X10 350
- Gandalf
- Spisovatel příspěvkový
- Příspěvky: 4280
- Registrován: pát 24 srp 2012, 11:20
- Bydliště: Brno-venkov
Díky za odpověď
V případě sufitky je mi úplně jedno "jak moc" svítí, protože buď bude klidně za bludičku - čistě pro orientaci nebo bude holt vypnutá, jako celý rok na Downovi
S tím dobíjením si to taky myslím, ale třeba se objeví někdo znalý, kdo řekne, že pokud je zásuvka určena pro napájení externích spotřebičů, tak tam bude mít nějaké relé nebo diody, které nabíječku opačným směrem prostě nepustí nebo se tam něco poškodí. Ale to jsou mé fantazie, protože na elektrofakultě jsem strávil kdysi dávno jen 2,5 semestru a to ještě v úplně jiném oboru
V případě sufitky je mi úplně jedno "jak moc" svítí, protože buď bude klidně za bludičku - čistě pro orientaci nebo bude holt vypnutá, jako celý rok na Downovi
S tím dobíjením si to taky myslím, ale třeba se objeví někdo znalý, kdo řekne, že pokud je zásuvka určena pro napájení externích spotřebičů, tak tam bude mít nějaké relé nebo diody, které nabíječku opačným směrem prostě nepustí nebo se tam něco poškodí. Ale to jsou mé fantazie, protože na elektrofakultě jsem strávil kdysi dávno jen 2,5 semestru a to ještě v úplně jiném oboru
Honda Forza 300
(Honda CTX 700D 16-19, Piaggio X10 350 13-16, Kymco Downtown 125 12-13, Babetta 210 1988-2000)
(Honda CTX 700D 16-19, Piaggio X10 350 13-16, Kymco Downtown 125 12-13, Babetta 210 1988-2000)
- HonzaH
- Spisovatel příspěvkový
- Příspěvky: 6554
- Registrován: sob 24 bře 2012, 22:17
- Kontaktovat uživatele:
Gandalfe, co se sufitky týče, tak ti neporadím, s tím zkušenosti nemám, ale na tu elektriku a možnost dobíjet přes zásuvku bych se, být tebou, optal přímo Cosmana, myslím, že to je jeho obor resp. koníček ten by poradit mohl umět
Kymco Downtown 300i ABS ... od 28.8.2014 brázdí Prachaticko
Suzuki Burgman 650 Executive ABS
Jinak já su Honza ... pro méně bystřejší ..
Suzuki Burgman 650 Executive ABS
Jinak já su Honza ... pro méně bystřejší ..
-
- Spisovatel příspěvkový
- Příspěvky: 7713
- Registrován: pon 21 dub 2008, 10:53
- Bydliště: Moravany u Pardubic
- Kontaktovat uživatele:
No to je jasné. V oboru kouzlení a čarování s holí a jízda na Stínovlasovi.Gandalf píše:....... jen 2,5 semestru a to ještě v úplně jiném oboru
Jinak si myslím, že jsi asi nechtěl slyšet " V tomhle ti neporadím" ale popravdě naše rady by vedly spíše k požáru stroje. Já taky neporadím, elektřina není moje šálka kávy. ALe přikláním se k moudré radě Honzise. Cossman je ta správná volba.
"Festina lente.". To platí stále a na všem.
1/2 URAL RETRO 750 side.
"Lepší je být v šest doma, než o půl šesté v márnici."
1/2 URAL RETRO 750 side.
"Lepší je být v šest doma, než o půl šesté v márnici."
Děkuji za důvěru kluci, ale ani já bez schématu zapojení elektroinstalace nedám Mojmírovi 100% odpověď.
Ale vyjděme z toho, co víme. Zásuvka je pro spotřebiče do 180W, což znamená, že bude jištěná pojistkou 15A. Teď jde o to, jestli je napojena "napřímo" jen přes pojistku na akumulátor nebo jestli třeba nemá ochranu proti vybití akumulátoru. Pokud je napřímo, není s nabíjením problém. Pokud by měla ochranu proti vybití akumulátoru, dobíjet akumulátor by přes ni nešlo, protože součástí většiny těchto ochraných obvodů je tranzistor, přes který protéká proud z akumulátoru do spotřebiče. Tento tranzistor ovšem nepustí proud v závěrném směru, to je z nabíječky do akumulátoru. K případnému poškození ochraného obvodu připojením nabíječky by dojít nemělo, protože závěrné napětí bude cca 2V (rozdíl mezi napětím akumulátoru a napětím nabíječky). Každopádně připojení nabíječky je na vlastní nebezpečí !!!
Co se týká sufitky a její svítivosti. Ta, na kterou jsi Mojmíre dával odkaz, má 6x 3 mm LED diody. Tam je problém vyzařovací úhel, který je u těchto LED v klasickém pouzdře 15-60° (obvykle jen 30°), což je docela málo. Já koupil dvě tyto, původně do osvětlení RZ u Sharana. Jsou ze šesti SMD LED http://www.hadex.cz/k432-led-smd-3528-p ... 25ma-120°/, které mají vyzařovací úhel 120°. Bohužel při výměně jsem zjistil, že v osvětlení RZ u Sharana sufitky nejsou, tak jsem je použil do osvětlení kufru, kde shodou okolností za pár dnů jedna zhasla. Ale už tam taky nejsou, protože to studené bílé světlo nebylo ono. Tak jsem si nakonec udělal vlastní ze tří mých oblíbených teplých bílých 3čipových SMD LED 5050, ze kterých mám vyrobeny světla v podstatě v celém domě, kromě 2 úsporných žárovek.
Takže pokud bys Mojmíre chtěl, jsou ty moje sufitky k dispozici.
Ale vyjděme z toho, co víme. Zásuvka je pro spotřebiče do 180W, což znamená, že bude jištěná pojistkou 15A. Teď jde o to, jestli je napojena "napřímo" jen přes pojistku na akumulátor nebo jestli třeba nemá ochranu proti vybití akumulátoru. Pokud je napřímo, není s nabíjením problém. Pokud by měla ochranu proti vybití akumulátoru, dobíjet akumulátor by přes ni nešlo, protože součástí většiny těchto ochraných obvodů je tranzistor, přes který protéká proud z akumulátoru do spotřebiče. Tento tranzistor ovšem nepustí proud v závěrném směru, to je z nabíječky do akumulátoru. K případnému poškození ochraného obvodu připojením nabíječky by dojít nemělo, protože závěrné napětí bude cca 2V (rozdíl mezi napětím akumulátoru a napětím nabíječky). Každopádně připojení nabíječky je na vlastní nebezpečí !!!
Co se týká sufitky a její svítivosti. Ta, na kterou jsi Mojmíre dával odkaz, má 6x 3 mm LED diody. Tam je problém vyzařovací úhel, který je u těchto LED v klasickém pouzdře 15-60° (obvykle jen 30°), což je docela málo. Já koupil dvě tyto, původně do osvětlení RZ u Sharana. Jsou ze šesti SMD LED http://www.hadex.cz/k432-led-smd-3528-p ... 25ma-120°/, které mají vyzařovací úhel 120°. Bohužel při výměně jsem zjistil, že v osvětlení RZ u Sharana sufitky nejsou, tak jsem je použil do osvětlení kufru, kde shodou okolností za pár dnů jedna zhasla. Ale už tam taky nejsou, protože to studené bílé světlo nebylo ono. Tak jsem si nakonec udělal vlastní ze tří mých oblíbených teplých bílých 3čipových SMD LED 5050, ze kterých mám vyrobeny světla v podstatě v celém domě, kromě 2 úsporných žárovek.
Takže pokud bys Mojmíre chtěl, jsou ty moje sufitky k dispozici.
Honda Integra 750D, r.v. 2015
Kymco Yager GT 125, r.v. 2013 - plexi Givi - zkráceno o 12 cm, xenon, alarm, od 15.000 km Malossi Multivar
Kymco Agilty 50, r.v. 2008 - prodáno 8.4.2013 s najetými 26.100 km
Kymco Yager GT 125, r.v. 2013 - plexi Givi - zkráceno o 12 cm, xenon, alarm, od 15.000 km Malossi Multivar
Kymco Agilty 50, r.v. 2008 - prodáno 8.4.2013 s najetými 26.100 km
- Gandalf
- Spisovatel příspěvkový
- Příspěvky: 4280
- Registrován: pát 24 srp 2012, 11:20
- Bydliště: Brno-venkov
Cossman: Diky moc za vycerpavajici odpoved
V manualu je take opakovane upozorneni, aby spotrebic nezustaval prilis dlouho pripojeny pri vypnutem motoru, kdy hrozi riziko vybiti aku. Takze zminenou ochranu proti vybiti by to mit nemuselo... ale bez schematu clovek nikdy nevi Pri garancce zkusim odchytit technika a jinak si vytahnu jisteny konektor od aku pod sedlo
Ty sufitky, pokud budes chtit, klidne vezmi na sraz, vyzkousime a kdyz tak odkoupim
Kdyz uz jsem v tom, pokud ma nekdo ten bag od fy. Ewog, jak daval odkaz Ruda, tak ho taky nezapomente privezt, abych to pomeril. Ale vse jeste pripomenu ve spravnem vlakne a ve spravnou dobu
V manualu je take opakovane upozorneni, aby spotrebic nezustaval prilis dlouho pripojeny pri vypnutem motoru, kdy hrozi riziko vybiti aku. Takze zminenou ochranu proti vybiti by to mit nemuselo... ale bez schematu clovek nikdy nevi Pri garancce zkusim odchytit technika a jinak si vytahnu jisteny konektor od aku pod sedlo
Ty sufitky, pokud budes chtit, klidne vezmi na sraz, vyzkousime a kdyz tak odkoupim
Kdyz uz jsem v tom, pokud ma nekdo ten bag od fy. Ewog, jak daval odkaz Ruda, tak ho taky nezapomente privezt, abych to pomeril. Ale vse jeste pripomenu ve spravnem vlakne a ve spravnou dobu
Honda Forza 300
(Honda CTX 700D 16-19, Piaggio X10 350 13-16, Kymco Downtown 125 12-13, Babetta 210 1988-2000)
(Honda CTX 700D 16-19, Piaggio X10 350 13-16, Kymco Downtown 125 12-13, Babetta 210 1988-2000)
- Gandalf
- Spisovatel příspěvkový
- Příspěvky: 4280
- Registrován: pát 24 srp 2012, 11:20
- Bydliště: Brno-venkov
Našel jsem pěknou FOTKU, kde je názorné porovnání origo a Givi plexi, které budu v brzké době měnit.
Paradoxně, i když ruce na X10 v origo stavu ničím kryté nejsou, vůbec necítím chlad ani při delší jízdě pod 10 °C. Je možné, že křivka "čumáku" je natolik dobře vyvedená, že vzduch odklání i bez extra deflektorů. Ale vím jistě, že na Downtownu jsem při origo plexi ten chlad, ve stejných rukavicích a při obdobném počasí, časem cítil.
Dovolím si taky tipnout, že levý model má nazutou Citi Grip, zatímco pravý Power Pure, takže to tam asi sází podle toho, co jim zrovna přijde...
Paradoxně, i když ruce na X10 v origo stavu ničím kryté nejsou, vůbec necítím chlad ani při delší jízdě pod 10 °C. Je možné, že křivka "čumáku" je natolik dobře vyvedená, že vzduch odklání i bez extra deflektorů. Ale vím jistě, že na Downtownu jsem při origo plexi ten chlad, ve stejných rukavicích a při obdobném počasí, časem cítil.
Dovolím si taky tipnout, že levý model má nazutou Citi Grip, zatímco pravý Power Pure, takže to tam asi sází podle toho, co jim zrovna přijde...
Honda Forza 300
(Honda CTX 700D 16-19, Piaggio X10 350 13-16, Kymco Downtown 125 12-13, Babetta 210 1988-2000)
(Honda CTX 700D 16-19, Piaggio X10 350 13-16, Kymco Downtown 125 12-13, Babetta 210 1988-2000)
- manet125
- Spisovatel příspěvkový
- Příspěvky: 9420
- Registrován: ned 19 zář 2010, 20:07
- Bydliště: Blansko
Ta krémová vypadá dost zajímavě, tu bych chtěl vidět naživo. Přijde mi taková majestátná. Kdyby se přidaly zlatý linky, mohla by na tom jezdit garda ve Vatikánu.
Bylo: Stadion, Kejvačka 250, KTM 50RSW, Manet S125 Modrej, Kymco People S200, Kymco Xciting 500 Ri
Je: Manet S125 Zelenej, Kawasaki KL650 Tengai, Brumla B210
Je: Manet S125 Zelenej, Kawasaki KL650 Tengai, Brumla B210
- Gandalf
- Spisovatel příspěvkový
- Příspěvky: 4280
- Registrován: pát 24 srp 2012, 11:20
- Bydliště: Brno-venkov
Je to bianco perla a vypadá zajímavě v různých světelných podmínkách. Dlouho mi ležela v hlavě, ale pak jsem si řekl, že když už nebyla stříbrná, tak raději půjdu do modré. Ale je pravda, že graficky by se s ní dalo pěkně vyhrát
Má ještě jednu (v mých očích) výhodu a tou je hnědé sedlo a část palubky, což mi přijde takové zajímavé a celkově teplejší než klasická černá.
Má ještě jednu (v mých očích) výhodu a tou je hnědé sedlo a část palubky, což mi přijde takové zajímavé a celkově teplejší než klasická černá.
Honda Forza 300
(Honda CTX 700D 16-19, Piaggio X10 350 13-16, Kymco Downtown 125 12-13, Babetta 210 1988-2000)
(Honda CTX 700D 16-19, Piaggio X10 350 13-16, Kymco Downtown 125 12-13, Babetta 210 1988-2000)
- Gandalf
- Spisovatel příspěvkový
- Příspěvky: 4280
- Registrován: pát 24 srp 2012, 11:20
- Bydliště: Brno-venkov
V sobotu jsem nalepil reflexní proužky na ráfky. Tentokrát jsem nevzal celý prstenec, ale na každou stranu jen dvě protilehlé čtvrtiny, do kterých mi výrobce (opravdu skvělý "Balw" ze Skútrfóra) vložil stylově nápisek X10. Hlavně na zadní kolo na straně výfuku to byla hoňka, ale protože jsem to věděl, tak zadkem jsem začal a až jsem vychytal techniku, už jsem před sebou měl jen snadnější předek, kde je to ovšem mnohem víc vidět
Ve dne to vypadá TAKHLE
A v noci TAKTO
Ve dne to vypadá TAKHLE
A v noci TAKTO
Naposledy upravil(a) Gandalf dne ned 02 bře 2014, 18:36, celkem upraveno 2 x.
Honda Forza 300
(Honda CTX 700D 16-19, Piaggio X10 350 13-16, Kymco Downtown 125 12-13, Babetta 210 1988-2000)
(Honda CTX 700D 16-19, Piaggio X10 350 13-16, Kymco Downtown 125 12-13, Babetta 210 1988-2000)
- Gandalf
- Spisovatel příspěvkový
- Příspěvky: 4280
- Registrován: pát 24 srp 2012, 11:20
- Bydliště: Brno-venkov
Také jsem dnes poprvé tankoval a spotřeba celkem jde. Na to, že jsem jezdil při teplotách 5-11 °C a celkem svižně (PP mi ukazuje průměrnou rychlost v uplynulých 400 km přesně 60 km/h a z to jsem se nemálo mrcasil po Brně) - spotřeba vychází na 3,3 l/100km. Ale víte jak to je s tankováním do plna, člověk nikdy neví a navíc při 13 litrech stačí cmrndnout +/- deci a výsledek je hnedle trochu jiný Mimochodem PP mi hlásil spotřebu 2,9 l, ale zatím jsem spokojen a uvidím, co bude po větším nájezdu a také vyšších venkovních teplotách
Podle obecních radarů podél silnic mi rychloměr ukazuje +4 km/h, na tom se shodly všechny radary, kolem kterých jsem dnes projížděl
Podle obecních radarů podél silnic mi rychloměr ukazuje +4 km/h, na tom se shodly všechny radary, kolem kterých jsem dnes projížděl
Honda Forza 300
(Honda CTX 700D 16-19, Piaggio X10 350 13-16, Kymco Downtown 125 12-13, Babetta 210 1988-2000)
(Honda CTX 700D 16-19, Piaggio X10 350 13-16, Kymco Downtown 125 12-13, Babetta 210 1988-2000)
- HonzaH
- Spisovatel příspěvkový
- Příspěvky: 6554
- Registrován: sob 24 bře 2012, 22:17
- Kontaktovat uživatele:
Jak se tak dívám na tvar předních blikačů X10 tak je docela možné, že právě ony dokážou proud vzduchu solidně "odklonit" aby .... na ně manželka nedosáhla ... pardon ... nechal jsem se unést zážitky z naší politiky ... aby na ruce nebyla zima i bez dodatečných deflektorů
Jinak proužky luxusní, mě se líbí moc !
Jinak proužky luxusní, mě se líbí moc !
Kymco Downtown 300i ABS ... od 28.8.2014 brázdí Prachaticko
Suzuki Burgman 650 Executive ABS
Jinak já su Honza ... pro méně bystřejší ..
Suzuki Burgman 650 Executive ABS
Jinak já su Honza ... pro méně bystřejší ..
- Gandalf
- Spisovatel příspěvkový
- Příspěvky: 4280
- Registrován: pát 24 srp 2012, 11:20
- Bydliště: Brno-venkov
Po dnešní ranní jízdě musím potvrdit, že stále platí neochota italských motorů ke startování pod nulou. Protože jsem dnes domluvený z Viteonem na vyjížďku, jel jsem už ráno do práce na skútru. Venkovní teplota -2 °C a naskočilo to až na potřetí. Zatím jsem vysledoval, že cca od 5 °C výše startuje při prvním otočení motoru, při cca 1-2 °C se protočí 2-3x a rozběhne se. Ale pod bodem mrazu jsem dnes startoval poprvé a chtělo to opakovaně. Už jsem to psal - Piaggio má startování tak, že se krátce zmáčkne tlačítko a spouštěč točí cca 2 s a pokud motor nenaskočí, automaticky se vypne. Na druhé straně faktem je, že Downtown jsem za mrazu ani kolem nuly nestartoval, nikdy jsem nejezdil pod 5 °C.
Ještě si dovolím doplnit info k jízdě samotné - samozřejmě o nějakou desetinku chladem narostla spotřeba, ale já osobně jsem chlad po těle vůbec nevnímal a přitom jsem byl oblečený stejně, jako při jízdách kolem 10 °C. Jedině konečky prstů už jsem cítil ke konci chladné (ne nepříjemně), zatímco nad nulou je vytahuji z rukavic teplé. A to asi vyřeší výměna většího plexi s deflektory před řídítky, pokud vycházím ze zkušenosti na Downtownu. Možná se do toho pustím v neděli, jen mne včera prodejce na stánku Piaggia na Motosalonu strašil, že kdosi při podobné příležitosti rozlomil znáček na přední masce, který se musí vycvaknout, aby se člověk dostal k jednomu šroubku.
Ještě si dovolím doplnit info k jízdě samotné - samozřejmě o nějakou desetinku chladem narostla spotřeba, ale já osobně jsem chlad po těle vůbec nevnímal a přitom jsem byl oblečený stejně, jako při jízdách kolem 10 °C. Jedině konečky prstů už jsem cítil ke konci chladné (ne nepříjemně), zatímco nad nulou je vytahuji z rukavic teplé. A to asi vyřeší výměna většího plexi s deflektory před řídítky, pokud vycházím ze zkušenosti na Downtownu. Možná se do toho pustím v neděli, jen mne včera prodejce na stánku Piaggia na Motosalonu strašil, že kdosi při podobné příležitosti rozlomil znáček na přední masce, který se musí vycvaknout, aby se člověk dostal k jednomu šroubku.
Honda Forza 300
(Honda CTX 700D 16-19, Piaggio X10 350 13-16, Kymco Downtown 125 12-13, Babetta 210 1988-2000)
(Honda CTX 700D 16-19, Piaggio X10 350 13-16, Kymco Downtown 125 12-13, Babetta 210 1988-2000)