Odpruzeni podvozku

Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátoři: manet125, Gek

ok8
Už mám víc než deset
Příspěvky: 151
Registrován: úte 29 dub 2014, 17:29
Bydliště: j.Morava

Re: Odpruzeni podvozku

Příspěvek od ok8 » stř 12 srp 2015, 15:09

Když jsem se ptal na cenu výměny oleje: "výměna oleje v předních vidlicích, toto je vícenákladová položka - materiál na výměnu oleje - 3041.-Kč, práce 1000.-Kč." -Prý je nutný vyměnit všechny gufera za nový.
Ale zajímá mě spíš zadek, protože někdy je fakt hroznej. Když klopím a přejedu hrboly, zadek často začne plavat sem tam jak sviňa. Jak rybí ocas. za kroucení rámu to nepovažuju, toho jsem si snad ještě nevšiml. Spíš podle mě nereagují ty tvrdý tlumiče. Čím to je podle vás? Největší voser na tomhle stroji.
Downtown 300

Uživatelský avatar
Rosi45
Spisovatel příspěvkový
Příspěvky: 4275
Registrován: ned 21 dub 2013, 11:44
Bydliště: Zlín

Re: Odpruzeni podvozku

Příspěvek od Rosi45 » stř 12 srp 2015, 16:44

Měnit olej v předních vidlích je u Downtowna,vzhledem ke konstrukci tlumičů,téměř bezpředmětné a někde se to tady taky diskutuje.
Zadek je tvrdý hlavně pro spolujezdce. Napadá mě změna pružin,ale co to udělá s jízdními vlastnostmi - ví Bůh. Velké neopružené hmoty a "kyvka" v celku s motorem příliš možností nedávají.
Vladimír,aby se nám to tady nepletlo.
Simson SR50 prodán,Burgman 125 -prodán,Downtown 300i -prodán, Suzuki Burgman 650 Ex. - prodán, Suzuki V Strom DL 650

Rozčilovat se,znamená - mstít se sám na sobě - pro blbost druhých.

Uživatelský avatar
HonzaH
Spisovatel příspěvkový
Příspěvky: 6554
Registrován: sob 24 bře 2012, 22:17
Kontaktovat uživatele:

Re: Odpruzeni podvozku

Příspěvek od HonzaH » čtv 13 srp 2015, 06:02

To vlnění v zatáčce na hrbech mi na Downu vadilo hrozně moc. Bohužel se obávám, že pokud pružiny a tlumiče nenahradíš flahajzema a nevevaříš je natvrdo, tak aby kyvka nekývala, tak nemáš moc šancí, jak efekt rybího ocasu odstranit. Dělají to všechny skútry, ale i moto. Bohužel 8)
Kymco Downtown 300i ABS ... od 28.8.2014 brázdí Prachaticko
Suzuki Burgman 650 Executive ABS
Jinak já su Honza ... pro méně bystřejší .. :wink:

ok8
Už mám víc než deset
Příspěvky: 151
Registrován: úte 29 dub 2014, 17:29
Bydliště: j.Morava

Re: Odpruzeni podvozku

Příspěvek od ok8 » sob 15 srp 2015, 10:57

Právě péra považuju za normální.
Downtown 300

DJcz
Začátečník
Příspěvky: 4
Registrován: úte 29 zář 2015, 21:22

Re: Odpruzeni podvozku

Příspěvek od DJcz » úte 29 zář 2015, 21:36

Ahoj ja i tatík máme oba Downtowny ja 125i a tatík 300 ABS a oba jsme si stěžovali na tvrdé přední vidle pak jsme je namazali silikonovým olejem a do týdne se stal ůplný zázrak vidle změkly až moc a byl z toho ůplný dětský kočárek až to bylo nepříjemné a teď přemýšlím jak je přitvrdit mechanik mi řekl vypodložit pružiny..
Co si o tom myslíte vy pánové?

Také mě zajímá jestly by šly snížit přední vidlice o 3-5cm?

Uživatelský avatar
HonzaH
Spisovatel příspěvkový
Příspěvky: 6554
Registrován: sob 24 bře 2012, 22:17
Kontaktovat uživatele:

Re: Odpruzeni podvozku

Příspěvek od HonzaH » stř 30 zář 2015, 08:21

Vypodložení pružin uvnitř vydlí jsem nikdy v reálu neviděl, ani nikoho s takovouto úpravou neznám. :? Co se snížení týče, tak by neměl být zase až takový problém povolit "brýle" u hlavy řízení a vidlice poposunout o zvolenou hodnotu. Záleží ovšem, jestli tam není nějaké osazení, které by tomu bránilo. Pak jen zkontroluj, že trčící vidle ničemu nevadí. Co má být ale smyslem takovéto úpravy, tedy znížit vidlice, jestli se můžu zeptat? Zmenšení čelního profilu? lepší aerodynamika? .. nebo co?
Kymco Downtown 300i ABS ... od 28.8.2014 brázdí Prachaticko
Suzuki Burgman 650 Executive ABS
Jinak já su Honza ... pro méně bystřejší .. :wink:

DJcz
Začátečník
Příspěvky: 4
Registrován: úte 29 zář 2015, 21:22

Re: Odpruzeni podvozku

Příspěvek od DJcz » stř 30 zář 2015, 10:30

Hoj právě že tam osazení je a jeden šroub v brýlích malinko vyčuhuje do toho osazení..
Učelem takového snížení je že tatík špatně dosáhne na zem a v mém případě bych chtěl jednak snížit těžiště kdy je Dovntown strašně citlivý na výkyv do stran má moc těžkých věcí vysoko a tak se špatně ovládá když člověk stojí stačí jej malinko naklonit a už vám to rve skůtr z ruky a druhá duležitější věc je ta že mám posez příliž blízko řídítek a mám nohy moc zalomené a na mé nemocné kyčle je to pakárna tak bych chtěl upravit sedlo o 5cm dozadu a do výšky což by mělo přinést ůlevu mým kyčlím. Pokud bych to sedlo upravil bez snížení skůtru tak bych nedosáhl na zem..

Uživatelský avatar
jouza74
Superkecal
Příspěvky: 3031
Registrován: úte 20 pro 2011, 08:22
Bydliště: České Budějovice

Re: Odpruzeni podvozku

Příspěvek od jouza74 » čtv 01 říj 2015, 07:32

S tou namazanou vidlicí jsem zcela zmatený. Chceš mi říct, že jste pouze namazali zvenku kluzáky teleskopů a najednou pružiny nestíhají ??? :shock:
Vždyť kdyby ty kluzáky před namazáním tak moc vázly v guferech, pružiny by je nedokázaly vytlačit. Fakt nechápu.
Ale budiž, podložky pod (respektive nad) pružiny jsme dávali už za komančů do Jaw a ČZ. Možná by ti stačilo, kdyby jste udělali to co já na Guzzině praktikuji již dlouhá léta. Přílišné potápění přední vidlice při brždění z kopce a ve dvou mi dost vadilo. Pomoc byla celkem jednoduchá, dali jsme do vidlic o dva stupně hustší olej a je po problému.

K tomu snižování podvozku:
Pokud by jsi chtěl snížit skútr v oblasti podlahy o řekněme 5cm a předpokládám, že zadek snižovat nechcete. V takové situaci by předek musel dolů o cca 10cm. Na nakloněné vidlici by to mohlo dělat nějakých 11-12 cm. A to už je podlé mého názoru neřešitelný problém pouhým posunutím v brýlích.
Kam by se asi tak vešel přední blatník a kolo při propružení, nikam. Prostě to nepůjde a ty se s tím budeš muset smířit. Ovšem pokud máš kuráž, čas a peníze, rám se dá upravit, nové dekly odlaminovat. Jenže, má to ještě smysl :?: :!: :?:
Kymco Vitality 2T r.v. 2007 už nemám, nahradila ho "Karkulka" Honda SH 125i r.v. 2013
na delší štreky Moto Guzzi Breva 750 r.v. 2004
a na ty nejdelší Triumph Trophy 1200 SE r.v. 2013

Uživatelský avatar
HonzaH
Spisovatel příspěvkový
Příspěvky: 6554
Registrován: sob 24 bře 2012, 22:17
Kontaktovat uživatele:

Re: Odpruzeni podvozku

Příspěvek od HonzaH » pát 02 říj 2015, 06:50

To už je asi jednodušší vytipovat a vyměnit skútra za něco, co více vyhovuje ... ne? :wink: :) :)
Kymco Downtown 300i ABS ... od 28.8.2014 brázdí Prachaticko
Suzuki Burgman 650 Executive ABS
Jinak já su Honza ... pro méně bystřejší .. :wink:

DJcz
Začátečník
Příspěvky: 4
Registrován: úte 29 zář 2015, 21:22

Re: Odpruzeni podvozku

Příspěvek od DJcz » pát 02 říj 2015, 23:17

Snížit zadek není problém proto se ptám jen na přední vidlice takže SNÍŽIT HO CHCI CELÝ o 3-5cm.. Co se týče vidlic ano pochopil jsi to správně ty gufera byli suché a tím šli ztuha zdáli se tvrdé ale když se namazali byl z toho kočárek.. A jak jsem viděl stoupací tyče z několika starších skůtrů (náhradní díly) tak dle odřenin tento fakt zřejmě moc lidí nezná.. Není to sranda je nutné je mazat a čistit co to dá jinak se vidle vydřou a co jsem viděl od mladé brášku tak utíral stoupací tyče po každé jízdě.. já jednou týdně..

Vyměnit skůtr nechci tento má super jízdní vlastnosti a ve své kategorii má motor s nejsilnějším krutným momentem..

DJcz

ok8
Už mám víc než deset
Příspěvky: 151
Registrován: úte 29 dub 2014, 17:29
Bydliště: j.Morava

Re: Odpruzeni podvozku

Příspěvek od ok8 » pát 22 led 2016, 15:11

Tak ten silikon mě dostal, to musím hned zkusit vpředu i vzadu :lol:
Downtown 300

Uživatelský avatar
Rosi45
Spisovatel příspěvkový
Příspěvky: 4275
Registrován: ned 21 dub 2013, 11:44
Bydliště: Zlín

Re: Odpruzeni podvozku

Příspěvek od Rosi45 » pát 22 led 2016, 15:54

No nevím. Někdo nás možná "tahá za nohu" . Vzal jsem si v práci to nejkvalitnější silikonové mazadlo,kuzáky odmastil,několikrát nastříkal a zapumpoval,ale výsledek žádný :roll: . Asi jsem trošku naletěl :mrgreen: Člověk se učí celý život :yes:
Vladimír,aby se nám to tady nepletlo.
Simson SR50 prodán,Burgman 125 -prodán,Downtown 300i -prodán, Suzuki Burgman 650 Ex. - prodán, Suzuki V Strom DL 650

Rozčilovat se,znamená - mstít se sám na sobě - pro blbost druhých.

ok8
Už mám víc než deset
Příspěvky: 151
Registrován: úte 29 dub 2014, 17:29
Bydliště: j.Morava

Re: Odpruzeni podvozku

Příspěvek od ok8 » pát 22 led 2016, 16:13

Vždyť máš ten burizón. My se tu bavíme o DT :lol:
A psal týden. Mě to taky přijde jako pitomost, ale za zkoušku nic nedám. Snad mi pan farář ten sprej pučí. Má ho tam na znásilňování ministrantů.
Downtown 300

DJcz
Začátečník
Příspěvky: 4
Registrován: úte 29 zář 2015, 21:22

Re: Odpruzeni podvozku

Příspěvek od DJcz » pát 22 led 2016, 18:00

Pánové přísahám že je to pravda. Kluzáky byli od výroby suché nebo namazané WDčkem o kterém se ví že se po čase odpaří a tak špatně chodily(byli tvrdé) a abych opravdu řekl bylo to strašně nenápadné vůbec mi to nedocházelo že by se to nějak uvolňovalo až jednou jsem prudce na křižovatce zabrzdil a uvědomil jsem si že se to kua nejak moc houpe tak jsme to porovnali s tatíkovou DT300 a opravdu to bylo poznat. V zápětí si to namazal i táta a opravdu mi po nějakém čase potvrdil že se přední tlumiče chovají lépe že už nejsou tak tvrdé a ja pátral na webu a vypátral jsem že se začali na Ebay prodávat pružiny o 25% tvrdší takže na tom musí něco být ne? Nevím jistě jestli to byl týden nebo dva ale zkuste a uvidíte.. :yes: Už jsem je našel nejen na Ebay ale i jinde.. Tady je to na Ali Expres.. http://www.aliexpress.com/item/Reinforc ... ad33486699" onclick="window.open(this.href);return false;
DJcz

Uživatelský avatar
manet125
Spisovatel příspěvkový
Příspěvky: 9420
Registrován: ned 19 zář 2010, 20:07
Bydliště: Blansko

Re: Odpruzeni podvozku

Příspěvek od manet125 » pát 22 led 2016, 22:52

Mohla tam třeba zůstat nějaká konzervace z výroby.
Bylo: Stadion, Kejvačka 250, KTM 50RSW, Manet S125 Modrej, Kymco People S200, Kymco Xciting 500 Ri
Je: Manet S125 Zelenej, Kawasaki KL650 Tengai, Brumla B210

Odpovědět