Oleje s JASO, bez JASO a Ekolube

Podělte se o své zkušenosti s ostatními

Moderátoři: manet125, Gek

Odpovědět
Uživatelský avatar
buchtik
Mladší Kecálek
Příspěvky: 330
Registrován: čtv 16 črc 2015, 11:33
Bydliště: Tábor
Kontaktovat uživatele:

Oleje s JASO, bez JASO a Ekolube

Příspěvek od buchtik » čtv 23 dub 2020, 19:42

Mám vážný záměr provést zjara pokus, neboli experimentum a porovnat spotřebu paliva za následujících podmínek. Suroviny jsou pořízené - karanténa tomu přeje.

Stroj Kymco Downtown 350 s nájezdem 12 tisíc, huštění pneu 1,8/2,2 Bar (doporučené rozmezí dle zatížení je 1,8-2,2 vzadu 2,2-2,5) - vážím 70 kg. Tovární plexi s deflektorem.

Oleje a přísady:
A - ENI 5W-40 API SL JASO MA/MA2
B - MANNOL 5W-40 Energy Formula PD 5W-40 API SN/CH-4 ACEA C3
C - dtto + Ekolube plus v motorovém a převodovém oleji (http://www.ekolube.cz/obsah/ekolube_informace)

1. Okruh do 300 km za přibližně stejných teplot a větru - to je tak právě jedna nádrž https://mapy.cz/zakladni?planovani-tras ... 3e340c99ee
2. projet 1x s olejem Eni Jaso
3. projet 1x s Mannolem
4. projet 1-2x s přídanou Ekolune Plus
5. podle okolností ještě jedna jízda s vyšším huštěním 2,0/2,3 Bar

O vlivu výše uvedených komponent mají lidé, v četně mne, různé představy a je třeba to ověřit.

- do jaké míry chybějící mazací přísady v olejích JASO ovlivňují negativně spotřebu
- jak ovlivní spotřebu přísada Ekolube - zde jsem si vědom, že vliv přísady se projeví v různých motorech podle jejich konstrukce a opotřebení různě
- vliv huštění pneu

Pokud se osvědčí budu aplikovat Ekolube Speed s dlouhodobější trvanlivosti do skútr a diesel auta
JardaB
Kymco New Downtown 350i ABS, Tábor
Interim si quid factum, non bene actum.
http://www.buchtik.eu;

Uživatelský avatar
buchtik
Mladší Kecálek
Příspěvky: 330
Registrován: čtv 16 črc 2015, 11:33
Bydliště: Tábor
Kontaktovat uživatele:

Re: Oleje s JASO, bez JASO a Ekolube

Příspěvek od buchtik » čtv 23 dub 2020, 19:43

Je to ještě jeden faktor ... pokud výrobce Ekolube či podobný sdělí informaci, že spotřeba motoru klesne o 5% při testu na motoru v laboratoři, je to určitě pravda. ALE musíme si být vědomi, že v reálném autě mimo ztráty motoru existují ztráty v převodech (variátor tomu dává zabrat, to nejsou ozubená kolečka v oleji), valivým odporem pneu a aerodynamickým odporem. O 5 % se tedy sníží podíl ztráty motoru, zbývající ztráty pneu a aerodynamické zůstanou stejné. :-) zázrak nečekám.
Naposledy upravil(a) buchtik dne čtv 23 dub 2020, 19:45, celkem upraveno 1 x.
JardaB
Kymco New Downtown 350i ABS, Tábor
Interim si quid factum, non bene actum.
http://www.buchtik.eu;

Uživatelský avatar
buchtik
Mladší Kecálek
Příspěvky: 330
Registrován: čtv 16 črc 2015, 11:33
Bydliště: Tábor
Kontaktovat uživatele:

Re: Oleje s JASO, bez JASO a Ekolube

Příspěvek od buchtik » čtv 23 dub 2020, 19:43

Po čtyřech okruzích Tábor, Mirotice, České Budějovice, Třeboň, Jindřichův Hradec, Pehřimov, Tábor[/color][/color]
Není to žádná pěkná mototrasa, vesměs hezké přímé silnice 1.tř. - tachometrová 100, kousek dálnice před Pískem - tachometrová 120 ... vliv řidiče na spotřebu je minimalizovaný.

Průběžné výsledky:
16.04.2020 272 km 8,67 l 3,19 l/100 ...ENI 5W-40 API SL JASO MA/MA2 - slabounký vítr teplota 13-18
17.04.2020 272 km 8,94 l 3,29 l/100 ... ENI 5W-40 API SL JASO MA/MA2 - trochu více foukalo a bylo asi o 1-2 stupně tepleji
23.04.2020 271 km 8,57 l 3,16 l/100 ... MANNOL 5W-40 Energy Formula PD 5W-40 API SN/CH-4 - slabounký vítr teplota 11-18
26.04.2020 273 km 8,71 l 3,19 l/100 ... MANNOL 5W-40 + Ekolube Plus motor a převod - bez větru teplota 13-17

Max rozdíl spotřeby 0,13 litru. Dosavadní resume není žádné - následovat bude okruh s huštěním pneu plus 0,2 bar a s odstupem zopakuji jízdu s původním huštěním.
Zatím se předpokládat jen menší opotřebení motoru a menší zatížení oleje. Zajímavost - teplota motorového oleje při jízdě po silnicích 1.třídy cca 85 stupňů, dálnice asi 95 st. Celsia
JardaB
Kymco New Downtown 350i ABS, Tábor
Interim si quid factum, non bene actum.
http://www.buchtik.eu;

Uživatelský avatar
jouza74
Superkecal
Příspěvky: 3031
Registrován: úte 20 pro 2011, 08:22
Bydliště: České Budějovice

Re: Oleje s JASO, bez JASO a Ekolube

Příspěvek od jouza74 » stř 29 dub 2020, 21:37

Buchtíku, ty vole, ty se asi hrozně nudíš...
Kymco Vitality 2T r.v. 2007 už nemám, nahradila ho "Karkulka" Honda SH 125i r.v. 2013
na delší štreky Moto Guzzi Breva 750 r.v. 2004
a na ty nejdelší Triumph Trophy 1200 SE r.v. 2013

Uživatelský avatar
forman
Expert
Příspěvky: 2573
Registrován: sob 02 črc 2011, 18:57
Bydliště: Nedaleko Uherska
Kontaktovat uživatele:

Re: Oleje s JASO, bez JASO a Ekolube

Příspěvek od forman » čtv 30 dub 2020, 06:38

Ještě ze ho mam blokovaneho a jsem ušetřen jeho chytrých řeči.
Slyším na jméno RUDA

Uživatelský avatar
buchtik
Mladší Kecálek
Příspěvky: 330
Registrován: čtv 16 črc 2015, 11:33
Bydliště: Tábor
Kontaktovat uživatele:

Re: Oleje s JASO, bez JASO a Ekolube

Příspěvek od buchtik » pát 08 kvě 2020, 16:14

Po pěti okruzích Tábor, Mirotice, České Budějovice, Třeboň, Jindřichův Hradec, Pehřimov, Tábor[/color][/color]

Průběžné výsledky:
16.04.2020 272 km 8,67 l 3,19 l/100 ...ENI 5W-40 API SL JASO MA/MA2 - slabounký vítr teplota 13-18
17.04.2020 272 km 8,94 l 3,29 l/100 ... ENI 5W-40 API SL JASO MA/MA2 - trochu více foukalo a bylo asi o 1-2 stupně tepleji
23.04.2020 271 km 8,57 l 3,16 l/100 ... MANNOL 5W-40 Energy Formula PD 5W-40 API SN/CH-4 - slabounký vítr teplota 11-18
26.04.2020 273 km 8,71 l 3,19 l/100 ... MANNOL 5W-40 + Ekolube Plus motor a převod - bez větru teplota 13-17
08.05.2020 272 km 8,49 l 3,12 l/100 Ekolube Plus ... dtto - bez větru teplota 13-21 stupňů

.... bude následovat test vlivu huštění pneumatik vyšším tlakem - aktuální huštění je 1,8/2,2 --> bude 2.0/2.4 bar (maximum je 2,2/2,5 bar)

Obrázek
JardaB
Kymco New Downtown 350i ABS, Tábor
Interim si quid factum, non bene actum.
http://www.buchtik.eu;

Uživatelský avatar
manet125
Spisovatel příspěvkový
Příspěvky: 9420
Registrován: ned 19 zář 2010, 20:07
Bydliště: Blansko

Re: Oleje s JASO, bez JASO a Ekolube

Příspěvek od manet125 » sob 09 kvě 2020, 17:52

Líbí se mi, jak se bavíš, kéž bych měl taky tolik času.
Při měření by jsi měl zohlednit i vlhkost vzduchu. To je velice důležitý faktor!
Bylo: Stadion, Kejvačka 250, KTM 50RSW, Manet S125 Modrej, Kymco People S200, Kymco Xciting 500 Ri
Je: Manet S125 Zelenej, Kawasaki KL650 Tengai, Brumla B210

Uživatelský avatar
mulah
Superkecal
Příspěvky: 3380
Registrován: ned 13 kvě 2012, 13:27
Bydliště: CHodov u KV

Re: Oleje s JASO, bez JASO a Ekolube

Příspěvek od mulah » sob 09 kvě 2020, 18:50

Správný postřeh Miloši. A nejen vzdušná vlhkost, ale i atmosférický tlak.
Agility 50 4T, Xciting 500 AFI , K-xct 125i, VARAN, Džamila CB500

Uživatelský avatar
buchtik
Mladší Kecálek
Příspěvky: 330
Registrován: čtv 16 črc 2015, 11:33
Bydliště: Tábor
Kontaktovat uživatele:

Re: Oleje s JASO, bez JASO a Ekolube

Příspěvek od buchtik » ned 10 kvě 2020, 21:18

Je to tak, mám čas a tak vymýšlím. Být v pracovním procesu tak mám jiné starosti. Nemyslím, že výsledky mají vědeckou průkaznost, ale rád si udělám pokus, který mi dá reálné výsledky. Proč se o ně nepodělit ... taková kurva, abych si to schovával jen pro sebe, nejsem.
JardaB
Kymco New Downtown 350i ABS, Tábor
Interim si quid factum, non bene actum.
http://www.buchtik.eu;

Uživatelský avatar
mulah
Superkecal
Příspěvky: 3380
Registrován: ned 13 kvě 2012, 13:27
Bydliště: CHodov u KV

Re: Oleje s JASO, bez JASO a Ekolube

Příspěvek od mulah » ned 10 kvě 2020, 21:40

Jako Milošovo postřeh opravdu není zanedbatelný. Ještě má malé ráži, za deště, nebo po něm, mi to táhlo jako kráva. Však i do letadlových motorů se vstřikovala voda.
Agility 50 4T, Xciting 500 AFI , K-xct 125i, VARAN, Džamila CB500

Uživatelský avatar
manet125
Spisovatel příspěvkový
Příspěvky: 9420
Registrován: ned 19 zář 2010, 20:07
Bydliště: Blansko

Re: Oleje s JASO, bez JASO a Ekolube

Příspěvek od manet125 » pon 11 kvě 2020, 09:32

Se vstřikováním vody se dělala spousta pokusů. Voda je nestlačitelná, tudíž nastává objemová účinnost směsi.
Co třeba využít ultrasonický difuzér pro zvlhčování vzduchu? Energetická náročnost takového zařízení je minimální. Otázkou je, jak tohle zapojit do sání.
Bylo: Stadion, Kejvačka 250, KTM 50RSW, Manet S125 Modrej, Kymco People S200, Kymco Xciting 500 Ri
Je: Manet S125 Zelenej, Kawasaki KL650 Tengai, Brumla B210

Odpovědět