Lepení olejového filtru
Lepení olejového filtru
No chtěl bych se poradit. Před cestou na sraz si chci zítra vyměnit olej a zkontrolovat (případně nastavit) ventily na Hondě 700D a v manuálu jsem narazil na to, že se má filtr přilepit, přesněji lepit v závitu. Filtr je stejný jako v autě, je trošku menší (na rozdíl od skútru, kde je filtr úplně jiný). V autech jsem závit vždycky jenom natřel olejem stejně jako to gumové těsnění, a našrouboval zpět. Není problém, mám Loctite na závity, ale je mi to trošku divné. Vy co máte silnější stroje a stejný filtr, taky to lepíte ? No a ještě samozřejmě nemám klíč na filtr, tak doufám, že se mi to podaří povolit klasicky klínovým řemenem. Tak díky za názor.
..................................
nyní Kymco Downtown 300i + Honda Integra 700 D (není to Diesel)
dřive Honda PCX150,Jawa 250, ČZ 125C, S11, Pionýr
nyní Kymco Downtown 300i + Honda Integra 700 D (není to Diesel)
dřive Honda PCX150,Jawa 250, ČZ 125C, S11, Pionýr
Re: Lepení olejového filtru
Lepit filtr??? to slyším prvně. Já sice klíč na filtry mám (z číny za 2usd), ale když jsem neměl, tak našroubování proběhlo normálně rukou,nikdy ani kapička neprolínala a při demontáži byl sviňák vždy tak zakouslej, že jsem ho pokaždý musel prorazit šroubovákem a následně povolit. Prorazit ho šlo vždycky krásně, bo je to ze slabýho plechu, akorát pak bylo všechno zajebaný od oleje - no co, alespoň to nerezlo.
Jo a viděl jsem pár příspěvků, kde borci utahovali klíčem filtr (KN s nanýtovaným šestihranem) a po pár kilometrech jim to normálně ten šestihran ustřelilo a olej začal valit tou dírou ven - to že pak zadní gumou ten olej přejížděli, to snad nemusím psát. Takže s utahováním určitě nepřehánět.
Kdo hledá, najde tady klikej
Ten nanýtovanej šestihran je tam totiž jen na povolení toho filtru.
Jo a viděl jsem pár příspěvků, kde borci utahovali klíčem filtr (KN s nanýtovaným šestihranem) a po pár kilometrech jim to normálně ten šestihran ustřelilo a olej začal valit tou dírou ven - to že pak zadní gumou ten olej přejížděli, to snad nemusím psát. Takže s utahováním určitě nepřehánět.
Kdo hledá, najde tady klikej
Ten nanýtovanej šestihran je tam totiž jen na povolení toho filtru.
Agility 50 4T, Xciting 500 AFI , K-xct 125i, VARAN, Džamila CB500
Re: Lepení olejového filtru
Utahuju rukou a potom čtvrt otáčky klíčem.
Máš s ventily nějaký problém? Osobně bych do toho nehrabal. Vždyť Honda se seřizuje po x tisících km
Máš s ventily nějaký problém? Osobně bych do toho nehrabal. Vždyť Honda se seřizuje po x tisících km
Vladimír,aby se nám to tady nepletlo.
Simson SR50 prodán,Burgman 125 -prodán,Downtown 300i -prodán, Suzuki Burgman 650 Ex. - prodán, Suzuki V Strom DL 650
Rozčilovat se,znamená - mstít se sám na sobě - pro blbost druhých.
Simson SR50 prodán,Burgman 125 -prodán,Downtown 300i -prodán, Suzuki Burgman 650 Ex. - prodán, Suzuki V Strom DL 650
Rozčilovat se,znamená - mstít se sám na sobě - pro blbost druhých.
-
- Spisovatel příspěvkový
- Příspěvky: 7713
- Registrován: pon 21 dub 2008, 10:53
- Bydliště: Moravany u Pardubic
- Kontaktovat uživatele:
Re: Lepení olejového filtru
Vždycky a jenom rukou. Namazat ó kroužek olejem a utáhnout rukou. Na povolování jsou různé klíče, dobrý je páskový, nebo univerzal.
"Festina lente.". To platí stále a na všem.
1/2 URAL RETRO 750 side.
"Lepší je být v šest doma, než o půl šesté v márnici."
1/2 URAL RETRO 750 side.
"Lepší je být v šest doma, než o půl šesté v márnici."
- motorr66
- Spisovatel příspěvkový
- Příspěvky: 5411
- Registrován: ned 30 kvě 2010, 20:47
- Bydliště: Starojická Lhota
- Kontaktovat uživatele:
Re: Lepení olejového filtru
Filtr nelepit, Loctite nebrat ! Nebo něco urveš při povolování. Pozdravuj mi toho, kdo Ti poradil
Pomalu, ale jistě ...
Honda Africa Twin 1000 CRF DCT
Tatran 125 S, PAv 40, baťůžek Janka,
Babetta 210
+420606952091 Laďa - a taky slyším na: Ladinek ...
Honda Africa Twin 1000 CRF DCT
Tatran 125 S, PAv 40, baťůžek Janka,
Babetta 210
+420606952091 Laďa - a taky slyším na: Ladinek ...
- buchtik
- Mladší Kecálek
- Příspěvky: 330
- Registrován: čtv 16 črc 2015, 11:33
- Bydliště: Tábor
- Kontaktovat uživatele:
Re: Lepení olejového filtru
Napiš přesně formulaci, jak je to v manuálu napsáno, máš k dispozici českou i anglickou verzi ? Není to jen "ztraceno v překladu" ?
JardaB
Kymco New Downtown 350i ABS, Tábor
Interim si quid factum, non bene actum.
http://www.buchtik.eu;
Kymco New Downtown 350i ABS, Tábor
Interim si quid factum, non bene actum.
http://www.buchtik.eu;
- HonzaH
- Spisovatel příspěvkový
- Příspěvky: 6554
- Registrován: sob 24 bře 2012, 22:17
- Kontaktovat uživatele:
Re: Lepení olejového filtru
Já taky vždycky a na všem zásadně jen rukou ... bez jakéhokoliv dalšího následného dotahování jakýmkoliv vercajkem ... a nelepit. Namazat těsnící kroužek a našroubovat. Jen u Škoduly 105 byl průchozí šroub s křídlatou hlavou, ale dotaholval jsem taky jen rukou ..
Kymco Downtown 300i ABS ... od 28.8.2014 brázdí Prachaticko
Suzuki Burgman 650 Executive ABS
Jinak já su Honza ... pro méně bystřejší ..
Suzuki Burgman 650 Executive ABS
Jinak já su Honza ... pro méně bystřejší ..
Re: Lepení olejového filtru
To co ty utáhneš svojí tlapou, tam já musím použít werkzeugeHonzaH píše:Já taky vždycky a na všem zásadně jen rukou ....
Vladimír,aby se nám to tady nepletlo.
Simson SR50 prodán,Burgman 125 -prodán,Downtown 300i -prodán, Suzuki Burgman 650 Ex. - prodán, Suzuki V Strom DL 650
Rozčilovat se,znamená - mstít se sám na sobě - pro blbost druhých.
Simson SR50 prodán,Burgman 125 -prodán,Downtown 300i -prodán, Suzuki Burgman 650 Ex. - prodán, Suzuki V Strom DL 650
Rozčilovat se,znamená - mstít se sám na sobě - pro blbost druhých.
Re: Lepení olejového filtru
Tak děkuji za rady, lepit nebudu, filtr je navíc přístupný, tak mohu zkontrolovat. No s ventily problém žádný, starý olej je taky poměrně čistý, takže nechat ventily jak jsou je taky možnost.
Intervaly kontrol jsou 12000 km. Mám necelých 36000 a při 24000 se dělaly přímo v Hondě.
Plasty už mám dole, ale ještě sundat chladič a kdo ví co ještě … Alespoň jsem se zbavil asfaltem nalepeného drobného štěrku zevnitř.
Intervaly kontrol jsou 12000 km. Mám necelých 36000 a při 24000 se dělaly přímo v Hondě.
Plasty už mám dole, ale ještě sundat chladič a kdo ví co ještě … Alespoň jsem se zbavil asfaltem nalepeného drobného štěrku zevnitř.
..................................
nyní Kymco Downtown 300i + Honda Integra 700 D (není to Diesel)
dřive Honda PCX150,Jawa 250, ČZ 125C, S11, Pionýr
nyní Kymco Downtown 300i + Honda Integra 700 D (není to Diesel)
dřive Honda PCX150,Jawa 250, ČZ 125C, S11, Pionýr