Tak tu si můžeme ulevit, jo? ;)

Pokecejte si o čem jenom chcete

Moderátoři: manet125, Gek

Odpovědět
Uživatelský avatar
jouza74
Expert
Příspěvky: 2813
Registrován: úte 20 pro 2011, 08:22
Bydliště: České Budějovice

Re: Tak tu si můžeme ulevit, jo? ;)

Příspěvek od jouza74 » pát 26 črc 2019, 20:05

Tak přátelé, celý text obdrženého dopisu mě sere do té míry, že vám ho dávám k nahlédnutí. Vzhledem k vzdálenosti kam bych musel jezdit hledat svědky a přesvědčovat zasraný úředníky, kteří mi ty bláboly poslaly, to neudělám a tu absurdní pokutu uhradím. Nicméně teplota mého duševního jádra je kritická a od teď v právní systém nevěřím.

https://jouza74.rajce.idnes.cz/Prikaz
Kymco Vitality 2T r.v. 2007 už nemám, nahradila ho "Karkulka" Honda SH 125i r.v. 2013 a na delší štreky Moto Guzzi Breva 750 r.v. 2004

Uživatelský avatar
buchtik
Mladší Kecálek
Příspěvky: 232
Registrován: čtv 16 črc 2015, 11:33
Bydliště: Tábor
Kontaktovat uživatele:

Re: Tak tu si můžeme ulevit, jo? ;)

Příspěvek od buchtik » pát 26 črc 2019, 22:23

Při dopravní nehodě je nejlepší na místě nevypovídat s odůvodněním, že jste rozrušeni. To co vy považujete za pravdivý popis nebo zdůvodnění události, PČR jen z úsměvem a doslovně zapíše, ale správní orgán to použije proti vám. Při nehodě není nepřítelem PČR, ale vaše výpověď a správní orgán. Záleží na každém slovíčku. Proto doporučuji před sepsáním protokolu poradit se o formulacích.

Pokud způsobíte jiné osobě větší zranění nastane jiný tanec. Doporučuji zraněným nabídnout v mezích možnosti nějakou pomoc a zaslat finanční kompenzaci --- u soudu se to bude hodit.

Mnoho pokut je založeno na vašem porušení předpisů a není o nich žádného sporu. I PČR i Městská policie ale dělají chyby, záleží jen na tom, jak vy znáte předpisy a a jste si jistí. Klidně si na místě vezměte čas na rozmyšlenou a telefonáty, zda pokutu zaplatíte nebo půjdete do správního řízení. I když máte právo na své straně, není výsledek správního řízení zcela jistý. Řekl bych zejména u chyb Městské policie, protože na Městě ruka (správní orgán) ruku (MP) myje. A potom... najednou => doložená žlutá čára přerušovaná je v zápise je žlutá čára plná, místní šetření se neudělá, znalec se nepřizve. Mele se pořád to samé a zatlouká do omrzení. A na odvolání vám odpoví ten, který vás osolil. Zejména správní orgán u nás v Táboře jsou blbci a nadřízení je kryjí - ale stejně jsem vyhrál :-).

I v případu jouza74 je vidět, že správní orgán:
- použije jako důkaz tvrzení PČR "nikdo tam nenaboural" sepsané ex post v kanceláři, jako reakce na výpověď řidiče - takové tvrzení není důkaz ničeho a nemá být použito jako důkaz ve správním řízení.
- tvrdí, že silnice byla místy pokryta drtí opět bez jakéhokoli důkazu (jouzovo kamarád místo po nehodě projel, ale bez fotodokumentace.
- PČR nezajistila žádné důkazy o tom, zda drť na místě nehody byla jen v zatáčce nebo po celé trase před ní a => zda řidič mohl a měl podle dopravně-technického stavu komunikace v zatáčce něco předvídat
- dtto nezjistila, zda místo byl opravováno, zda místo opravy bylo označeno předepsaným značením (protože oprava povrchu komunikace tryskovým způsobem se dělá tak, že do asfaltu se natryská štěrk, zaválcuje a omete nebo se drť jen natryská, místo označí značkami a čeká se, že to zaválcuje provoz aut )
- to vše se mělo udělat proto, aby se mohlo říci, že řidič měl a mohl předvídat

Pro podobné případy ke studiu.

http://road-fens.cz/fsm-4-podavame-odpor/
http://road-fens.cz/category/fsm/
http://road-fens.cz/co_delat_aby/

http://road-fens.cz/odpor/
http://road-fens.cz/category/vzory/
==================
A proč se o tom tak rozepisuji ? Protože mám pocit, že blbost vůkol vzkvétá že blbců a hlupáků okolo je více a více a když se bez odporu poddáme - bude jich ještě víc. Je to tím, že jsem starej dědek. Je to strašný boj a nervy pro celou rodinu absolvovat správní řízení s blbcem. Nastudovat proces správního řízení, připravit se na jednání, předem nahlédnout do spisu, někdy okouknout místo činu znova, připravit se na jednání, odvolávat se, atd. A to (proto) mám případy, kdy za mne D.A.S. raději pokutu zaplatí, než by absolvovali správní řízení za mně :-).

=====
Jéžiš, to jsem se rozkecal ... teda sorry.
JardaB
(Stadion 11, Babetta 210, Kymco Downtown 125i ABS) - Kymco New Downtown 350i ABS - Givi V56N MAXIA 4
Tábor
http://www.buchtik.eu; buchtik@post.cz

Uživatelský avatar
HonzaH
Spisovatel příspěvkový
Příspěvky: 6106
Registrován: sob 24 bře 2012, 22:17
Kontaktovat uživatele:

Re: Tak tu si můžeme ulevit, jo? ;)

Příspěvek od HonzaH » úte 13 srp 2019, 12:14

:shock: :roll: ... těch 15 stovák jim nebude stačit ani na toho písaře, co totok sepsul (sepsal) .... asi bych to ale udělal jako ty. Vysral se na to a uhradil ... :x .. ale N A S R A N Ý .... :evil: :x :evil:
Kymco Downtown 300i ABS ... od 28.8.2014 brázdí Prachaticko
Suzuki Burgman 650 Executive ABS
Jinak já su Honza ... pro méně bystřejší .. :wink:

Uživatelský avatar
mulah
Expert
Příspěvky: 2957
Registrován: ned 13 kvě 2012, 13:27
Bydliště: CHodov u KV

Re: Tak tu si můžeme ulevit, jo? ;)

Příspěvek od mulah » úte 13 srp 2019, 21:32

Kolega z práce přejel divého čuníka, statně se vyválel, dodřenej jak cyp, bo debil jel jen v mikině a kraťasech, zlomennou klíční kost - nyní už s titanovým šroubkem. Škoda na vozidle cca 200 000 (homo davidson) a nejen že dostal pokutu 1000kč, ale ještě něco povídal, že bude muset uhradit škodu způsobenou státu 1000kč za toho mrtvého divočáka :shock: Tak kurva oni myslivcům za odstřel ještě dávají peníze a když ho přejedeš musíš to ještě cvaknout????
Agility 50 4T - Tuňák už není sloužil dobře, Xciting 500iR už plaší chodce v Budějicích, Kymco prapor nese Zoidberg K-XCT125. Žabža XL1000v 8)

Uživatelský avatar
buchtik
Mladší Kecálek
Příspěvky: 232
Registrován: čtv 16 črc 2015, 11:33
Bydliště: Tábor
Kontaktovat uživatele:

Re: Tak tu si můžeme ulevit, jo? ;)

Příspěvek od buchtik » úte 20 srp 2019, 21:09

Možná to patří do nějakého olejového tématu, ale sem to taky pasuje

Tak vám napíši svoji olejovou anabázi. Stroj mám po 2,5 měsíci zprovozněný (dělalo se to nadvakrát ... variátor a pak motor a je plná sezona. Předem svého dopisu prosím, nepište žádné úvahy o mé inteligenci a mé mozkovně, berte to tak, že jen předávám životní zkušenost (mohl sem si všechno nechat pro sebe a stydět se v koutku).

Předpis výrobce pro Kymco Downtown 350 je 5W-50 API SJ. Je to trochu zvláštní předpis - určitě je možné použít třeba viskozitní index 5W-40 a nebo 10W-30. Byl jsem si vědom, že výkonnostní specifikace je důležitější než viskozitní, ale vymýšlel jsem. Trochu těžko jsem takovou specifikaci hledal - vesměs jsem našel vyšší výkonnostní specifikace ... tedy API SL, SM nebo dokonce SN. Vyšší specifikace jsem se nějak bezdůvodně bál. Narazil jsem na olej 5W-50 API SG (o dvě třídy API níže ?!) a s úvahami, že výrobci se vždy jistí do rezervy a pokud jsem ošidil výkonnostní specifikaci, doženu to velkou rezervou ve viskozitě do tepla ... jsem koupil jsem ( Oleje-Pema ... celkem renomovaný prodejce) Elf Evolution 900 5W50 API SG - je to syntetika a popis je bla, bla, bla - zejména pro sportovní vozy. Pravdou je, že olej byl výrazně levnější.

Ihned po výměně měl motor chvílemi trochu jiný zvuk - já tomu říkám, že šustil (říkal jsem si ... řídký ekonomický olej :-) ). Po výměně oleje jsem ujel suma sumárum 500 km. Dokud to byla běžná zátěž v jedné osobě 80-100 km nic se nedělo. Pak přišla jízda ve vedru po dálnici ve dvou, plus předjíždění kamionu asi ve 120km/h. Motor se zadřel na ojnici a tím zablokování poničil i řemen a variátor na spojkové části. Motor měl v té době nějakých 6.000 km najeto a mohu mít úvahy, že kdyby měl více najeto a větší vůle, že by to přežil. V průběhu opravy jsem u Totalu ověřoval zasláním foto detailů kanistru a kódu výrobní šarže, zda jsem náhodu netrefil padělaný olej. V zásadě vylučuji jako příčinu nějaký technický technický problém motoru a to proto, že zvuk motoru po výměně byl jiný. Krom toho servis kontroloval preventivně mazací kanály a olejové čerpadlo a tam bylo vše v cajku. Kolik stála oprava to psát nebudu - znalejší si domyslí.

Tak ještě jednou ... je úplně jedno jakou značku oleje od jakého výrobce koupíte. Stačí, že dodržíte API výkonnostní a SAE viskozitní specifikaci. Diskuse o olejích jsou naprosto zbytečné. Howgh
Naposledy upravil(a) buchtik dne stř 21 srp 2019, 07:06, celkem upraveno 1 x.
JardaB
(Stadion 11, Babetta 210, Kymco Downtown 125i ABS) - Kymco New Downtown 350i ABS - Givi V56N MAXIA 4
Tábor
http://www.buchtik.eu; buchtik@post.cz

Uživatelský avatar
mulah
Expert
Příspěvky: 2957
Registrován: ned 13 kvě 2012, 13:27
Bydliště: CHodov u KV

Re: Tak tu si můžeme ulevit, jo? ;)

Příspěvek od mulah » úte 20 srp 2019, 22:46

Buchtíku, bez urážky, ty jsi kokot. Základ je držet výkonovou specifikaci. SG specifikace snad patří do hodně zemědělských strojů, nebo Varadera :-)
SG - Oleje pro motory vyrobené v letech 1988 – 1993. Řidší,hustší, to je salám, ale výkonová specifikace je základ. Nicméně celý život se člověk učí a za chyby se platí. Mít Downtown ruce, fackoval by tě od rána do noci
Agility 50 4T - Tuňák už není sloužil dobře, Xciting 500iR už plaší chodce v Budějicích, Kymco prapor nese Zoidberg K-XCT125. Žabža XL1000v 8)

Uživatelský avatar
HonzaH
Spisovatel příspěvkový
Příspěvky: 6106
Registrován: sob 24 bře 2012, 22:17
Kontaktovat uživatele:

Re: Tak tu si můžeme ulevit, jo? ;)

Příspěvek od HonzaH » čtv 22 srp 2019, 06:54

Myslím, že do dnešních zemědělských suprmonstrmašin už si ani SG nikdo neriskne nalít ... tak ještě starý Zetor 35 nebo buldozer DT ... No ale co už?, moudře si se ale podělil o své zkušenosti, za to díky! :yes: :wink:
Kymco Downtown 300i ABS ... od 28.8.2014 brázdí Prachaticko
Suzuki Burgman 650 Executive ABS
Jinak já su Honza ... pro méně bystřejší .. :wink:

Odpovědět