Odpruzeni podvozku

Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátoři: manet125, Gek

Uživatelský avatar
JaKo
Mladší Kecálek
Příspěvky: 248
Registrován: čtv 22 srp 2013, 07:55
Bydliště: Radostov

Odpruzeni podvozku

Příspěvek od JaKo » úte 12 kvě 2015, 13:43

Ahoj,
řešil jste někdo výměnu/ladění tlumičů (progresivní pružiny, olej)?
Honda NC750X DCT(http://www.motorkari.cz/motorka/?mid=107300), Kymco Downtown 300i(plexi Kymco MZO 153, kufr Kappa K53) prodáno
Jinak taky Jarda Kohout

Uživatelský avatar
JaKo
Mladší Kecálek
Příspěvky: 248
Registrován: čtv 22 srp 2013, 07:55
Bydliště: Radostov

Příspěvek od JaKo » úte 12 kvě 2015, 15:49

Upozorňuji pro vtipálky, aby se toto téma nezvrhlo :D, že se jedná o "Odpružení podvozku" - nemožnost zadat háček do názvu z toho dělá úplně něco jiného...tedy doporučovat dětský zásyp mi fakt nepomůže... :D
Honda NC750X DCT(http://www.motorkari.cz/motorka/?mid=107300), Kymco Downtown 300i(plexi Kymco MZO 153, kufr Kappa K53) prodáno
Jinak taky Jarda Kohout

Uživatelský avatar
jakattara
Spisovatel příspěvkový
Příspěvky: 4931
Registrován: stř 02 zář 2009, 14:57
Bydliště: Prostějovsko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od jakattara » úte 12 kvě 2015, 21:46

;) ..... To se mi líbí
Honda CTX 700,
http://www.motorkari.cz/moto-uzivatel/?muid=40432"
Krásná minulost - Kymco Agility 50MMC, Jawa Pionýr, Sachs Madass 125...

Uživatelský avatar
HonzaH
Spisovatel příspěvkový
Příspěvky: 6554
Registrován: sob 24 bře 2012, 22:17
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od HonzaH » stř 13 kvě 2015, 05:51

Nic takového jsem neřešil, odpružení (teda vyjma předních tlumičů), mi celkem nevadilo. Mě víc vadilo, jak se pode mnou kroutil rám :(
Kymco Downtown 300i ABS ... od 28.8.2014 brázdí Prachaticko
Suzuki Burgman 650 Executive ABS
Jinak já su Honza ... pro méně bystřejší .. :wink:

Uživatelský avatar
manet125
Spisovatel příspěvkový
Příspěvky: 9420
Registrován: ned 19 zář 2010, 20:07
Bydliště: Blansko

Příspěvek od manet125 » stř 13 kvě 2015, 07:10

Možná to kroucení má simulovat progresivní pružení celého podvozku.
Na enduru je progresivní pružení znát (já ho nemám), tak si myslím, že na skůtru, při tak krátkých zdvizích to bude mít ještě větší význam.

Uživatelský avatar
JaKo
Mladší Kecálek
Příspěvky: 248
Registrován: čtv 22 srp 2013, 07:55
Bydliště: Radostov

Příspěvek od JaKo » stř 13 kvě 2015, 08:14

HonzaH píše: ...Mě víc vadilo, jak se pode mnou kroutil rám :(
...

Moje úvaha vychází právě z toho - když mu vzadu povolím(3,2), je to sice pohodlnější, ale jízda "na kochačku". Pokud to utáhnu(4, spíš 5) můžu si dovolit "sportovnější jízdu" ale jen na slušný silnici.
Poplatně povolení zadních tlumičů mi přijde předek tvrdší - jak jde "zadek níž" předek "nakopne" každá nerovnost - jakoby to bylo celé laděné na "5" vzadu.
Je tedy otázkou, zda-li by toto řešili progresivní pružiny a poplatně tomu možná i olej v předních tlumičích(množství, hustota(?)).
naladit to tak, že vzadu "utažené" na 4 nebo 5 to bude dostatečně tuhé pro svižnější jízdu a charakteristika pružin "vyřeši", lépe než stávající, "běžné" nerovnosti. Co vy nato?
Honda NC750X DCT(http://www.motorkari.cz/motorka/?mid=107300), Kymco Downtown 300i(plexi Kymco MZO 153, kufr Kappa K53) prodáno
Jinak taky Jarda Kohout

Uživatelský avatar
motorr66
Spisovatel příspěvkový
Příspěvky: 5411
Registrován: ned 30 kvě 2010, 20:47
Bydliště: Starojická Lhota
Kontaktovat uživatele:

Re: Odpruzeni podvozku

Příspěvek od motorr66 » čtv 14 kvě 2015, 00:19

Myslím Jardo, že to druh motoalchymie, nezbývá, než se přiklonit k taktice-pokus/omyl :roll:
Pomalu, ale jistě ...

Honda Africa Twin 1000 CRF DCT
Tatran 125 S, PAv 40, baťůžek Janka,
Babetta 210
+420606952091 Laďa - a taky slyším na: Ladinek ...

Uživatelský avatar
jakattara
Spisovatel příspěvkový
Příspěvky: 4931
Registrován: stř 02 zář 2009, 14:57
Bydliště: Prostějovsko
Kontaktovat uživatele:

Re: Odpruzeni podvozku

Příspěvek od jakattara » čtv 14 kvě 2015, 05:59

Přesně tak. Stejně je to i s lazením varce, válečků, spojkových pružinek... Jen o tom se už člověk aspoň něco dočte. Ale koukni tady http://www.motorkari.cz/motorka/?mid=100066 třeba Tě článek na něco přivede. :roll:
A dej pak vědět co co vlastně go. ;)
Honda CTX 700,
http://www.motorkari.cz/moto-uzivatel/?muid=40432"
Krásná minulost - Kymco Agility 50MMC, Jawa Pionýr, Sachs Madass 125...

Uživatelský avatar
HonzaH
Spisovatel příspěvkový
Příspěvky: 6554
Registrován: sob 24 bře 2012, 22:17
Kontaktovat uživatele:

Re: Odpruzeni podvozku

Příspěvek od HonzaH » čtv 14 kvě 2015, 06:56

Tady asi opravdu nezbude než zkoušet, testovat a laborovat. Co jsem slyšel od mechošů v motoservisu, tak Down má přední vidle/tlumení koncepčně hodně zastaralé, takže se bojím, že na předku toho moc nepošpekuluješ :?
Kymco Downtown 300i ABS ... od 28.8.2014 brázdí Prachaticko
Suzuki Burgman 650 Executive ABS
Jinak já su Honza ... pro méně bystřejší .. :wink:

Uživatelský avatar
mulah
Superkecal
Příspěvky: 3380
Registrován: ned 13 kvě 2012, 13:27
Bydliště: CHodov u KV

Re: Odpruzeni podvozku

Příspěvek od mulah » sob 16 kvě 2015, 21:01

Honzo, tak ak přešně to mi řekl mechanik když jsem měl XC na výměnu gufer na vidlích. Že prej je v tom prehistorická technika. Holt Kymco má vymáklý motory, design ale vidle asi moc neřeší :-(
Jardo, já bych zkusil kontaktovat p. Štáhlavského (nebo jak se jmenuje). Někde tady na fóru je na něj mailová adresa. To je takovej Kymco technik,tak by ti mohl poradit. Já jsem mu psal 2x a vždycky mi poradil (konkrétně mi psal jakej olej patří do mých vidlí)
Agility 50 4T, Xciting 500 AFI , K-xct 125i, VARAN, Džamila CB500

Uživatelský avatar
JaKo
Mladší Kecálek
Příspěvky: 248
Registrován: čtv 22 srp 2013, 07:55
Bydliště: Radostov

Re: Odpruzeni podvozku

Příspěvek od JaKo » úte 19 kvě 2015, 09:15

Díky za tipy....
Honda NC750X DCT(http://www.motorkari.cz/motorka/?mid=107300), Kymco Downtown 300i(plexi Kymco MZO 153, kufr Kappa K53) prodáno
Jinak taky Jarda Kohout

Marty
Už mám víc než deset
Příspěvky: 107
Registrován: čtv 25 zář 2014, 19:33
Bydliště: Čeladná

Re: Odpruzeni podvozku

Příspěvek od Marty » sob 23 kvě 2015, 15:16

čaute, mám dotaz jak se pozná špatná přední vidlice ?? jenom že bude oskakaná přední guma. A jaký servis se na tom dělá ??
Kymco Downtown 125, rok 2010

Uživatelský avatar
Rosi45
Spisovatel příspěvkový
Příspěvky: 4275
Registrován: ned 21 dub 2013, 11:44
Bydliště: Zlín

Re: Odpruzeni podvozku

Příspěvek od Rosi45 » sob 23 kvě 2015, 17:07

Ono se tam toho nemá moc co pokazit. Pokud nejsou v kluzácích vůle a neteče ven olej,tak můžou být unavené pružiny,což netuším jak se pozná,ale já bych začal výměnou kapaliny,která se má měnit každé dva roky,ale většina motorkářů to nedělá x let. Patřím mezi ně :oops:
Oskákanou gumu jsem měl i na novém Downtownu.
Vladimír,aby se nám to tady nepletlo.
Simson SR50 prodán,Burgman 125 -prodán,Downtown 300i -prodán, Suzuki Burgman 650 Ex. - prodán, Suzuki V Strom DL 650

Rozčilovat se,znamená - mstít se sám na sobě - pro blbost druhých.

Uživatelský avatar
HonzaH
Spisovatel příspěvkový
Příspěvky: 6554
Registrován: sob 24 bře 2012, 22:17
Kontaktovat uživatele:

Re: Odpruzeni podvozku

Příspěvek od HonzaH » pon 25 kvě 2015, 07:50

Já bohužel taky a když jsem to reklamoval, tak mi právě bylo řečeno o zastaralé koncepci předního odpružení na Downu :( ... že s tím prostě nic nejde zrobit ... tož tak :?
Kymco Downtown 300i ABS ... od 28.8.2014 brázdí Prachaticko
Suzuki Burgman 650 Executive ABS
Jinak já su Honza ... pro méně bystřejší .. :wink:

Uživatelský avatar
Krtek
Už mám víc než deset
Příspěvky: 31
Registrován: pon 03 lis 2014, 07:24
Bydliště: Praha 9

Re: Odpruzeni podvozku

Příspěvek od Krtek » pát 24 črc 2015, 23:24

dal jsem do předku to nejřidší, co jsem našel v dílně, po praglu je to pohodlnější jízda
Kymco Downtown 300i ABS

Odpovědět