Kymco 50ccm variátor

Upravovali jste své Kymco? Pošlete popis nebo obrázek. Chcete upravovat? Ptejte se tady.

Moderátoři: manet125, Gek

Odpovědět
jackm
Už mám víc než deset
Příspěvky: 125
Registrován: stř 14 zář 2011, 20:19

Kymco 50ccm variátor

Příspěvek od jackm » pát 04 lis 2011, 19:42

Ahoj,
chci se jen zeptat, já odblokované CDI určitě nechci (popřípadě mi můžete vysvětlit co je to CDI).
Protože v případě nabourání by si to pojišťovna zjistila a musel bych platit všechno a taky by to mohl být problém s techničákem a policií, ale vymlouvat, že toto není pravda mi nemusíte, mám na to svůj názor a protože si vážím skútru a řidičák budu mít úplně nově, tak nechci zbytečně něco riskovat.

Pak jsem, ale četl, že se skůtr nemusí ani odblokovávat, ale stačí koupit nějaký lepší variátor (to je tam tuším místo manuálního řazení, ale já tomu nerozumím, takže berte ohled) a, že by to pak mohlo jezdit taky rychleji, ikdyž jen okolo 5km/h a taky by to mohlo jít více do otáček, popřípadě lépe akcelerovat, ikdyž s akcelerací problémy nemám.

Jak jsem psal, přímo tip na zboží nechci, teď to kupovat nebudu, jen bych si to rád ujasnil jak to je s odblokováním CDI vs. lepším variátorem.

Díky :P

Uživatelský avatar
MrMith
Už mám víc než deset
Příspěvky: 26
Registrován: sob 16 črc 2011, 16:05
Bydliště: Praha - Černošice

Příspěvek od MrMith » pát 04 lis 2011, 20:08

Ahoj,

Začnu s CDI: Je to elektronická součástka (řídicí jednotka motoru). Pro mé Kymco Agility 50 s omezovačem na otáčky cca 7500 ot/min, pokuď se CDI vymění, omezovač na otáčky zmizí a skůtr by měl mít o trochu vyšší výkon a maximální rychlost.

Variátor: je v podstatě automatická převodovka vizuálně srovnatelná s přehazovačkou na jízdním kole jen s rozdílem že místo řetězu je řemen. Variátor se snaží aby jsi měl skůtr vždy v ideálních otáčkách při kterých má motor nejvyšší výkon. (já měl ve variátoru restrikci, skůtr opravdu jezdil 45km/h dnes neni problém jezdit 70km/h po rovině. CDI i Variátor jsou vyměněné)

jackm
Už mám víc než deset
Příspěvky: 125
Registrován: stř 14 zář 2011, 20:19

Příspěvek od jackm » pát 04 lis 2011, 21:03

Přidává lepší samotný variátor trochu výkonu ?

Uživatelský avatar
jakattara
Spisovatel příspěvkový
Příspěvky: 4931
Registrován: stř 02 zář 2009, 14:57
Bydliště: Prostějovsko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od jakattara » pát 04 lis 2011, 21:34

Je to přesně tak, jako napsal MrMith.
Ale vlastně i výměna variátoru je zásah do rychlosti a i v tomto případě by ti pojišťovna (při nehodě) ukázala záda. Pokud tedy nechceš jakýmkoliv způsobem porušovat zákon, ani se nezajímej o případné tunění, či výměnu jakýchkoliv částí skutru. Protože v tomto případě můžeš jezdit jen takovou rychlostí, kterou máš povolenou v TP a na kterou máš řidičský průkaz. Já na Agilitě mám 45km/h. a to mě moc nebavilo. Cítil jsem se opravdu ohrožen. Téď jsem na tom obdobně jako Mr.Mith, nezávodím, ale jsem si krapet jistější.
Honda CTX 700,
http://www.motorkari.cz/moto-uzivatel/?muid=40432"
Krásná minulost - Kymco Agility 50MMC, Jawa Pionýr, Sachs Madass 125...

Uživatelský avatar
manet125
Spisovatel příspěvkový
Příspěvky: 9420
Registrován: ned 19 zář 2010, 20:07
Bydliště: Blansko

Příspěvek od manet125 » pát 04 lis 2011, 21:35

Výkon určitě nepřidá, jelikož není zdroj síly, ale dokáže výkon motoru lépe využít.
Bylo: Stadion, Kejvačka 250, KTM 50RSW, Manet S125 Modrej, Kymco People S200, Kymco Xciting 500 Ri
Je: Manet S125 Zelenej, Kawasaki KL650 Tengai, Brumla B210

jackm
Už mám víc než deset
Příspěvky: 125
Registrován: stř 14 zář 2011, 20:19

Příspěvek od jackm » pát 04 lis 2011, 21:45

Tak díky za vysvětlení, já do toho zasahovat nechci, na silnicích s motorovým vozidlem teprve začnu a s tím, že budu mít to omezení do 45km/h jsem počítal, jasně, že bych si udělal třeba radši A1 a koupili jsme něco jiného, ale je mi 15, takže jsem nemohl nic jiné.

Když tak napíšu, kdyby se taťka rozhodl, že to odblokujeme, on to chce už teď, ale zatím to teď nebudeme řešit, ale v budoucnosti by to určitě chtěl odblokovat. Já mu říkal to s tou pojišťovnou a tak, ale většina to má stejně odbloklý, tak co.

Uživatelský avatar
jakattara
Spisovatel příspěvkový
Příspěvky: 4931
Registrován: stř 02 zář 2009, 14:57
Bydliště: Prostějovsko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od jakattara » pát 04 lis 2011, 22:02

Tvůj přístup je správný a je fajn, že si za ním stojíš. Ale důležité je, že odblokace, či jakýkoliv zásah pro zvýšení rychlosti ti nejspíše zruší záruku. Ale myslím si, že výměna CDI a variátor - třeba Multivar, či nějaký jiný tuningový zase takový zásah není. Tedy takový, že by jsi se musel bát, že se ti ten motor tímhle pokazí. Ale kdyby se stalo i jiným zapřičíněním, nejspíše by jsi to na záruku neuhrál.
Mě se po výměně obojího nezměnilo skoro nic. CDI jen otevřelo otáčky a varec dokonce otáčky snížil.
Tedy přesněji: Když jsem vyměnil CDI, motor se točil úplně stejně, jen rychlost se nezastavila na 45km/hod. ale pokračovala výše. A když jsem vyměnil varec - rychlost reagovala stejně, jen motor tolik netočil ... tím jsem zřejmě snížil spotřebu a o to mi u tohoto mrňouska šlo nejvíce. Do 12tis. jsem jezdil za 1.8l na 100km. Naprosto čestně. Po dovolené mi nejspíše prdla přepážka ve výfuku, pak jsem vyměnil válečky za Dr.Pulley a momentálně mi to papká 2,2-2,4l/100km. Ale jezdím dá se říct furt skoroplný ;)
Honda CTX 700,
http://www.motorkari.cz/moto-uzivatel/?muid=40432"
Krásná minulost - Kymco Agility 50MMC, Jawa Pionýr, Sachs Madass 125...

jackm
Už mám víc než deset
Příspěvky: 125
Registrován: stř 14 zář 2011, 20:19

Příspěvek od jackm » úte 22 lis 2011, 23:03

Kde se ten CDI nachází? Jestli to omezuje tu rychlost, tak tento je docela levný a píšou tam pro DJ http://skutry-levne.cz/nahradni-dily/51 ... 10801.html , tak by se to dalo měnit ne? Třeba na servis a tak hodit blokovanej a jinak jezdit s odblokovaným. Ne že bych to chtěl dělat, protože jsem si vědom jistých nehzekých rizik, ale pár km jsem s omezením najel a už bych chtěl jet trochu rychleji. :lol:

Uživatelský avatar
jakattara
Spisovatel příspěvkový
Příspěvky: 4931
Registrován: stř 02 zář 2009, 14:57
Bydliště: Prostějovsko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od jakattara » stř 23 lis 2011, 06:52

Jo, to je neblokované CDI, navíc značkové přesně pro tvůj skutr. Na agilitce je hned vedle baterky, u tvého skutru může být i jinde. Je třeba hledat.

Ale dle schéma na tomto odkazu, bych řekl, že ty taky - http://www.kymco-ersatzteile.de/shop/ca ... 79_109_366 .

Bod.1 - CDI . Baterii mám pod nohama ;) .
Honda CTX 700,
http://www.motorkari.cz/moto-uzivatel/?muid=40432"
Krásná minulost - Kymco Agility 50MMC, Jawa Pionýr, Sachs Madass 125...

jackm
Už mám víc než deset
Příspěvky: 125
Registrován: stř 14 zář 2011, 20:19

Příspěvek od jackm » stř 23 lis 2011, 13:50

Jo něco takové jsem tam viděl, tak už vím, kde je, ale stejně pokud mám zablokovaný variátor, tak si nepomohu a budu muset koupit oboje.

Uživatelský avatar
jakattara
Spisovatel příspěvkový
Příspěvky: 4931
Registrován: stř 02 zář 2009, 14:57
Bydliště: Prostějovsko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od jakattara » stř 23 lis 2011, 15:09

Nemusíš. Stačí ti i to CDI.
Honda CTX 700,
http://www.motorkari.cz/moto-uzivatel/?muid=40432"
Krásná minulost - Kymco Agility 50MMC, Jawa Pionýr, Sachs Madass 125...

Uživatelský avatar
Cossman
Site Admin
Příspěvky: 1169
Registrován: čtv 29 zář 2011, 20:40
Bydliště: Bolatice

Příspěvek od Cossman » stř 23 lis 2011, 16:02

CDI stačí, ale... :idea: CDI už nebude mít omezovač otáček na cca 8000 ot/min, takže když dáš plný plyn, skůtr se rozjede do těch 45 km/h tak, jako dosud, a pak bude dále zrychlovat, protože se motor bude dál vytáčet do vysokých otáček a to až tak, že se může zničit :!: Omezení rychlosti na 45 km/h totiž dělá právě variátor, konkrétně výlisek na něm, který nedovolí jeho plné otevření. Omezovač otáček v CDI je k tomu, aby se motor "nepřetáčel" a měl dlouhou životnost. Snad se neurazíš, ale vzhledem k tvým začátečnickým dotazům na jiném fóru (jak se rozjíždět na moto, jak s plynem a se spojkou) bych ti kombinaci odblokované CDI a zablokovaný variátor nedoporučoval !!! Zároveň máš najeto relativně málo km na to, abys motor přetáčel.

Abys to lépe pochopil. Skůtr s odblokovaným variátorem a omezovačem v CDI jede cca 65km/h, s CDI bez omezovače skoro 80 km/h (víc jsem nezkoušel). Ale to neznamená, že jezdím třeba 20 km rychlostí 80km/h, ale jen krátkodobě. Běžně 65-70 km/h. To by v tvém případě znamenalo třeba to, že když dojedeš dědu v autě, který jede na nákup rychlostí 40 km/h, tak bys ho mohl předjet řekněme rychlostí 50-55 km/h (podle mě to víc na tom převodu nedá) a pak zase ubrat na svých cca 45 km/h.
Honda Integra 750D, r.v. 2015
Kymco Yager GT 125, r.v. 2013 - plexi Givi - zkráceno o 12 cm, xenon, alarm, od 15.000 km Malossi Multivar
Kymco Agilty 50, r.v. 2008 - prodáno 8.4.2013 s najetými 26.100 km

Odpovědět