DWTN - variátor

Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátoři: manet125, Gek

Odpovědět
Gek
Spisovatel příspěvkový
Příspěvky: 7713
Registrován: pon 21 dub 2008, 10:53
Bydliště: Moravany u Pardubic
Kontaktovat uživatele:

Re: DWTN - variátor

Příspěvek od Gek » čtv 28 dub 2016, 07:24

Ano, Tvůj hněv je oprávněný. Na takové měření musíš sundat řemen, nebo si z něho uříznout vzorek a měřit. V prvním případě ho lze vrátit, ve druhém nikolivěk.
"Festina lente.". To platí stále a na všem.
1/2 URAL RETRO 750 side.
"Lepší je být v šest doma, než o půl šesté v márnici." :)

karo
Začátečník
Příspěvky: 7
Registrován: pát 05 úno 2016, 21:06

Re: DWTN - variátor

Příspěvek od karo » čtv 28 dub 2016, 19:53

Ta druhá možnost je výborná. Ale vážně, u jednoho skutru byl řemen dost úzký už po 600km. tak jsem upravil čelo pouzdra varce o 1mm. a mám jako rozměr nového řemenu. Vyleze po řemenici až nahoru a na maximálce je to znát. Měrit 0,1 mm. na gumě asi moc nejde. Je zajímavé že nový řemeny jsou ušší než udává výrobce. Ona ta šíře ovlivnuje převod už od rozjezdu

Uživatelský avatar
Rosi45
Spisovatel příspěvkový
Příspěvky: 4275
Registrován: ned 21 dub 2013, 11:44
Bydliště: Zlín

Re: DWTN - variátor

Příspěvek od Rosi45 » pát 29 dub 2016, 17:25

Variator, to je velké množství možností. Řemeny ,válečky, pružiny,polořemenice... Desítky variant.
To jsem zase chytrej :shock: :Y:
Vladimír,aby se nám to tady nepletlo.
Simson SR50 prodán,Burgman 125 -prodán,Downtown 300i -prodán, Suzuki Burgman 650 Ex. - prodán, Suzuki V Strom DL 650

Rozčilovat se,znamená - mstít se sám na sobě - pro blbost druhých.

ok8
Už mám víc než deset
Příspěvky: 151
Registrován: úte 29 dub 2014, 17:29
Bydliště: j.Morava

Re: DWTN - variátor

Příspěvek od ok8 » pát 29 dub 2016, 18:32

karo: a moh bys vysvětlit mechanismus jak šíře řemenu ovlivňuje převod a nakolik?
Downtown 300

Marty
Už mám víc než deset
Příspěvky: 107
Registrován: čtv 25 zář 2014, 19:33
Bydliště: Čeladná

Re: DWTN - variátor

Příspěvek od Marty » úte 24 kvě 2016, 20:25

chci se zeptat jaké válečky máte ve variátoru rozměr a gramy ? Můžou se dát válečky do variátoru jiného rozměru ? Mám ve variátoru válečky 20x17 - 9,5g - 6x. Originál jsou 18x14 - 13g - 6x. šlo by to vyměnit za originál nebo by to musel být stejný rozměr. Dík
Kymco Downtown 125, rok 2010

Uživatelský avatar
viteon
Mladší Kecálek
Příspěvky: 292
Registrován: pon 29 dub 2013, 20:24
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: DWTN - variátor

Příspěvek od viteon » stř 25 kvě 2016, 06:37

mám Dr.Pulley správného rozměru - 12gr. a je to lepší na rozjezdu a do kopce (místo 7t jede na 7500ot.) a stejné na maximálce - při maximálních otáčkách :-)

EDIT ČERVEN 2016:
vyměnil jsem: Dr.Pulley správného rozměru - 11,5gr. a a je to ještě o kousek lepší na rozjezdu a do kopce (místo 7t u originálu, 7500 u Pulley 12gr. teď jede na 8000ot. - dál už bych nešel) - už se obecně s otáčkami dá pohrávat s plynovou rukojetí - se standardními válečky prostě na max a jedu (funkce plynové rukojeti *0 - 1* :-) Otáčky při různých rychlostech jsou +- na úrovni originálu.

původní zelená kontrastní pružina vyměněna za žlutou. Jestli válečky zlepšily "výkon" o 5-10% tak pružina je poznat tak o max. 2%, jen ve velkých rychlostech (má 125ka velkou rychlost?) a asi se zlepšily rozjezdy, bo se a zase asi trochu líp napíná řemen.

Praktické info:
- mám najeto 37000km, spojkové obložení by mohlo vydržet dalších 100.000km,
- matice pro demontáž pružiny je asi v palcových mírách (1,5") a ještě do plusu, protože 38ku ořech na ni nenasadíte, jen narazíte. Po demontáži jsem upravil na 38mm a příště to snad půjde líp. Matici doporučuji demontovat ve dvou, jeden drží golu a druhý blokovací klíč. Drží to jak čert.
- pokud dáte Dr.Pulley, strhněte hranu na desce variátoru (katalog MB1269: 22130) - po 10000km se "zasekávala na ploše kostky" - kdo neviděl si možná nepředstaví
:!: B/125 :!:

Vyhlos
Starší Kecal
Příspěvky: 703
Registrován: stř 09 črc 2014, 19:44
Bydliště: Brno

Re: DWTN - variátor

Příspěvek od Vyhlos » čtv 16 čer 2016, 15:44

V rámci přípravy na akci Piava jsem dnes nechal vyměnit řemen na Downtownu 300i a válečky. Použil jsem Mitsuboshi dle doporučení Rosiho, válečky o 0,1g lehčí než originál (taky s ohledem na zkušenosti Rosiho, mám 15,5g).
Výsledek výborný, nepoznal bych rozdíl před a potom. Záběr opět hladký až sametový jako na začátku.
Šířka vyztužovacího proužku starého řemene 21,8 mm, šířka řemene v nejširším místě asi 23,7 mm. Dva válečky mají nepatrné plošky, ostatní ošoupané lehce po celém obvodu. Řemen vypadá jakoby teď vypadnul z lisu. Měnil jsem po 17500 km abych měl čas na eventuální úpravu.
Co týká řemene a válečků nemám co řešit. Děkuji Rosimu za předané zkušenosti.
..................................
nyní Kymco Downtown 300i + Honda Integra 700 D (není to Diesel)
dřive Honda PCX150,Jawa 250, ČZ 125C, S11, Pionýr

Uživatelský avatar
buchtik
Mladší Kecálek
Příspěvky: 330
Registrován: čtv 16 črc 2015, 11:33
Bydliště: Tábor
Kontaktovat uživatele:

Re: DWTN - variátor

Příspěvek od buchtik » čtv 16 čer 2016, 20:17

viteon píše:mám Dr.Pulley správného rozměru - 12gr. a je to lepší na rozjezdu a do kopce (místo 7t jede na 7500ot.) a stejné na maximálce - při maximálních otáčkách :-)

EDIT ČERVEN 2016:
vyměnil jsem: Dr.Pulley správného rozměru - 11,5gr. a a je to ještě o kousek lepší na rozjezdu a do kopce (místo 7t u originálu, 7500 u Pulley 12gr. teď jede na 8000ot. - dál už bych nešel) - už se obecně s otáčkami dá pohrávat s plynovou rukojetí - se standardními válečky prostě na max a jedu (funkce plynové rukojeti *0 - 1* :-) Otáčky při různých rychlostech jsou +- na úrovni originálu.

původní zelená kontrastní pružina vyměněna za žlutou. Jestli válečky zlepšily "výkon" o 5-10% tak pružina je poznat tak o max. 2%, jen ve velkých rychlostech (má 125ka velkou rychlost?) a asi se zlepšily rozjezdy, bo se a zase asi trochu líp napíná řemen.

Praktické info:
- mám najeto 37000km, spojkové obložení by mohlo vydržet dalších 100.000km,
- matice pro demontáž pružiny je asi v palcových mírách (1,5") a ještě do plusu, protože 38ku ořech na ni nenasadíte, jen narazíte. Po demontáži jsem upravil na 38mm a příště to snad půjde líp. Matici doporučuji demontovat ve dvou, jeden drží golu a druhý blokovací klíč. Drží to jak čert.
- pokud dáte Dr.Pulley, strhněte hranu na desce variátoru (katalog MB1269: 22130) - po 10000km se "zasekávala na ploše kostky" - kdo neviděl si možná nepředstaví
=====================================
Máš válečky nebo slidery ? Nic jiného si neměnil, ani spojku a i variátor ?
Nedal by sis to na dynamometr ve Scootland v Brně ? (tam by ti přesně řekli, kde jsou slabiny) A zveřejnit ho ? Je to jen 300 Kč ...
(prosim, prosim)


Já jsem měnil komplet jak je uvedeno výše (spojka, vari, slidery a kontrastka Pulley) . Vliv spojky Pulley je zásadní.
Bohužel slidery do Pulley variátoru jsem dal příliš těžké 12,5g - tak nepasovala ani dodaná konstrastka , museli dát silnější.
Jinak odspoda to jede jako drak a výkonové maximum v rychlosti 35-40 km se zvedlo z 8 na 9,5 kw na zadní kole což je totální bomba !!!
V rychlosti 20 km to má nárust výkonu 2,25 kW !!! To mě ale moc netěší ... jak říkám , městský drak.

Bohužel jak originál tak i tento výsledek má propad výkonu mezi 50-90 km/hod (1-1,5 HP)

Očekávané zvýšení max speed je minimální, pokles otáček ve vyšších rychlostech tak 200 rpm - taky zanedbatelné - to ty těžké slidery.

Rozsah otáček motoru v jedné rychlosti při brzdění motorem a zrychlování se zvýšil, při ubrání plynu otáčky klesnou a méně to brzdí motorem. Například v rychlosti 60 km/hod. je pozoroval rozsah otáček motoru 5.000-7.500 rpm


Obrázek

Dělal jsem před nějaká měření zrychlení a pod. a až udělám druhé měření po dovo v červenci - šupnu to sem.
===
To be continue ...
JardaB
Kymco New Downtown 350i ABS, Tábor
Interim si quid factum, non bene actum.
http://www.buchtik.eu;

Vyhlos
Starší Kecal
Příspěvky: 703
Registrován: stř 09 črc 2014, 19:44
Bydliště: Brno

Re: DWTN - variátor

Příspěvek od Vyhlos » úte 16 srp 2016, 20:26

Tak jsem konečně dnes vyměnil válečky, mám tam teď 13 gramů. Zatím jsem ujel asi 4x50m a co jsem zjistil hned je to, že se při "osolení" plynu nezačne dusit a pěkně akceleruje. Zítra zjistím kolik točí do mého standardního kopce.
..................................
nyní Kymco Downtown 300i + Honda Integra 700 D (není to Diesel)
dřive Honda PCX150,Jawa 250, ČZ 125C, S11, Pionýr

Uživatelský avatar
HonzaH
Spisovatel příspěvkový
Příspěvky: 6554
Registrován: sob 24 bře 2012, 22:17
Kontaktovat uživatele:

Re: DWTN - variátor

Příspěvek od HonzaH » stř 17 srp 2016, 06:30

"Dusení" se motoru mi při rozjezdech s Downem taky vadily a tak jsem se naučil, že nepotřebuju vystřelit jak šipka z kuše a zvykl jsem si na vlažnější rozjezdy. Absolvovat podobnou tunerskou anabázi jako někteří tady?!?! :roll: :shock: :lol: :) .... nemám prostě v nátuře :wink: :)
Kymco Downtown 300i ABS ... od 28.8.2014 brázdí Prachaticko
Suzuki Burgman 650 Executive ABS
Jinak já su Honza ... pro méně bystřejší .. :wink:

Vyhlos
Starší Kecal
Příspěvky: 703
Registrován: stř 09 črc 2014, 19:44
Bydliště: Brno

Re: DWTN - variátor

Příspěvek od Vyhlos » stř 17 srp 2016, 07:10

Dnes jsem to do práce projel, jede jako drak. Kdybych byl býval poslechl Rosiho rady hned, jenže já naivka předpokládal, že to do Piavy ještě stihnu. Takže pro Mitsuboshi jsou válečky 13g. Nazval bych to Mitsuboshi-Rosiho číslem pro Downton 300i.
..................................
nyní Kymco Downtown 300i + Honda Integra 700 D (není to Diesel)
dřive Honda PCX150,Jawa 250, ČZ 125C, S11, Pionýr

Uživatelský avatar
Rosi45
Spisovatel příspěvkový
Příspěvky: 4275
Registrován: ned 21 dub 2013, 11:44
Bydliště: Zlín

Re: DWTN - variátor

Příspěvek od Rosi45 » stř 17 srp 2016, 09:04

:mrgreen: Jsem rád, že ti to zase létá. Pár gramů a je to takový rozdíl. :yes:
Vladimír,aby se nám to tady nepletlo.
Simson SR50 prodán,Burgman 125 -prodán,Downtown 300i -prodán, Suzuki Burgman 650 Ex. - prodán, Suzuki V Strom DL 650

Rozčilovat se,znamená - mstít se sám na sobě - pro blbost druhých.

Vyhlos
Starší Kecal
Příspěvky: 703
Registrován: stř 09 črc 2014, 19:44
Bydliště: Brno

Re: DWTN - variátor

Příspěvek od Vyhlos » pát 19 srp 2016, 20:40

Dnes jsem urval dopoledne a mezi malováním a stěhováním jsem udělal konečně pořádný test válečků 13g a Mitsuboshi. Celkem 360 km na bídných nerovných silnicích jihozápadní Moravy, pár kilometrů na lepších silnicích a dálnice z Pohořelic do Brna. Dám to pak do Moravy 2016 až vypíšu obce, které jsem navštívil.
Takže: motor jde za plynem v kterémkoliv okamžiku, libovolné rychlosti a libovolných otáčkách, kopce nekopce (s přihlédnutím k omezenému výkonu). Maximálka v nepatrném stoupání na dálnici 138 km/h podle GPS, spotřeba 3,2 litrů na stovku. Benzina 95 + VIF, klidný, vysloveně spokojený chod motoru, otáčky v maximu lehce nad 8000 a šly by výš. Zrychlení na dálnici pro předjíždění kamionů ze 110 na 130 je bez zaváhání. S válečky 13g stouply běžné otáčky z 4500 mírně nad 5000, rozdíl dramatický. Řemen se rozkmitává opět cca při 125 km/h, vibrace méně intenzívní, skoro přehlédnutelné.
Nechápu jak jsem mohl hodnotit válečky 15,3g jako použitelné, asi proto, že jsem od výměny jezdil jenom do práce a nedostal se ven do kopců.
..................................
nyní Kymco Downtown 300i + Honda Integra 700 D (není to Diesel)
dřive Honda PCX150,Jawa 250, ČZ 125C, S11, Pionýr

Uživatelský avatar
HonzaH
Spisovatel příspěvkový
Příspěvky: 6554
Registrován: sob 24 bře 2012, 22:17
Kontaktovat uživatele:

Re: DWTN - variátor

Příspěvek od HonzaH » pon 22 srp 2016, 07:17

Samá pozitiva ... dobře se to čte :!: :roll: 8) :D .. tak SUPER .. ať to slouží co nejlépe ! :yes:
Kymco Downtown 300i ABS ... od 28.8.2014 brázdí Prachaticko
Suzuki Burgman 650 Executive ABS
Jinak já su Honza ... pro méně bystřejší .. :wink:

Uživatelský avatar
buchtik
Mladší Kecálek
Příspěvky: 330
Registrován: čtv 16 črc 2015, 11:33
Bydliště: Tábor
Kontaktovat uživatele:

Re: DWTN - variátor

Příspěvek od buchtik » čtv 25 srp 2016, 21:22

Proběhl druhý pokus ladění variátoru Dr.Pulley se spojkou. (Downtown 125i) - Scootland Brno.
Byly použity 3 sady sliderů + sady pružin do spojky +celkem tři reflexky.

Nebylo to zcela levné, nepočítaje dvě cesty Tábor - Brno a tragické dohadování mailem s Germánem Dirkem Diestelem. http://drpulley.shopnix.de
Germán doporučil a poslal nepoužitelné hmotnosti sliderů, nepoužitelné hodnoty pružin do spojky + reflexka dtto.
Proto

Výkon vzrostl v průměru o 36-37% !!!!! Maximum je 13,5 PS (přitom udaný výkon motoru na klikovce je 15 PS ... ztráta jen 10%).
Naštěstí se dá říci, že výsledek stojí za to.


Obrázek
Naposledy upravil(a) buchtik dne pon 29 srp 2016, 13:33, celkem upraveno 2 x.
JardaB
Kymco New Downtown 350i ABS, Tábor
Interim si quid factum, non bene actum.
http://www.buchtik.eu;

Odpovědět