X10 350

Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátoři: manet125, Gek

Odpovědět
Uživatelský avatar
Gandalf
Superkecal
Příspěvky: 3898
Registrován: pát 24 srp 2012, 11:20
Bydliště: Brno-venkov

X10 350

Příspěvek od Gandalf » úte 19 lis 2013, 18:38

Vážení přátelé a kamarádi,
díky Mildově pomoci jsem založil toto téma, protože vše nasvědčuje tomu, že Piaggio X10 je vítězem mého výběrového řízení :)

Do jara je sice ještě dost daleko a leccos se může změnit. Soudruzi z ČNB tomu v současné době taky příliš nepomáhají. Ale nebudu řešit neřešitelné, protože vývoj kurzu Kč ani ceny distributora pro 2014 neovlivním. Budu se raději soustředit na to pozitivní a shromažďovat zde informace o vybraném skútru, případně s Vámi na toto téma diskutovat, protože stejně jako kdykoliv dříve i teď přivítám každý konstruktivní názor :)

Tak tady ho mám z mého nejoblíbenějšího úhlu pohledu. Nejvíc se mi pozdává tato barva - grigio orione:
Obrázek

Nejen proto, že to bude nový Stínovlas a Orion je mé "osobní" souhvězdí, ale z dalších nabízených barev bych černou nebo hnědou nechtěl, protože se mi nikdy na skútrech moc nelíbily (s výjimkou Čertíka). Nemluvě o praktickém hledisku, kdy na tmavé nebo bílé je hned spousta věcí vidět. O modré bych mohl ještě uvažovat, ale víc by se mi líbil světlejší odstín, než tato půlnoční "blu midnight" (na toho Akrapoviče nehleďte :) ).
Obrázek

Navíc na tmavších odstínech mi přijdou ozdobné stříbrné lišty příliš kontrastní, zatímco na stříbrošedé decentněji dotvářejí celkovou linii. Možná by se mi k tomu líbila hnědá barva čalounění sedla a části palubní desky, ale tato kombinace se k vybrané barvě nenabízí ani ve vyšším stupni výbavy, takže smůla :)

Jak už jsem zmínil, nejvíc se mi skútr líbí při pohledu z boku. Také zezadu vypadá zajímavě a člověk tam najde zajímavé designové prvky. Líbí se mi štíhlá a do široka tažená linie zadních světel a mezi nimi stříbřitý pásek s nápisem "Piaggio".
Obrázek

Naopak na přední část se názory lidí často rozcházejí. Já jí přišel na chuť až po čase a zvlášť, když jsem skútr uviděl na vlastní oči.
Obrázek
Naposledy upravil(a) Gandalf dne ned 01 pro 2013, 12:02, celkem upraveno 3 x.
Honda Forza 300 Obrázek
(Honda CTX 700D 16-19, Piaggio X10 350 13-16, Kymco Downtown 125 12-13, Babetta 210 1988-2000)

Uživatelský avatar
Gandalf
Superkecal
Příspěvky: 3898
Registrován: pát 24 srp 2012, 11:20
Bydliště: Brno-venkov

Příspěvek od Gandalf » úte 19 lis 2013, 18:50

Oficiální video pro pár dynamických zaberů - ODKAZ

a

KATALOG v angličtině
Naposledy upravil(a) Gandalf dne čtv 05 pro 2013, 18:39, celkem upraveno 3 x.
Honda Forza 300 Obrázek
(Honda CTX 700D 16-19, Piaggio X10 350 13-16, Kymco Downtown 125 12-13, Babetta 210 1988-2000)

Uživatelský avatar
Gandalf
Superkecal
Příspěvky: 3898
Registrován: pát 24 srp 2012, 11:20
Bydliště: Brno-venkov

Příspěvek od Gandalf » úte 19 lis 2013, 19:03

Tenhle snímek mne zaujal svou názorností:
Obrázek

Vedle X10 stojí jeho hlavní konkurenti - nový Xciting 400 a X-Max 400. Pouhým okem je vidět nejširší stavba přední kapotáže Piaggia. Na X10 je nejnižší posez, takže jezdec při zastavení pohodlně spočine oběma nohama na silnici. Plexi sice kryje jezdce nejvíce, ale i tak ho budu nucen, díky své výšce, asi hodně brzy nahradit vyšším a širším od Givi s integrovanými deflektory pro lepší ochranu rukou (mám už domluveného i prodejce s prozatím nejlepší cenou).

Doplňky jsou všeobecně drahé a týká se to i kufrů, roli nehraje ani rozdíl mezi origo/neorigo kufrem.
Ty originální se nabízejí ve dvou velikostech:
- menší 36 l
Obrázek
-větší 48 l, který je ovšem více než dvakrát dražší
Obrázek
Takže pokud ho nezískám výhodně od prodejce v rámci nákupu, vidím to spíš na menší model, který by při 52 l velkém prostoru pod sedlem měl být pro mé potřeby dostačující :)
Naposledy upravil(a) Gandalf dne čtv 05 pro 2013, 18:50, celkem upraveno 4 x.
Honda Forza 300 Obrázek
(Honda CTX 700D 16-19, Piaggio X10 350 13-16, Kymco Downtown 125 12-13, Babetta 210 1988-2000)

Uživatelský avatar
Gandalf
Superkecal
Příspěvky: 3898
Registrován: pát 24 srp 2012, 11:20
Bydliště: Brno-venkov

Příspěvek od Gandalf » úte 19 lis 2013, 19:19

Jak možná víte z mých dřívějších příspěvků, zvažoval jsem tyto kandidáty:

- Yamaha X-Max 400 - po osobním vyzkoušení mne zklamala velmi štíhlá přední kapotáž, dosti malé plexi, poměrně malý prostor pro nohy, který neumožňuje mnoho poloh a už vůbec ne jejich natažení vpřed. Design je na můj vkus také poněkud "divoký". Na druhé straně bych si nedovolil zpochybňovat spolehlivost značky, kvalitu a zpracování materiálů nebo dynamické vlastnosti motoru. Navíc prodejce naznačil poměrně vstřícné kroky ohledně (mezi ostatními nejvyšší) kupní ceny.
Obrázek

- Kymco Xciting 400 - prodávat se začne až příští rok, ale prošel jsem řadu testů a recenzí. Cena v západní Evropě leží přesně mezi X10 a X-Maxem. Vzhledově se mi líbí moc, ale... nutností je jiné plexi. Další mínusy - méně místa pro nohy, jen poloviční kapacita prostoru pod sedlem, relativně tvrdší podvozek, pouze jediná neuzamykatelná schránka pod řídítky s 12V zásuvkou (Yamaha je zcela bez zásuvky, jen s přípravou). Jednoznačným pozitivem je má zkušenost s brněnským prodejcem i servisem. Celkem děsivě vypadá bohužel montážní sada pro držák kufru, která hyzdí jinak nádhernou zadní část skútru:

Obrázek

Hrozivá konstrukce nosiče kufru:
Obrázek

- Suzuki Burgman 400 - je jednoduše příliš drahý a to jak kupní cenou, tak náhradními díly a navíc faktem, že do nejbližšího autorizovaného servisu to mám z domu přes 80 km. To může být sice při bezproblémovém provozování v pohodě, ale pokud bych musel náhodou častěji řešit v záruce nějaké problémy, bylo by to velmi nepříjemné. Jinak ho respektuji, jako legendu v této třídě a to z hlediska ergonomie, pohodlí i kvality. Uvidíme, co přinese příští rok, třeba nového prodejce přímo v Brně a akční slevu :wink:
Obrázek

- Sym Maxsym 400 - "taiwanský Burgman", který nabízí za atraktivní cenu solidní kvalitu i výbavu, ale takřka všichni testéři, včetně českých, se shodli na disharmonickém naladění podvozku, kdy příliš měkká přední a naopak tvrdá zadní část působí nepříjemně a to zejména na nerovnostech nebo při prudším brzdění.
Obrázek

- nakonec jsem si nechal X10 350 - motoricky sice nejslabší (330ccm), ale po dynamické stránce velmi vychvalovaný a přímo srovnávaný s plnotučnými čtyřstovkami. Reálná maximálka 141 je sice nižší než u Yamahy nebo Kymca (151, resp. 155 km/h), ale jízda v těchto rychlostech je i tak už poměrně nepříjemná a mimochodem na našich silnicích ilegální :wink: Jízda ve 120 bude relativně příjemná na všech. Ale u Piaggia mohu prokazatelně počítat se spotřebou o 0,5-1 l paliva nižší, uživatelé běžně jezdí za 3-3,5 l. V jednom z testů se měřené zrychlení 0-100 km/h pohybuje u všech kolem 7 vteřin +/- pár desetin. Samozřejmě čtyřstovka bude mít o něco lepší pružné zrychlení, ale ani v tom dle testérů Piaggio výrazně nezaostává.
Všeobecně je v testech pozitivně hodnoceno pohodlné odladění podvozku, nejlepší ochrana jezdce, nejvíce místa pro nohy, největší zavazadlový prostor (52l), nejlépe vybavená přístrojová deska, jejíž palubní počítač zobrazuje údajně zcela reálné hodnoty, ať už spotřeby, dojezdu, teplot apod. Nemluvě o podsvícených symbolech ovladačů na celých řídítkách, osvětleném podsedadlovém prostoru, 12V zásuvce a USB konektoru, velké uzamykatelne schránce a dvou menších nebo elektrickém ovládání krytu nádrže a zámku sedla. Samozřejmě to znamená i riziko, že se toho může více pokazit (pokud je tam namontované nějaké to kazítko). Lákavý je také prodloužený servisní interval - malá prohlídka s výměnou oleje po 10t, velká s údržbou variátoru po 20t km i překvapivě solidní ceny za tento servis.
Vždy tu bude otázka "italské" spolehlivosti, kvality zpracování a také rychlosti dodávek náhradních dílů. Ale jak uživateli, tak nezávislými mechaniky i samotným servisem (ještě aby tvrdil něco jiného) jsem byl opakovaně ubezpečen, že si dělám zbytečné starosti. A pokud bych se i přesto spálil, nebudu to před Vámi tajit a bude to pro všechny názorným poučením :)
Naposledy upravil(a) Gandalf dne čtv 05 pro 2013, 18:57, celkem upraveno 9 x.
Honda Forza 300 Obrázek
(Honda CTX 700D 16-19, Piaggio X10 350 13-16, Kymco Downtown 125 12-13, Babetta 210 1988-2000)

Uživatelský avatar
HonzaH
Spisovatel příspěvkový
Příspěvky: 6229
Registrován: sob 24 bře 2012, 22:17
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od HonzaH » stř 20 lis 2013, 07:14

Ať už si vybereš cokoliv, přeji ti, abys byl jen a jen spokojený a negativa aby se ti obloukem vyhýbala :wink: :) Pro teď přeji příjemné zážitky s plánováním, užij si to !!! :wink: :)
Kymco Downtown 300i ABS ... od 28.8.2014 brázdí Prachaticko
Suzuki Burgman 650 Executive ABS
Jinak já su Honza ... pro méně bystřejší .. :wink:

Uživatelský avatar
Gandalf
Superkecal
Příspěvky: 3898
Registrován: pát 24 srp 2012, 11:20
Bydliště: Brno-venkov

Příspěvek od Gandalf » stř 20 lis 2013, 07:58

Díky Honzi :)
Dnes sem ještě přidám podrobněji pár zajímavých detailů, které mne zaujaly nebo překvapily.
... holt zima bude dlouhá :?
Honda Forza 300 Obrázek
(Honda CTX 700D 16-19, Piaggio X10 350 13-16, Kymco Downtown 125 12-13, Babetta 210 1988-2000)

Uživatelský avatar
manet125
Spisovatel příspěvkový
Příspěvky: 8608
Registrován: ned 19 zář 2010, 20:07
Bydliště: Blansko

Příspěvek od manet125 » stř 20 lis 2013, 14:34

A kdyby to neklaplo, v Blansku stoji jedno slušný Xcéčko ;):):D
Bylo: Stadion, Kejvačka 250, KTM 50RSW, Manet S125 Modrej, Kymco People S200, Kymco Xciting 500 Ri
Je: Manet S125 Zelenej, Kawasaki KL650 Tengai, Brumla B210

Uživatelský avatar
Gandalf
Superkecal
Příspěvky: 3898
Registrován: pát 24 srp 2012, 11:20
Bydliště: Brno-venkov

Příspěvek od Gandalf » stř 20 lis 2013, 15:46

Mildo, o tom "jednom Xcéčku" dobře vím a jistě je více než "slušné" :wink: Tak mě nepokoušej, už jsem to párkrát řešil, vždyť víš... :)
Naposledy upravil(a) Gandalf dne stř 20 lis 2013, 18:43, celkem upraveno 1 x.
Honda Forza 300 Obrázek
(Honda CTX 700D 16-19, Piaggio X10 350 13-16, Kymco Downtown 125 12-13, Babetta 210 1988-2000)

Uživatelský avatar
forman
Expert
Příspěvky: 2413
Registrován: sob 02 črc 2011, 18:57
Bydliště: Někde u Uherska
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od forman » stř 20 lis 2013, 18:07

X 10 je opravdu moc a moc hezká a v té 500ce by byl můj favorit.
www.BMW R1200RT , pilot RUDA
Honda PCX 125 pilot www.zdenicka.eu <-- klikej !!
Slyším na jméno RUDA

Uživatelský avatar
Gandalf
Superkecal
Příspěvky: 3898
Registrován: pát 24 srp 2012, 11:20
Bydliště: Brno-venkov

Příspěvek od Gandalf » stř 20 lis 2013, 18:33

Pár zajímavých detailů:

Promyšlená a dle mého elegantní přístrojovka zahrnuje:
čtyři analogové ukazatele (rychlost, otáčky, teplota vody a množství paliva), k tomu velký displej nabízející ukazatel času, venkovní teploty (s alarmem mrazu), počítadlo km (+2x trip), průměrné i okamžité spotřeby, dojezdu, průměrné a max. rychlosti, napětí aku atd. V testu na Motorkářích údaje o spotřebě ověřovali přepočtem a kupodivu souhlasily, což u občas velmi optimistických ukazatelů není obvyklé. Na druhé straně, za jízdy se budu koukat raději jinam, než neustále hltat informace z budíků :wink:
Obrázek

Úložný prostor pod sedlem je relativně mělký, ale zkusil jsem na obě pozice uložit svou integrálku a bez problémů vešla, takže při jedné a běžných krámech pod sedlem tam ještě něco mista zbude.
Obrázek

Taky mne překvapila poměrně rozlehlá uzamykatelná schránka s 12V zásuvkou a "rezervními" mechanickými táhly otevírání sedla a krytu víčka nádrže v případě vybití aku nebo jiné závady elektroinstalace.
Obrázek
V jedné ze dvou horních malých schránek pod řídítky je navíc USB-konektor (což má mimo X10 ještě Maxsym) a mimo to tam vejde taky pár drobností, jako mobil, doklady apod, ale horní schránky nejsou uzamykatelné.
Obrázek[/img]
Naposledy upravil(a) Gandalf dne ned 08 pro 2013, 12:30, celkem upraveno 8 x.
Honda Forza 300 Obrázek
(Honda CTX 700D 16-19, Piaggio X10 350 13-16, Kymco Downtown 125 12-13, Babetta 210 1988-2000)

Uživatelský avatar
manet125
Spisovatel příspěvkový
Příspěvky: 8608
Registrován: ned 19 zář 2010, 20:07
Bydliště: Blansko

Příspěvek od manet125 » stř 20 lis 2013, 18:36

Trošku jsem ti to opravil, jo? :-D
Bylo: Stadion, Kejvačka 250, KTM 50RSW, Manet S125 Modrej, Kymco People S200, Kymco Xciting 500 Ri
Je: Manet S125 Zelenej, Kawasaki KL650 Tengai, Brumla B210

Uživatelský avatar
Gandalf
Superkecal
Příspěvky: 3898
Registrován: pát 24 srp 2012, 11:20
Bydliště: Brno-venkov

Příspěvek od Gandalf » stř 20 lis 2013, 18:54

Rudíku, plně chápu, že např. pro časté jízdy ve dvou nebo delší cesty je to minimálně užitečné, ale zaplatit navíc 55t Kč za necelých 8 koníků... i kdybych dostal nějakou tu slevu, bezmála 200t se mi do toho už investovat nechce. Zkrátka ten cenový skok je tam značný :?
Ale je mi jasné, že vlajková loď musí mít úroveň :wink: Spíš je zajímavé, že Piaggio nenabízí nějakou 650 nebo 750, když bývalá Gilera i současná Aprilia mají své supersportovní skútry 840 ccm.
Obrázek
Honda Forza 300 Obrázek
(Honda CTX 700D 16-19, Piaggio X10 350 13-16, Kymco Downtown 125 12-13, Babetta 210 1988-2000)

Uživatelský avatar
forman
Expert
Příspěvky: 2413
Registrován: sob 02 črc 2011, 18:57
Bydliště: Někde u Uherska
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od forman » stř 20 lis 2013, 19:00

Mojdo, já ti 500ku nenutím,jen jsem si říkal,že by to byl můj favorit. Líbí se mi víc než Burgoš,ale k vůli tomu měnit nebudu. Moc ti ho přeji a nemůžu se dočkat až ho uvidím na živo.
www.BMW R1200RT , pilot RUDA
Honda PCX 125 pilot www.zdenicka.eu <-- klikej !!
Slyším na jméno RUDA

Uživatelský avatar
Gandalf
Superkecal
Příspěvky: 3898
Registrován: pát 24 srp 2012, 11:20
Bydliště: Brno-venkov

Příspěvek od Gandalf » stř 20 lis 2013, 19:05

Já to tak nemyslel :wink: Jen jsem zmínil důvody proč ne, ale uznávám, že pro Vás dva by byla vhodnější pětistovka. Ale toho nádherného Burgmánka bych také rozhodně neměnil :)
Naposledy upravil(a) Gandalf dne pát 22 lis 2013, 08:40, celkem upraveno 1 x.
Honda Forza 300 Obrázek
(Honda CTX 700D 16-19, Piaggio X10 350 13-16, Kymco Downtown 125 12-13, Babetta 210 1988-2000)

Uživatelský avatar
manet125
Spisovatel příspěvkový
Příspěvky: 8608
Registrován: ned 19 zář 2010, 20:07
Bydliště: Blansko

Příspěvek od manet125 » stř 20 lis 2013, 19:39

Kurňa, ta Aprilka se mi líbí :-).
Bylo: Stadion, Kejvačka 250, KTM 50RSW, Manet S125 Modrej, Kymco People S200, Kymco Xciting 500 Ri
Je: Manet S125 Zelenej, Kawasaki KL650 Tengai, Brumla B210

Odpovědět