Lepení olejového filtru

Podělte se o své zkušenosti s ostatními

Moderátoři: manet125, Gek

Odpovědět
Vyhlos
Starší Kecal
Příspěvky: 678
Registrován: stř 09 črc 2014, 19:44
Bydliště: Brno

Lepení olejového filtru

Příspěvek od Vyhlos » sob 01 zář 2018, 15:31

No chtěl bych se poradit. Před cestou na sraz si chci zítra vyměnit olej a zkontrolovat (případně nastavit) ventily na Hondě 700D a v manuálu jsem narazil na to, že se má filtr přilepit, přesněji lepit v závitu. Filtr je stejný jako v autě, je trošku menší (na rozdíl od skútru, kde je filtr úplně jiný). V autech jsem závit vždycky jenom natřel olejem stejně jako to gumové těsnění, a našrouboval zpět. Není problém, mám Loctite na závity, ale je mi to trošku divné. Vy co máte silnější stroje a stejný filtr, taky to lepíte ? No a ještě samozřejmě nemám klíč na filtr, tak doufám, že se mi to podaří povolit klasicky klínovým řemenem. Tak díky za názor.
..................................
nyní Kymco Downtown 300i + Honda Integra 700 D (není to Diesel)
dřive Honda PCX150,Jawa 250, ČZ 125C, S11, Pionýr

Uživatelský avatar
mulah
Expert
Příspěvky: 2869
Registrován: ned 13 kvě 2012, 13:27
Bydliště: CHodov u KV

Re: Lepení olejového filtru

Příspěvek od mulah » sob 01 zář 2018, 21:53

Lepit filtr??? to slyším prvně. Já sice klíč na filtry mám (z číny za 2usd), ale když jsem neměl, tak našroubování proběhlo normálně rukou,nikdy ani kapička neprolínala a při demontáži byl sviňák vždy tak zakouslej, že jsem ho pokaždý musel prorazit šroubovákem a následně povolit. Prorazit ho šlo vždycky krásně, bo je to ze slabýho plechu, akorát pak bylo všechno zajebaný od oleje - no co, alespoň to nerezlo.
Jo a viděl jsem pár příspěvků, kde borci utahovali klíčem filtr (KN s nanýtovaným šestihranem) a po pár kilometrech jim to normálně ten šestihran ustřelilo a olej začal valit tou dírou ven - to že pak zadní gumou ten olej přejížděli, to snad nemusím psát. Takže s utahováním určitě nepřehánět.
Kdo hledá, najde tady klikej
Ten nanýtovanej šestihran je tam totiž jen na povolení toho filtru.
Agility 50 4T - Tuňák už není sloužil dobře, Xciting 500iR už plaší chodce v Budějicích, Kymco prapor nese Zoidberg K-XCT125. Žabža XL1000v 8)

Uživatelský avatar
Rosi45
Superkecal
Příspěvky: 3619
Registrován: ned 21 dub 2013, 11:44
Bydliště: Zlín

Re: Lepení olejového filtru

Příspěvek od Rosi45 » ned 02 zář 2018, 08:22

Utahuju rukou a potom čtvrt otáčky klíčem.
Máš s ventily nějaký problém? Osobně bych do toho nehrabal. Vždyť Honda se seřizuje po x tisících km :shock:
Vladimír,aby se nám to tady nepletlo.
Simson SR50 prodán,Burgman 125 -prodán,Downtown 300i -prodán, Suzuki Burgman 650 Ex. -zlobivec

Všechno se dá vysvětlit. Bohužel ne všem.

Uživatelský avatar
Gek
Spisovatel příspěvkový
Příspěvky: 7014
Registrován: pon 21 dub 2008, 10:53
Bydliště: Moravany u Pardubic
Kontaktovat uživatele:

Re: Lepení olejového filtru

Příspěvek od Gek » ned 02 zář 2018, 08:34

Vždycky a jenom rukou. Namazat ó kroužek olejem a utáhnout rukou. Na povolování jsou různé klíče, dobrý je páskový, nebo univerzal.
"Festina lente.". To platí stále a na všem.
1/2 URAL RETRO 750 side.
"Lepší je být v šest doma, než o půl šesté v márnici." :)

Uživatelský avatar
motorr66
Spisovatel příspěvkový
Příspěvky: 4805
Registrován: ned 30 kvě 2010, 20:47
Bydliště: Starojická Lhota
Kontaktovat uživatele:

Re: Lepení olejového filtru

Příspěvek od motorr66 » ned 02 zář 2018, 12:53

Filtr nelepit, Loctite nebrat ! Nebo něco urveš při povolování. Pozdravuj mi toho, kdo Ti poradil :boj:
Pomalu, ale jistě ...

Čertík - B650 EXE K8
Tatran 125 S, PAv 40, baťůžek Janka,
Babetta 210
+420606952091 Laďa - a taky slyším na: Ladinek ...

Uživatelský avatar
buchtik
Mladší Kecálek
Příspěvky: 219
Registrován: čtv 16 črc 2015, 11:33
Bydliště: Tábor
Kontaktovat uživatele:

Re: Lepení olejového filtru

Příspěvek od buchtik » ned 02 zář 2018, 15:30

Napiš přesně formulaci, jak je to v manuálu napsáno, máš k dispozici českou i anglickou verzi ? Není to jen "ztraceno v překladu" ?
JardaB
(Stadion 11, Babetta 210, Kymco Downtown 125i ABS) - Kymco New Downtown 350i ABS - Givi V56N MAXIA 4
Tábor
http://www.buchtik.eu; buchtik@post.cz

Uživatelský avatar
HonzaH
Spisovatel příspěvkový
Příspěvky: 6014
Registrován: sob 24 bře 2012, 22:17
Kontaktovat uživatele:

Re: Lepení olejového filtru

Příspěvek od HonzaH » pon 03 zář 2018, 06:29

Já taky vždycky a na všem zásadně jen rukou ... bez jakéhokoliv dalšího následného dotahování jakýmkoliv vercajkem ... a nelepit. Namazat těsnící kroužek a našroubovat. Jen u Škoduly 105 byl průchozí šroub s křídlatou hlavou, ale dotaholval jsem taky jen rukou ..
Kymco Downtown 300i ABS ... od 28.8.2014 brázdí Prachaticko
Suzuki Burgman 650 Executive ABS
Jinak já su Honza ... pro méně bystřejší .. :wink:

Uživatelský avatar
Rosi45
Superkecal
Příspěvky: 3619
Registrován: ned 21 dub 2013, 11:44
Bydliště: Zlín

Re: Lepení olejového filtru

Příspěvek od Rosi45 » pon 03 zář 2018, 08:32

HonzaH píše:Já taky vždycky a na všem zásadně jen rukou ....
To co ty utáhneš svojí tlapou, tam já musím použít werkzeuge :mrgreen:
Vladimír,aby se nám to tady nepletlo.
Simson SR50 prodán,Burgman 125 -prodán,Downtown 300i -prodán, Suzuki Burgman 650 Ex. -zlobivec

Všechno se dá vysvětlit. Bohužel ne všem.

Vyhlos
Starší Kecal
Příspěvky: 678
Registrován: stř 09 črc 2014, 19:44
Bydliště: Brno

Re: Lepení olejového filtru

Příspěvek od Vyhlos » úte 04 zář 2018, 20:22

Tak děkuji za rady, lepit nebudu, filtr je navíc přístupný, tak mohu zkontrolovat. No s ventily problém žádný, starý olej je taky poměrně čistý, takže nechat ventily jak jsou je taky možnost.
Intervaly kontrol jsou 12000 km. Mám necelých 36000 a při 24000 se dělaly přímo v Hondě.
Plasty už mám dole, ale ještě sundat chladič a kdo ví co ještě … Alespoň jsem se zbavil asfaltem nalepeného drobného štěrku zevnitř.
..................................
nyní Kymco Downtown 300i + Honda Integra 700 D (není to Diesel)
dřive Honda PCX150,Jawa 250, ČZ 125C, S11, Pionýr

Odpovědět