Co tankovat v SR
Co tankovat v SR
Ahoj. Od januara mame tu vymozenost, ze bezna 95ka sa nam zmenila s E5 na E10. Kedze nova E10 obsahuje vyssie percento bioetanolu, poradte co tankovat do Agility 16+
Liat tam E10 a dufat, ze sa nerozpadne hadicka privodu paliva spolu s tesneniami v karburatore alebo premiove 100 oktanove palivo E5, napr. Maxxmotion ?
Co doporucujete ?
Liat tam E10 a dufat, ze sa nerozpadne hadicka privodu paliva spolu s tesneniami v karburatore alebo premiove 100 oktanove palivo E5, napr. Maxxmotion ?
Co doporucujete ?
Re: Co tankovat v SR
Já bych řekl, že Agilitě E10 vadit nebude. U nás tahle vymoženost přijde čoskoro
Agility 50 4T, Xciting 500 AFI , K-xct 125i, VARAN, Džamila CB500
- HonzaH
- Spisovatel příspěvkový
- Příspěvky: 6554
- Registrován: sob 24 bře 2012, 22:17
- Kontaktovat uživatele:
Re: Co tankovat v SR
Ahoj. Můžeš vyzkoušet obojí, ale jak praví zkušenosti majitelů nižších kubatur, 100 oktanů nemají "malorážky" moc v oblibě ... ale vyzkoušej, uvidíš
Kymco Downtown 300i ABS ... od 28.8.2014 brázdí Prachaticko
Suzuki Burgman 650 Executive ABS
Jinak já su Honza ... pro méně bystřejší ..
Suzuki Burgman 650 Executive ABS
Jinak já su Honza ... pro méně bystřejší ..
- Gandalf
- Spisovatel příspěvkový
- Příspěvky: 4280
- Registrován: pát 24 srp 2012, 11:20
- Bydliště: Brno-venkov
Re: Co tankovat v SR
Zajímalo by mne, jestli v SR nějak systémově pořešili tankování pro starší typy motorů (cca před rokem výroby 2000-2004). Např. prodávají na benzinách nějaké speciální aditivum k doplnění E10 nebo se už někde třeba míchá v pistoli při tankování (jako kdysi mix pro dvoutakty)? ... ale počítám, že nic takového není a nebude a zkrátka všichni se staršími typy motorů připlatí vysokooktan a nazdar. Ekonomicky nejdostupnější bude asi střídavé tankování E10 a 98-100 oktanů, aby se míchalo na cca E5 a nebo holt najít nejdostupnější 98-100.
Kdyby těch starších motorek i aut bylo řádově pár %, nic neřeknu. Ale vzhledem ke stáří vozového parku u nás to může být 35 i 40 % a to už je co říct.
Kdyby těch starších motorek i aut bylo řádově pár %, nic neřeknu. Ale vzhledem ke stáří vozového parku u nás to může být 35 i 40 % a to už je co říct.
Naposledy upravil(a) Gandalf dne úte 21 led 2020, 16:03, celkem upraveno 1 x.
Honda Forza 300
(Honda CTX 700D 16-19, Piaggio X10 350 13-16, Kymco Downtown 125 12-13, Babetta 210 1988-2000)
(Honda CTX 700D 16-19, Piaggio X10 350 13-16, Kymco Downtown 125 12-13, Babetta 210 1988-2000)
Re: Co tankovat v SR
Jasne, ze alternativa pre stare auta je len tankovat 100 oktan. Ziadne aditivum nie je a nebude. Problemom je mnozstvo liehu v benzine a za rok alebo dva ma zase stupnut percentualny podiel na 10%.
Ostava mi dufat, ze vsetko co v Agilite pride do kontaktu s benzinom E10 je dostatocne dimenzovane na bioetanol v mnozstve 9% objemu. Aj E5 obsahovala bioetanol ale max tusim 6%.
Ostava mi dufat, ze vsetko co v Agilite pride do kontaktu s benzinom E10 je dostatocne dimenzovane na bioetanol v mnozstve 9% objemu. Aj E5 obsahovala bioetanol ale max tusim 6%.
-
- Spisovatel příspěvkový
- Příspěvky: 7713
- Registrován: pon 21 dub 2008, 10:53
- Bydliště: Moravany u Pardubic
- Kontaktovat uživatele:
Re: Co tankovat v SR
Je to navýšení o 4 %. Asi bych to neviděl tak černě. I když se píše, že hrozí zvýšená spotřeba, horší starty a kdejaké blbiny. Ale jak bylo již uvedeno, zkusil bych E10. A občas mu dolít 100 oktan. Tím se zředí a pročistí.
"Festina lente.". To platí stále a na všem.
1/2 URAL RETRO 750 side.
"Lepší je být v šest doma, než o půl šesté v márnici."
1/2 URAL RETRO 750 side.
"Lepší je být v šest doma, než o půl šesté v márnici."
- Gandalf
- Spisovatel příspěvkový
- Příspěvky: 4280
- Registrován: pát 24 srp 2012, 11:20
- Bydliště: Brno-venkov
Re: Co tankovat v SR
Model 16+ se vyrábí teprve pár let, ne? Tam už bude pro E10 vše přizpůsobené. Na druhou stranu stručný dotaz e-mailem generálnímu dovozci nebo prodejci nic nepokazí a člověk má lepší pocit (jistotu ani tak ne) Horší to z tohoto pohledu budou mít kluci s motorkami a skútry kolem roku 2000 a starší. Najednou se jim výdaje na palivo srovnají nebo dokonce převýší modernější auto.
Honda Forza 300
(Honda CTX 700D 16-19, Piaggio X10 350 13-16, Kymco Downtown 125 12-13, Babetta 210 1988-2000)
(Honda CTX 700D 16-19, Piaggio X10 350 13-16, Kymco Downtown 125 12-13, Babetta 210 1988-2000)
- HonzaH
- Spisovatel příspěvkový
- Příspěvky: 6554
- Registrován: sob 24 bře 2012, 22:17
- Kontaktovat uživatele:
Re: Co tankovat v SR
Co jsem tak zaregistroval, tak nejhorší prý je, že nevíš, kolik vody na sebe ochotně navázal ten líh, co už v benzínu je, po cestě od výroby (doprava, skladování, distribuce) než se dostane k tobě do nádrže. Bioethanol (tedy líh) se rád s vodou mísí, v tomto je dobrý pomocník. pokud ale na sebe naváže dostatek vody dříve, než se dostane k tobě do nádrže, může působit v nádrži naopak a tedy že už žádnou další vodu obsaženou u tebe v nádrži nenaváže a tady nastává největší problém u dlouho stojících dopravních prostředků. CCa po 2-3 měsících stání můžou být OBR problémy se starty, bo budeš chtít zapálit víceméně vodu s lihem. Zkušenosti z reálného provozu v Německu (kde mají E10 už pár let) hovoří celkem jasně o nedůvěře v E10 a většina řidičů přešla na 98-100 oktan. Každopádně na to budu při cestách na východ pamatovat a na Slovensko vjedu pokud možno s plnou nádrží
Kymco Downtown 300i ABS ... od 28.8.2014 brázdí Prachaticko
Suzuki Burgman 650 Executive ABS
Jinak já su Honza ... pro méně bystřejší ..
Suzuki Burgman 650 Executive ABS
Jinak já su Honza ... pro méně bystřejší ..
- Gandalf
- Spisovatel příspěvkový
- Příspěvky: 4280
- Registrován: pát 24 srp 2012, 11:20
- Bydliště: Brno-venkov
Re: Co tankovat v SR
Do roka, nejpozději dvou to tady máme taky... holt bruselský mor se šíří Evropou
Odborné články krom omezené skladovatelnosti (max 2-3 měsíce) uvádějí dále lehce vyšší náklady na výrobu, nižší výhřevnost směsi a zvýšenou agresivitu vůči kovu, plastu nebo pryži... takže za víc peněz přináší riziko poškození motoru a o několik % vyšší spotřebu paliva (i když cenu politici s výrobci asi chvíli podrží stejnou).
Odborné články krom omezené skladovatelnosti (max 2-3 měsíce) uvádějí dále lehce vyšší náklady na výrobu, nižší výhřevnost směsi a zvýšenou agresivitu vůči kovu, plastu nebo pryži... takže za víc peněz přináší riziko poškození motoru a o několik % vyšší spotřebu paliva (i když cenu politici s výrobci asi chvíli podrží stejnou).
Honda Forza 300
(Honda CTX 700D 16-19, Piaggio X10 350 13-16, Kymco Downtown 125 12-13, Babetta 210 1988-2000)
(Honda CTX 700D 16-19, Piaggio X10 350 13-16, Kymco Downtown 125 12-13, Babetta 210 1988-2000)
-
- Spisovatel příspěvkový
- Příspěvky: 7713
- Registrován: pon 21 dub 2008, 10:53
- Bydliště: Moravany u Pardubic
- Kontaktovat uživatele:
Re: Co tankovat v SR
Nebo se začne vyrábět míchátko - vrtulka v nádrži a bude míchat a nebude se řepka usazovat
"Festina lente.". To platí stále a na všem.
1/2 URAL RETRO 750 side.
"Lepší je být v šest doma, než o půl šesté v márnici."
1/2 URAL RETRO 750 side.
"Lepší je být v šest doma, než o půl šesté v márnici."