Problem s volnobehem

Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátoři: manet125, Gek

Uživatelský avatar
shampoo
Začátečník
Příspěvky: 7
Registrován: čtv 10 črc 2014, 23:48

Problem s volnobehem

Příspěvek od shampoo » pát 11 črc 2014, 01:15

Pripojim ešte jednu skusenost s Downtownom,možno to niekomu pomože .
Porucha :
Jedna sa o voľnobeh ,ktorý je nepravidelný ,,hneď po naštartovaní otáčky vyskočia vyskočia nad 2500 a potom padnú pod 2000ot/min.Volnobeh je potom nepravidelný .
Počas jazdy niekedy motor vynechá a rozsvieti sa porucha na displeji 04 alebo 03
Podľa CELP to znamená:
03- Throttle position sensor setting value problem -- Snímač polohy škrtiacej klapky Problém nastavenia hodnoty
04- Throttle position sensor output range problem-- Snímač polohy škrtiacej klapky výstupný problémový rozsah

Robí to hlavne keď uberiem plyn napríklad dolu kopcom a keď pridám pod kopcom tak
motor šklbne a vynecháva .....Niekedy vynechá aj pri plnom plyne ,sviečka je nová .
Po dojazdení :
Po zahriati je tiež nepravidelný volnobeh

Oprava :
Kupil som si toto
http://autokozmetika.heureka.sk/liqui-m ... tAodQnUAdA
Iba som otvoril priestor pre vzduchový filter ,,,hadičku som strčil až ku klapke a poriadne to vystriekal ,,nechal 5 minut posobit ,,,,
Potom naštartoval a stiekal pri 7000ot /min ...motor ma tendenciu zhasinat a dusí sa z výfuku ide biely dym ...ale prečistí to parádne .
Takže mne pomohlo toto ,odvtedy ide skúter ako víno ,,,, :D

Uživatelský avatar
jakattara
Spisovatel příspěvkový
Příspěvky: 4931
Registrován: stř 02 zář 2009, 14:57
Bydliště: Prostějovsko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od jakattara » pát 11 črc 2014, 07:42

Já děkuji za info, je fajn, když se takové informace sdělují. ;)
Honda CTX 700,
http://www.motorkari.cz/moto-uzivatel/?muid=40432"
Krásná minulost - Kymco Agility 50MMC, Jawa Pionýr, Sachs Madass 125...

Uživatelský avatar
HonzaH
Spisovatel příspěvkový
Příspěvky: 6554
Registrován: sob 24 bře 2012, 22:17
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od HonzaH » pát 11 črc 2014, 08:26

Taky díky, takovýchto informací je jako šafránu :wink:
Kymco Downtown 300i ABS ... od 28.8.2014 brázdí Prachaticko
Suzuki Burgman 650 Executive ABS
Jinak já su Honza ... pro méně bystřejší .. :wink:

Vyhlos
Starší Kecal
Příspěvky: 703
Registrován: stř 09 črc 2014, 19:44
Bydliště: Brno

Re: Problem s volnobehem

Příspěvek od Vyhlos » ned 13 zář 2015, 22:55

Tak mám taky problém, nějak se nám to množí. Dnes při návratu z Orliček mi v koloně několikrát spadl volnoběh na 1000 otáček a pak to vždycky chcíplo. Šlo to ihned nastartoval, ale pak se to opakovalo, musel jsem to držet plynem na těch 1600. Už před pár dny jsem si všiml, že to těch 1600 občas nedrží a spadne to na rovných 1000. Zítra půjdu do servisní příručky, co tam o tom je. A pak mám občas taky problém aby to chytlo a svíčka je nová. Časově se mi to spojuje s mými dvěma experimenty s tankováním u EuroOilu, vždycky potom to špatně startovalo, ale dobře jelo. Tak nevím. Pokud máte nějaké typy ...
..................................
nyní Kymco Downtown 300i + Honda Integra 700 D (není to Diesel)
dřive Honda PCX150,Jawa 250, ČZ 125C, S11, Pionýr

Uživatelský avatar
HonzaH
Spisovatel příspěvkový
Příspěvky: 6554
Registrován: sob 24 bře 2012, 22:17
Kontaktovat uživatele:

Re: Problem s volnobehem

Příspěvek od HonzaH » pon 14 zář 2015, 07:21

Myslím, že už jsem to tu někde psal, ale ... mě, když takto zazlobil Down opakovaně, tak jsem to zmínil v servisu a objednali a pak následně vyměnil ŘJ ... pak byl pokoj až do prodeje :yes: :wink:
Kymco Downtown 300i ABS ... od 28.8.2014 brázdí Prachaticko
Suzuki Burgman 650 Executive ABS
Jinak já su Honza ... pro méně bystřejší .. :wink:

Vyhlos
Starší Kecal
Příspěvky: 703
Registrován: stř 09 črc 2014, 19:44
Bydliště: Brno

Re: Problem s volnobehem

Příspěvek od Vyhlos » pon 14 zář 2015, 09:27

Honzovi děkuji, už si chystám peněženku. No ale díval jsem se do servisního manuálu a těch příčin může být více. Svíčka, vstřikovač, řídicí jednotka ... Takže zkusím natankovat tak dvakrát po sobě stovku a trošku to vypálím, mrknu na svíčku, odkalím karter i když ještě nemám servisní interval a uvidím. Jak jsem již psal, vůbec první potíže se startem nastaly s tím tankováním u Eurooilu v Jevíčku asi po třídenní stání s tímto palivem v nádrži. A teď jsem to před nedávnem blbec zkusil znovu u nás v Brně po diskuzi tady na fóru. A zase drobné potíže se startem, které jinak vůbec neznám. Ale všechno je jednou poprvé, takže uvidíme. A zrovna při odkalení změřím šířku řemene, včera jsem odpálil na křižovatce v Ústí nad Orlicí a pěkně mi zapištěl řemen variátoru. Normálně bych to v přilbě neslyšel, ale jel jsem poprvé s kamerou a tam je to slyšet. Je to normální nebo je to první varování ?
..................................
nyní Kymco Downtown 300i + Honda Integra 700 D (není to Diesel)
dřive Honda PCX150,Jawa 250, ČZ 125C, S11, Pionýr

Uživatelský avatar
HonzaH
Spisovatel příspěvkový
Příspěvky: 6554
Registrován: sob 24 bře 2012, 22:17
Kontaktovat uživatele:

Re: Problem s volnobehem

Příspěvek od HonzaH » úte 15 zář 2015, 07:54

Může to být i palivem, to samozřejmě neříkám. Já jen že já měl scoota v záruce a výměna ŘJ byla taky záruční, takže pár korun za práci .. díl byl zdarma. Vyzkoušej a uvidíš. :wink: :)
Co se zakvičení řemene týče, myslím, že je to první varování .. určitě zkontroluj :wink: :)
Kymco Downtown 300i ABS ... od 28.8.2014 brázdí Prachaticko
Suzuki Burgman 650 Executive ABS
Jinak já su Honza ... pro méně bystřejší .. :wink:

Uživatelský avatar
jouza74
Superkecal
Příspěvky: 3031
Registrován: úte 20 pro 2011, 08:22
Bydliště: České Budějovice

Re: Problem s volnobehem

Příspěvek od jouza74 » úte 15 zář 2015, 09:12

To zakvičení nemusí vůbec nic znamenat. Může to mít na svědomí i změna vzdušné vlhosti, nebo kondenzace par. Někdy si prostě kvíkne skoro každý varec. Pokud ovšem už má svoje naběháno, bude záhodno podívat se dovnitř, změřit šířku řemene a zkontrolovat jeho povrch. Praskliny a otřepy značí nutnou okamžitou výměnu.
Kymco Vitality 2T r.v. 2007 už nemám, nahradila ho "Karkulka" Honda SH 125i r.v. 2013
na delší štreky Moto Guzzi Breva 750 r.v. 2004
a na ty nejdelší Triumph Trophy 1200 SE r.v. 2013

Vyhlos
Starší Kecal
Příspěvky: 703
Registrován: stř 09 črc 2014, 19:44
Bydliště: Brno

Re: Problem s volnobehem

Příspěvek od Vyhlos » úte 15 zář 2015, 11:45

Uvidím co uvidím. Sice mám jen 13 a půl tisíce, ale Downtown dlouho stál než jsem jej koupil (r.v.2011) a v městském provozu jej rozhodně nešetřím.
..................................
nyní Kymco Downtown 300i + Honda Integra 700 D (není to Diesel)
dřive Honda PCX150,Jawa 250, ČZ 125C, S11, Pionýr

Uživatelský avatar
Rosi45
Spisovatel příspěvkový
Příspěvky: 4275
Registrován: ned 21 dub 2013, 11:44
Bydliště: Zlín

Re: Problem s volnobehem

Příspěvek od Rosi45 » úte 15 zář 2015, 13:58

Můj řemen byl po 15 tisících ve skvělé kondici. Válečky ale měly plošky. A že bych jej šetřil? Ani omylem. :mrgreen:
Vladimír,aby se nám to tady nepletlo.
Simson SR50 prodán,Burgman 125 -prodán,Downtown 300i -prodán, Suzuki Burgman 650 Ex. - prodán, Suzuki V Strom DL 650

Rozčilovat se,znamená - mstít se sám na sobě - pro blbost druhých.

Uživatelský avatar
HonzaH
Spisovatel příspěvkový
Příspěvky: 6554
Registrován: sob 24 bře 2012, 22:17
Kontaktovat uživatele:

Re: Problem s volnobehem

Příspěvek od HonzaH » stř 16 zář 2015, 07:37

Já kontroloval Downův řemen těsně před prodejem, tedy kousek před 20t km a ještě byl v limitu, válečky jsem neprohlížel. Ale jezdil jsem zpravidla sám a rozjezdy povětšinou vlažňé ... :wink:
Kymco Downtown 300i ABS ... od 28.8.2014 brázdí Prachaticko
Suzuki Burgman 650 Executive ABS
Jinak já su Honza ... pro méně bystřejší .. :wink:

Uživatelský avatar
jarobo
Začátečník
Příspěvky: 3
Registrován: pon 21 zář 2015, 21:12
Bydliště: Levice

Re: Problem s volnobehem

Příspěvek od jarobo » pon 21 zář 2015, 21:42

Ahoj skutristi! Chcem sa vrátiť k prvému príspevku.
Mám podobnú závadu ako shampoo. Po dlhšej jazde dole kopcom a brzdení motorom (plyn mám zavretý) mi motor nechce ťahať. Pridám, skúter poskočí ale len na chvíľu a motor vynechá. Zas uberem a pridám, motor sekundu ťahá a potom prestane. To sa opakuje 20 až 30 s, potom už motor ťahá normálne.
Otáčky voľnobehu mi nekolísajú a displej nehlási žiadne chyby.
Môže aj to súvisieť so škrtiacou klapkou?
Upresňujem, že keď pri jazde dole kopcom občas pridám plyn, problém sa neprejaví.
Kymco Downtown 125i 2011

Uživatelský avatar
Rosi45
Spisovatel příspěvkový
Příspěvky: 4275
Registrován: ned 21 dub 2013, 11:44
Bydliště: Zlín

Re: Problem s volnobehem

Příspěvek od Rosi45 » pon 21 zář 2015, 22:32

V jaké rychlosti jízdy ti to dělá ?
Vladimír,aby se nám to tady nepletlo.
Simson SR50 prodán,Burgman 125 -prodán,Downtown 300i -prodán, Suzuki Burgman 650 Ex. - prodán, Suzuki V Strom DL 650

Rozčilovat se,znamená - mstít se sám na sobě - pro blbost druhých.

Uživatelský avatar
HonzaH
Spisovatel příspěvkový
Příspěvky: 6554
Registrován: sob 24 bře 2012, 22:17
Kontaktovat uživatele:

Re: Problem s volnobehem

Příspěvek od HonzaH » stř 23 zář 2015, 08:55

To by mohlo souviset i s tou klapkou, jako by se chtěla přidírat :?
Kymco Downtown 300i ABS ... od 28.8.2014 brázdí Prachaticko
Suzuki Burgman 650 Executive ABS
Jinak já su Honza ... pro méně bystřejší .. :wink:

Uživatelský avatar
jarobo
Začátečník
Příspěvky: 3
Registrován: pon 21 zář 2015, 21:12
Bydliště: Levice

Re: Problem s volnobehem

Příspěvek od jarobo » sob 26 zář 2015, 16:27

Robí mi to pri hocijakej rýchlosti, ale vždy len po dlhšej jazde z kopca bez plynu.
Pridieranie škrtiacej klapky - to sa mi nezdá, pretože motor na pohyb škrtiacej klapky reaguje. Po pridaní plynu šklbne, tak pol sekundy ťahá a prestane. Keby som v tej chvíli zabrzdil, asi by motor zdochol.
Mechanik v miestnom motoservise na to vyslovil teóriu, že motor po dlhšej jazde bez plynu vychladne a preto zdochýna. Na to tam ale je snímač teploty motora a riadiaca jednotka má upraviť vstrekovanie na studený motor, nie?
Aby som to vyriešil, budem musieť postupovať vylučovacou metódou. Najskôr asi kúpim ten spray čo spomínal shampoo a vyčistím škrtiacu klapku. Nič tým nepokazím.
Kymco Downtown 125i 2011

Odpovědět