jednu baterku asi 6-7 let. A to nebyla žádný hi-tech.

Odpovědět