HonzaH píše:No uvidím, co gandalf, ale já si myslím, že to on není, alespoň na mém Downovi jsem takovéto neviděl. Spíš to bude, jak jsem psal já ...
Jinak dnes jsem jel zase po delší době do práce na skútru a Downova slabost je svícení .. za úplné tmy je fakt blbě vidět. Tlumené svítí pár metrů přede mne a dálkové jsou úzký kužel do dálky a zase není vidět do příkopy. Zkusím, jestli to nemá nějaké štelování případně se zeptám v servisu ... Dá se na jiných skútrech ladit sklon světel??
jakattara píše:Tak to já si na svém na svícení stěžovat nemohu. Porovnávání jsme to dokonce i s Bobem a Down svítí podstatně lépe, než Evo.
Gandalf píše:V testech se hodnocení rozcházejí. Někteří vyloženě vychvalují, že pár světel zajišťuje skvělé osvětlení vozovky, jiní kritizují právě zmíněný úzký kužel a to, že jezdec do příkopu nebo do zatáčky málo vidí.
motorr66 píše:Seřídit to bohužel nejde a je to škoda
jouza74 píše:to HonzaH
Na Vitalitce se světlo seřídit dá jednoduše (jedním šroubkem), ale tam je jen jeden reflektor a po stranách dvoje parkovačky.
Gandalf píše:Tak nemožnost seřízení mě docela překvapuje. Měl jsem za to, že seřízení předního světlometu je samozřejmost. To šlo udělat i na Babettě
HonzaH píše:No jo, ale babeta neměla takového oplastování. včera jsem se k tomu ale bohužel nedostal ...
Gandalf píše:Dnes jsem na přední reflektor krátce koukl a žárovka je usazená v takové malé parabolce, která má určitý odskok od velké paraboly tělesa celého reflektoru. Takže vůle pro určité seřízení by tam byla. Ale rozdělávat něco kvůli tomu nebudu. Ještě bych zase něco ulomil
láďa píše:xciting štelování má..švára si taky stěžoval že Down nějak moc nesvítí,a je fakt že když jel přes den za mnou,tak mi připadalo že má vypnutý světla .takže jsme to vyřešili montáží xenonů..je to nebe a dudy..
Cossman píše:Jojo. Agilitka taky s xenonem svítí o hodně, o hodně, o hodně líp. Jáchy snad potvrdí.
HonzaH píše:Kluci, ty xenony ale nejsou homologované, že ne? ... znamenalo by to před každou technickou montovat zpátky žárovkové osvícení ??
manet125 píše:U škyťáka stačilo vyměnit originál žárovku za jinou (Philips, Osram ...) a hned to svítilo líp. Tak jako originál pneu vydrží málo, tak můžou žárovky svítit míň, ale třeba dýl vydrží.
jouza74 píše:Honzo nevím jak moc jsou důslední technici na STK u vás, ale troufám si říct, tady u nás by to na 100% v pohodě prošlo. S motorkou mě vždycky maj za 5 minut ani ne hotovýho. Zkouknou VIN, číslo motoru, rozměry a vzorek gum. Pak na to hopnu, postavit proti zdi (asi tak 5m od ní) na které je cca 1m vysoko čára. Tlumené světlo se musí vejít pod ní. Ostatní osvětlení se kontrolovalo pouze tak, jako že ... svítí x nesvítí. Fotečka (bez majitele) do archivu. Nejdéle trvalo sundání staré známky z SPZ. Já bych se těch xenonů tedy nebál.
jakattara píše:Potvrzuji a musím přiznat, že i nadále po něm budu pokukovat. Jen letos budu řešit ty zimní pneu. Ale je to o hoooodně, hoooodně, hoooodně lepší posvícení. Navíc pro případnou STK to má Cossman udělané tak jednoduše, že nasadí zpět pouze žárovku ... .Cossman píše:Jojo. Agilitka taky s xenonem svítí o hodně, o hodně, o hodně líp. Jáchy snad potvrdí.
HonzaH píše:No uvidím ... popřemýšlím o tom ....
Gandalf píše:Tak sem můžete hodit nějaký odkaz, abych si o těch xenonech nebo jiných možnostech udělal přesnější představu
Cossman píše:Honzo, homologované nejsou. Před technickou bych ale raději dal zpátky halogenku, nevíš na koho narazíš a proč si zbytečně dělat problémy. Nevím jak náročná je výměna žárovky u Downa, ale u Agilitky je to do 5 minut (povolit 7 šroubů, sundat přední kryt se světlem, odpojit dva konektory od xenonové výbojky, vytáhnout výbojku, strčit žárovku, přepojit konektor od balastu na žárovku, nasadit přední kryt se světlem a přišroubovat 7 šroubků). Balast se sundávat nemusí ani nic jiného odpojovat. Balast je řízený z konektoru žárovky. Konektor místo na žárovku prostě zapojíš do balastu. Když ho nezapojíš do balastu, ale do žárovky, tak se balast po rozsvícení světel "nenastartuje". Jinak na technickou jdeš až po 6 letech, když to máš teď nove, ne? Pokud jezdíš za tmy, tak jako já, tak bych technickou vůbec neřešil. Spíš záruku, ale žárovku si snad můžeš vyměnit sám, ne?HonzaH píše:Kluci, ty xenony ale nejsou homologované, že ne? ... znamenalo by to před každou technickou montovat zpátky žárovkové osvícení ??láďa píše:jestli se nemýlim,tak Down má v čočkách H8- http://www.xenony-levne.cz/xenony-levne ... -6000K-12V ,montáž na cca 1.5h,musí se shodit plégo,a celý předek,aby se mohli upevnit startéry,místa je tam dost..Cossman píše:Gandalfe, jaký odkaz a jakou představu máš na mysli? Xenonová sada se vybírá podle toho, jaký máš typ žárovky, kolik máš prostoru na umístění balastu a jakou barvu světla chceš.Gandalf píše:Tak sem můžete hodit nějaký odkaz, abych si o těch xenonech nebo jiných možnostech udělal přesnější představu
V Agilitce je HS1, což je stejná patice jako H4. Má dvě vlákna - potkávací a dálkové, takže je potřeba bixenon H4 (bixenon umí přepínat potkávací - dálkové posunutím výbojky, xenon má výbojku "na pevno"). Pokud máš dvě žárovky (potkávací a dálkové), třeba H1 nebo H7, dává se jen jedna sada pro potkávací a dálkové se nechává žárovka, protože xenon potřebuje cca 5 sekund na nastarování do plného svitu, což by mohlo být při přepínání potkávací - dálkové a zpět pro tebe jako řidiče nepříjemné.
Balast se vybírá podle volného prostoru. Buď klasický nebo slim. Funkčně jsou stejné, jen slim má menší rozměry.
Barva světla se udává v Kelvinech. 4300K je barva asi jako halogenka, 5000K denní světlo, 6000K je bíla a čím vyšší, tím více do modra, viz. třeba tady.
Sady se prodávají pro auto nebo pro moto. Pro auto jsou 2 výbojky a dva balasty, pro moto jen jedna výbojka a jeden balast (někdy už přímo slim), jinak jsou úplně stejné. Bohužel cena pro moto většinou nebývá poloviční. Pro auto třeba bixenonová sada H4 stojí 1859,- a pro moto 1584,-. Možná se dá sehnat levněji, je potřeba hledat.
Jen pozor !!! Před případnou montáží si nejdříve proměřte napájecí napětí žárovky při nastartovaném skůtru, jestli není střídavé. Střídavým napětím byste na 99% zničili balast dřív, než by se stačila výbojka nastartovat !!!Cossman píše:Prvotní montáž určitě bude trvat déle než 5 minut, ale případná výměna výbojky za halogenku je časově stejně náročná, jako vyýměna halogenky za halogenku.láďa píše:jestli se nemýlim,tak Down má v čočkách H8- http://www.xenony-levne.cz/xenony-levne ... -6000K-12V ,montáž na cca 1.5h,musí se shodit plégo,a celý předek,aby se mohli upevnit startéry,místa je tam dost..láďa píše:Gandalf má Dowtowna,má to napsaný pod nickem..vzhledem k tomu,že nejlépe je umístit balasty těsně pod přístrojovku,kde je dostatek místa,tak musí předek ven,výměna a zapojení je pak opravdu otázka chvilky.dal bych tam klidně autosadu..dávali jsme tam xenony 6000kHonzaH píše:Je fakt, že na 1. STK jdu až za 6 let. Popřemýšlím o tom. Díky za rady, kluci.láďa píše:kluci,nejsem si jistej,ale nechodí se na první tk po 4 letech??jinak rozdíl žárovka x xenon je neodiskutovatelnáGandalf píše:Cossman: Šlo mi jen o to, udělat si představu o typu a ceně, protože s tím nemám žádnou zkušenost. Ale stejně nejdřív zkusím jezdit s originálním světlem a uvidím... nebo spíš neuvidím