DWTN - Osvětlení

Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátoři: manet125, Gek

Uživatelský avatar
manet125
Spisovatel příspěvkový
Příspěvky: 9420
Registrován: ned 19 zář 2010, 20:07
Bydliště: Blansko

DWTN - Osvětlení

Příspěvek od manet125 » sob 06 říj 2012, 07:22

HonzaH píše:No uvidím, co gandalf, ale já si myslím, že to on není, alespoň na mém Downovi jsem takovéto neviděl. Spíš to bude, jak jsem psal já ...
Jinak dnes jsem jel zase po delší době do práce na skútru a Downova slabost je svícení :evil: :( .. za úplné tmy je fakt blbě vidět. Tlumené svítí pár metrů přede mne a dálkové jsou úzký kužel do dálky a zase není vidět do příkopy. Zkusím, jestli to nemá nějaké štelování případně se zeptám v servisu ... Dá se na jiných skútrech ladit sklon světel??
jakattara píše:Tak to já si na svém na svícení stěžovat nemohu. Porovnávání jsme to dokonce i s Bobem a Down svítí podstatně lépe, než Evo.
Gandalf píše:V testech se hodnocení rozcházejí. Někteří vyloženě vychvalují, že pár světel zajišťuje skvělé osvětlení vozovky, jiní kritizují právě zmíněný úzký kužel a to, že jezdec do příkopu nebo do zatáčky málo vidí.
motorr66 píše:Seřídit to bohužel nejde a je to škoda :cry:
jouza74 píše:to HonzaH
Na Vitalitce se světlo seřídit dá jednoduše (jedním šroubkem), ale tam je jen jeden reflektor a po stranách dvoje parkovačky.
Gandalf píše:Tak nemožnost seřízení mě docela překvapuje. Měl jsem za to, že seřízení předního světlometu je samozřejmost. To šlo udělat i na Babettě :wink:
HonzaH píše:No jo, ale babeta neměla takového oplastování. včera jsem se k tomu ale bohužel nedostal ... :(
Gandalf píše:Dnes jsem na přední reflektor krátce koukl a žárovka je usazená v takové malé parabolce, která má určitý odskok od velké paraboly tělesa celého reflektoru. Takže vůle pro určité seřízení by tam byla. Ale rozdělávat něco kvůli tomu nebudu. Ještě bych zase něco ulomil :wink:
láďa píše:xciting štelování má..švára si taky stěžoval že Down nějak moc nesvítí,a je fakt že když jel přes den za mnou,tak mi připadalo že má vypnutý světla :( .takže jsme to vyřešili montáží xenonů..je to nebe a dudy.. :D
Cossman píše:Jojo. Agilitka taky s xenonem svítí o hodně, o hodně, o hodně líp. :twisted: Jáchy snad potvrdí. :wink:
HonzaH píše:Kluci, ty xenony ale nejsou homologované, že ne? ... znamenalo by to před každou technickou montovat zpátky žárovkové osvícení ?? :?
manet125 píše:U škyťáka stačilo vyměnit originál žárovku za jinou (Philips, Osram ...) a hned to svítilo líp. Tak jako originál pneu vydrží málo, tak můžou žárovky svítit míň, ale třeba dýl vydrží.
jouza74 píše:Honzo nevím jak moc jsou důslední technici na STK u vás, ale troufám si říct, tady u nás by to na 100% v pohodě prošlo. S motorkou mě vždycky maj za 5 minut ani ne hotovýho. Zkouknou VIN, číslo motoru, rozměry a vzorek gum. Pak na to hopnu, postavit proti zdi (asi tak 5m od ní) na které je cca 1m vysoko čára. Tlumené světlo se musí vejít pod ní. Ostatní osvětlení se kontrolovalo pouze tak, jako že ... svítí x nesvítí. Fotečka (bez majitele) do archivu. Nejdéle trvalo sundání staré známky z SPZ. Já bych se těch xenonů tedy nebál. :wink:
jakattara píše:
Cossman píše:Jojo. Agilitka taky s xenonem svítí o hodně, o hodně, o hodně líp. :twisted: Jáchy snad potvrdí. :wink:
Potvrzuji a musím přiznat, že i nadále po něm budu pokukovat. Jen letos budu řešit ty zimní pneu. Ale je to o hoooodně, hoooodně, hoooodně lepší posvícení. Navíc pro případnou STK to má Cossman udělané tak jednoduše, že nasadí zpět pouze žárovku ... ;) .
HonzaH píše:No uvidím ... popřemýšlím o tom .... :wink: :)
Gandalf píše:Tak sem můžete hodit nějaký odkaz, abych si o těch xenonech nebo jiných možnostech udělal přesnější představu :wink:
Cossman píše:
HonzaH píše:Kluci, ty xenony ale nejsou homologované, že ne? ... znamenalo by to před každou technickou montovat zpátky žárovkové osvícení ?? :?
Honzo, homologované nejsou. Před technickou bych ale raději dal zpátky halogenku, nevíš na koho narazíš a proč si zbytečně dělat problémy. :? Nevím jak náročná je výměna žárovky u Downa, ale u Agilitky je to do 5 minut (povolit 7 šroubů, sundat přední kryt se světlem, odpojit dva konektory od xenonové výbojky, vytáhnout výbojku, strčit žárovku, přepojit konektor od balastu na žárovku, nasadit přední kryt se světlem a přišroubovat 7 šroubků). Balast se sundávat nemusí ani nic jiného odpojovat. Balast je řízený z konektoru žárovky. Konektor místo na žárovku prostě zapojíš do balastu. Když ho nezapojíš do balastu, ale do žárovky, tak se balast po rozsvícení světel "nenastartuje". Jinak na technickou jdeš až po 6 letech, když to máš teď nove, ne? Pokud jezdíš za tmy, tak jako já, tak bych technickou vůbec neřešil. Spíš záruku, ale žárovku si snad můžeš vyměnit sám, ne?
láďa píše:jestli se nemýlim,tak Down má v čočkách H8- http://www.xenony-levne.cz/xenony-levne ... -6000K-12V ,montáž na cca 1.5h,musí se shodit plégo,a celý předek,aby se mohli upevnit startéry,místa je tam dost..
Cossman píše:
Gandalf píše:Tak sem můžete hodit nějaký odkaz, abych si o těch xenonech nebo jiných možnostech udělal přesnější představu :wink:
Gandalfe, jaký odkaz a jakou představu máš na mysli? Xenonová sada se vybírá podle toho, jaký máš typ žárovky, kolik máš prostoru na umístění balastu a jakou barvu světla chceš.

V Agilitce je HS1, což je stejná patice jako H4. Má dvě vlákna - potkávací a dálkové, takže je potřeba bixenon H4 (bixenon umí přepínat potkávací - dálkové posunutím výbojky, xenon má výbojku "na pevno"). Pokud máš dvě žárovky (potkávací a dálkové), třeba H1 nebo H7, dává se jen jedna sada pro potkávací a dálkové se nechává žárovka, protože xenon potřebuje cca 5 sekund na nastarování do plného svitu, což by mohlo být při přepínání potkávací - dálkové a zpět pro tebe jako řidiče nepříjemné.

Balast se vybírá podle volného prostoru. Buď klasický nebo slim. Funkčně jsou stejné, jen slim má menší rozměry.

Barva světla se udává v Kelvinech. 4300K je barva asi jako halogenka, 5000K denní světlo, 6000K je bíla a čím vyšší, tím více do modra, viz. třeba tady.

Sady se prodávají pro auto nebo pro moto. Pro auto jsou 2 výbojky a dva balasty, pro moto jen jedna výbojka a jeden balast (někdy už přímo slim), jinak jsou úplně stejné. Bohužel cena pro moto většinou nebývá poloviční. Pro auto třeba bixenonová sada H4 stojí 1859,- a pro moto 1584,-. Možná se dá sehnat levněji, je potřeba hledat.

Jen pozor !!! Před případnou montáží si nejdříve proměřte napájecí napětí žárovky při nastartovaném skůtru, jestli není střídavé. Střídavým napětím byste na 99% zničili balast dřív, než by se stačila výbojka nastartovat !!!
Cossman píše:
láďa píše:jestli se nemýlim,tak Down má v čočkách H8- http://www.xenony-levne.cz/xenony-levne ... -6000K-12V ,montáž na cca 1.5h,musí se shodit plégo,a celý předek,aby se mohli upevnit startéry,místa je tam dost..
Prvotní montáž určitě bude trvat déle než 5 minut, ale případná výměna výbojky za halogenku je časově stejně náročná, jako vyýměna halogenky za halogenku. :wink:
láďa píše:Gandalf má Dowtowna,má to napsaný pod nickem..vzhledem k tomu,že nejlépe je umístit balasty těsně pod přístrojovku,kde je dostatek místa,tak musí předek ven,výměna a zapojení je pak opravdu otázka chvilky.dal bych tam klidně autosadu..dávali jsme tam xenony 6000k
HonzaH píše:Je fakt, že na 1. STK jdu až za 6 let. Popřemýšlím o tom. :wink: Díky za rady, kluci.
láďa píše:kluci,nejsem si jistej,ale nechodí se na první tk po 4 letech??jinak rozdíl žárovka x xenon je neodiskutovatelná :D
Gandalf píše:Cossman: Šlo mi jen o to, udělat si představu o typu a ceně, protože s tím nemám žádnou zkušenost. Ale stejně nejdřív zkusím jezdit s originálním světlem a uvidím... nebo spíš neuvidím :wink:
Bylo: Stadion, Kejvačka 250, KTM 50RSW, Manet S125 Modrej, Kymco People S200, Kymco Xciting 500 Ri
Je: Manet S125 Zelenej, Kawasaki KL650 Tengai, Brumla B210

Uživatelský avatar
jakattara
Spisovatel příspěvkový
Příspěvky: 4931
Registrován: stř 02 zář 2009, 14:57
Bydliště: Prostějovsko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od jakattara » sob 06 říj 2012, 08:13

Perfektní práce a kdyby se chtěl ještě někdo kouknout na jiné, muže tady - viewtopic.php?t=204&postdays=0&postorder=asc&start=0 ;)
Honda CTX 700,
http://www.motorkari.cz/moto-uzivatel/?muid=40432"
Krásná minulost - Kymco Agility 50MMC, Jawa Pionýr, Sachs Madass 125...

Uživatelský avatar
Gandalf
Spisovatel příspěvkový
Příspěvky: 4280
Registrován: pát 24 srp 2012, 11:20
Bydliště: Brno-venkov

Příspěvek od Gandalf » sob 27 črc 2013, 19:58

Z dlouhé chvíle jsem si v tom dnešním vedru vzpomněl na výškové seřízení potkávacích předních světlometů. Nejdřív jsem si to prohlédl s baterkou v jedné a zrcátkem v druhé ruce a jsou tam krásně přístupné křížové šroubky pro každý světlomet. Tak jsem rozsvítil potkávačky a horní okraj světelného pole na stěně garáže lehce zvýšil. Hned v pondělí nebo úterý pojedu do práce hodně brzy, takže zjistím jak se změnil světelný kužel před skútrem a jestli na mě nebude snad někdo v protisměru blikat. Proměřovat úhly a vzdálenosti se mi nechtělo, když tak někdy později. Na to bylo příliš horko :wink:

Při té příležitosti jsem se koukal, jak se asi mění vadné žárovky. Dělal to už na tomhle modelu někdo? V manuálu o tom není ani slovo, natož snímek. Na zadní straně světlometu potkávaček je kruhový gumový kryt s provlečeným kabelem za ním by asi měl být přístup k žárovce, ale nesundával jsem ho, dokud není třeba. Ale jaký je přístup k žárovkám dálkových světel nebo předních blinkrů... je třeba demontovat nějaké plasty?
Honda Forza 300 Obrázek
(Honda CTX 700D 16-19, Piaggio X10 350 13-16, Kymco Downtown 125 12-13, Babetta 210 1988-2000)

base1000
Už mám víc než deset
Příspěvky: 51
Registrován: pát 12 črc 2013, 08:14
Bydliště: Kroměříž

Příspěvek od base1000 » pon 29 črc 2013, 19:57

Gandalf: k žárovkám se dostaneš tak, že vytočíš kolo na doraz, lehneš pod skutra,nebo si klekneš a nahmatáš, žárovky jsou přesně pod tím gumovým krytem jak píšeš, ten sundáš a nahmatáš žárovku s paticí, otočíš s ní o 90 stupňů proti směru hodinových ručiček a žárovka je venku :wink: U tlumených světel to jde vcelku snadno tam i zpátky, u dálkových je trošku horší přístup (jsou cca o 10 cm výš),ale postup je stejný, jen je lepší při nasazení nové žárovky s paticí zpátky koukat přímo do předního světla a rukou zezadu nasměrovat žárovku rovně... (takže výměna potkávačky asi na 1 minutu, výměna dálkové asi na 2 minuty) Blinkry jsem nezkoušel, ale došáhnout se tam dá taky...
Kymco Downtown 125i ABS, 2009, bílá

Uživatelský avatar
Gandalf
Spisovatel příspěvkový
Příspěvky: 4280
Registrován: pát 24 srp 2012, 11:20
Bydliště: Brno-venkov

Příspěvek od Gandalf » čtv 01 srp 2013, 20:53

Dnes je tady absolutně mrtvo :shock:
Tak přidám aspoň jeden hloupý dotaz - když svítíte (a máte dvě žárovky pro potkávačky), je to stejně jako u auta, že vpravo směruje horní okraj světelného kuželu mírně výš, zatímco vlevo o chlup níž, aby nehrozilo oslnění protijedoucího? Já to průběžně ladím a jdu do finále :wink:
Honda Forza 300 Obrázek
(Honda CTX 700D 16-19, Piaggio X10 350 13-16, Kymco Downtown 125 12-13, Babetta 210 1988-2000)

base1000
Už mám víc než deset
Příspěvky: 51
Registrován: pát 12 črc 2013, 08:14
Bydliště: Kroměříž

Příspěvek od base1000 » pon 05 srp 2013, 10:55

Gandalf:Příjde mi, že tím, jak jsou světla blízko u sebe, tak ať to seřídíš tak , nebo tak, budou se obě světla slévat. Když jedu, příjde mi, že obě světla mi svítí spíše k pravému okraji vozovky, částečně do příkopy. V sobotu jsem zrovna jezdil v noci malýma lesníma cestičkama, a osvětlení je dostačující. Samozřejmě, že světlo do zatáčky svítí špatně, ale to není žárovkou, ale konstrukcí. Jakmile se řídítka otáčejí sami a světlo zůstává svítit rovně,vždycky to bude svítit pocitově špatně. A než měnit žárovky za sice více svítivé, ale s třetinovou životností, to bych šel už spíše do těch xenonů.... ale s barvou světla max 5500k.
Kymco Downtown 125i ABS, 2009, bílá

Uživatelský avatar
manet125
Spisovatel příspěvkový
Příspěvky: 9420
Registrován: ned 19 zář 2010, 20:07
Bydliště: Blansko

Příspěvek od manet125 » čtv 17 říj 2013, 20:59

Crabik píše:Ahoj lidi, potreboval bych poradit, mam novy DownTown, a jsem spokojen, ale uvazuji o vymene zarovek za LED, jestli tedy vubec takove jsou. Potreboval bych radu jake poridit a koupit, v nanualu jsem nasel jen voltaz a waty, ale nevim patici a velikost skelnenych banek. Rovnez bych uvital radu jak se ke svetlum v tomto skutru dostat, predni i zadni.
diky, Crabik
mulah píše:A proč to píšeš do XC vlákna??? Počkej až to uvidí admin . . . . . .
forman píše:Dokud to tady je tak ti rychle odpovím, s Watáží ti neporadím,ale rozhodně s výměnou za Ledky nebo Xenony,bych raději zvažoval. Budeš mít problémy na STK a možná i někdy s nějakým nevrlým policajtem na silnici.

Dneska už přesouvám druhé vlákno!!!! Dávejte si majzla.
Bylo: Stadion, Kejvačka 250, KTM 50RSW, Manet S125 Modrej, Kymco People S200, Kymco Xciting 500 Ri
Je: Manet S125 Zelenej, Kawasaki KL650 Tengai, Brumla B210

Uživatelský avatar
mulah
Superkecal
Příspěvky: 3380
Registrován: ned 13 kvě 2012, 13:27
Bydliště: CHodov u KV

Příspěvek od mulah » pát 18 říj 2013, 15:59

Přesně tak jak Ruda píše. Znám už dost lidí co xenony z auta vyhodily, protože na každým STKčku byli problémy. A v tom horším případě, se ti může stát,že do někoho picneš a pojišťovna od toho dá ruce pryč a budeš muset cvakat ze svého.
Agility 50 4T, Xciting 500 AFI , K-xct 125i, VARAN, Džamila CB500

Uživatelský avatar
HonzaH
Spisovatel příspěvkový
Příspěvky: 6554
Registrován: sob 24 bře 2012, 22:17
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od HonzaH » pon 21 říj 2013, 08:47

Souhlasím s Mulahem ... dnes hledají pojišťovny každou skulinku, kde by mohli neplatit .. a nepřekvapilo by mě, kdyby nechtěli hradit škodu kvůli nezpůsobilému technickému stavu díky nainstalovaným xenonům ... třeba u nepředpisových gum tomu tak je, pokud máš na autě nebo moto jinou gumu, než co je ve velkém TP, máš při bouračce problém :(
Kymco Downtown 300i ABS ... od 28.8.2014 brázdí Prachaticko
Suzuki Burgman 650 Executive ABS
Jinak já su Honza ... pro méně bystřejší .. :wink:

Uživatelský avatar
buchtik
Mladší Kecálek
Příspěvky: 330
Registrován: čtv 16 črc 2015, 11:33
Bydliště: Tábor
Kontaktovat uživatele:

Re: DWTN - Osvětlení

Příspěvek od buchtik » pon 03 říj 2016, 10:18

Neřešil jste někdo denní svícení? Konktrétně typ a umístění aby to nabylo kravské. Mně zatím vychází dát to do míst viz Rajče.

http://buchtikj.rajce.idnes.cz/Denni_sviceni/

To na čem mé plány drhnout je, že ani jedna plocha není přesně ve směru jízdy, vše jsou křivky a montáž bude trochu komplikovanější.

Potřebuji nakopnout správným směrem ...
JardaB
Kymco New Downtown 350i ABS, Tábor
Interim si quid factum, non bene actum.
http://www.buchtik.eu;

Vyhlos
Starší Kecal
Příspěvky: 703
Registrován: stř 09 črc 2014, 19:44
Bydliště: Brno

Re: DWTN - Osvětlení

Příspěvek od Vyhlos » pon 03 říj 2016, 16:04

Moje jsou v sekci Tuningu, v rubrice Světla a vše co svítí ... nebo tak nějak.
..................................
nyní Kymco Downtown 300i + Honda Integra 700 D (není to Diesel)
dřive Honda PCX150,Jawa 250, ČZ 125C, S11, Pionýr

Uživatelský avatar
buchtik
Mladší Kecálek
Příspěvky: 330
Registrován: čtv 16 črc 2015, 11:33
Bydliště: Tábor
Kontaktovat uživatele:

Re: DWTN - Osvětlení

Příspěvek od buchtik » pon 03 říj 2016, 18:08

To je poměrně dost chytré, uchytiti to na šrouby plexi a tím zamezit jakémukoli demoličnímu zásahu do plastů. Tvoje řešení vylučuje jakékoli pindy s pohledu nehomologovaných výčnělků. http://www.fotoalbum.cz/downtown-denni- ... 0o2537671/

To je hodně dobrá inspirace. Mně by asi vadilo dávat světla pod plexi, protože zcela jistě musí být ty tvoje šajňáky vidět v odrazu plexi i za dne (jak jinak když denní svícení).

Mne napadlo umístit to na pomocné držáky pod šrouby plexi ale vně v pokračování linie světlometů. http://buchtikj.rajce.idnes.cz/Denni_sv ... svtlo3.jpg
Prvně prověřím možnou kolizi s řidítky v plném rejdu. Snad umístění vně nebude mít ve vyšší rychlosti nějaký "zvukový projev" ... budu plánovat a z podzimka pokusničit.


Ten tvůj pavouk je samodomo nebo výroba u profíka dle výkresu ??

Dík za inspiraci
JardaB
Kymco New Downtown 350i ABS, Tábor
Interim si quid factum, non bene actum.
http://www.buchtik.eu;

karo
Začátečník
Příspěvky: 7
Registrován: pát 05 úno 2016, 21:06

Re: DWTN - Osvětlení

Příspěvek od karo » pon 03 říj 2016, 18:58

Může být problém na STK, mezi světly musí být 600mm minimálně. Používám denní svícení na dvou skutrech po jednom v ose mota. Dvě světla vychází do blastrů na řidítkách.

Uživatelský avatar
buchtik
Mladší Kecálek
Příspěvky: 330
Registrován: čtv 16 črc 2015, 11:33
Bydliště: Tábor
Kontaktovat uživatele:

Re: DWTN - Osvětlení

Příspěvek od buchtik » pon 03 říj 2016, 19:15

Downtown má šířku 780 mm, pokud budu blíže obrysu tak 600mm bude splněno.

A pro motorky ... následuje přesná citace vyhlášky: vzdálenost svítilen od bočního obrysu je max. 400 mm a vzájemně mezi světly min. 600 mm (u vozidel s šířkou menší než 1300 mm je povolena vzájemná vzdálenost 400 mm)

To je tak, když se nečte do konce a tak vznikají mnohé poplašné zprávy
JardaB
Kymco New Downtown 350i ABS, Tábor
Interim si quid factum, non bene actum.
http://www.buchtik.eu;

Vyhlos
Starší Kecal
Příspěvky: 703
Registrován: stř 09 črc 2014, 19:44
Bydliště: Brno

Re: DWTN - Osvětlení

Příspěvek od Vyhlos » pon 03 říj 2016, 19:21

a) Pavouk je samodomo z leteckého duralu (7075) ohýbaného za tepla
b) STK jsem obhájil podle evropského předpisu pro motorky krok po kroku, odpovídá úplně všechno, světla jsou certifikovaná
c) Odlesky ve dne nulové, nevadí ani prach
d) Chybí mi jenom připojit zadní poziční aby svítilo pořád
..................................
nyní Kymco Downtown 300i + Honda Integra 700 D (není to Diesel)
dřive Honda PCX150,Jawa 250, ČZ 125C, S11, Pionýr

Odpovědět