Akumulátor a jeho údržba

Podělte se o své zkušenosti s ostatními

Moderátoři: manet125, Gek

Odpovědět
Uživatelský avatar
buchtik
Mladší Kecálek
Příspěvky: 330
Registrován: čtv 16 črc 2015, 11:33
Bydliště: Tábor
Kontaktovat uživatele:

Re: Akumulátor a jeho údržba

Příspěvek od buchtik » sob 29 dub 2017, 16:24

Koukám, že máš nějak hodně peněz. Kolikrát dražší byla než klasická olověná bezúdržba ? Kvůli malé hmotnosti je vhodná pro závodníky .. ty se mezi ně počítáš ? Dostal si k té baterii nějaký návod od výrobce ??? Přečti si ho a neptej se na fóru ! (U dodavatele jsem ho nenašel - vadný odkaz)

Nevýhody Li-Ion baterií:
- vysoká cena
- nesmějí se nechat vybít pod určitou mez. Za nulu je u nich považováno 10V (takže pozor na zapomenutá světla)
- přirozeně postupně stárnou a tím klesá jejich kapacita , bez ohledu na to jak jsou provozovány
- při velmi nízkých teplotách klesá účinnost
- při skladování vadí mráz (pod nulou). Naopak chladnička je pro uložení přes zimu nejlepší.

Předpokládám, že ta baterie obsahuje nějakou elektroniku, která reguluje její nabíjení. Její provozní napětí nezkoumej, protože nic nevymyslíš - v mobilu to taky nezkoumáš. Pokud neobsahuje řídící elektroniku pro nabíjení tak jsi v loji. POZOR! Při nabíjení Li-Ion baterií je třeba použít nabíječky k tomu určené. V případě použití klasické nabíječky na olověné akumulátory hrozí nevratné poškození!
JardaB
Kymco New Downtown 350i ABS, Tábor
Interim si quid factum, non bene actum.
http://www.buchtik.eu;

Vyhlos
Starší Kecal
Příspěvky: 703
Registrován: stř 09 črc 2014, 19:44
Bydliště: Brno

Re: Akumulátor a jeho údržba

Příspěvek od Vyhlos » sob 29 dub 2017, 18:02

Jen pár vět, nejsem odborník na akumulátory, ale do motorek dávám Yuasy a když mi kolega řekl, že ve Fabce měnil Yuasu po 12ti letech, tak jsem ji šoupnul i do auta. Ta předchozí mi vydržela 5 a půl roku a byla to nějaká Itálie. Nejezdím každý den a musel jsem v zimě asi 2x dobíjet, tak jsem už neriskoval, že na jarním lyžování (kde auto stojí týden na místě abych nepřišel o parkovací místo) nenastartuji. Těch 12 let mi přišlo zajímavé.
Naposledy upravil(a) Vyhlos dne sob 29 dub 2017, 18:05, celkem upraveno 1 x.
..................................
nyní Kymco Downtown 300i + Honda Integra 700 D (není to Diesel)
dřive Honda PCX150,Jawa 250, ČZ 125C, S11, Pionýr

Uživatelský avatar
HonzaH
Spisovatel příspěvkový
Příspěvky: 6554
Registrován: sob 24 bře 2012, 22:17
Kontaktovat uživatele:

Re: Akumulátor a jeho údržba

Příspěvek od HonzaH » úte 02 kvě 2017, 07:27

Taky se nepovažuji za specialistu v tomto oboru, ale jsem přesvědčen, že pokud někdo vymyslí, navrhne a začne vyrábět Li-XXX baterii jako náhradu za klasickou olověnou určenou k provozování v autě/moto, bude tato baterie uzpůsobena tak, aby se dala nainstalovat do klasického dopravního prostředku jako přímá náhrada za původní Pb baterii bez nutnosti úprav/doinstalování dalších bazmeků atp. Pokud by tomu tak totiž nebylo, baterie by pravděpodobně na trhu neměla šanci. Nemluvě o zárukách či pojistném plnění ... na autě s pohledu zásahu do elektroinstalace ... :roll:
Kymco Downtown 300i ABS ... od 28.8.2014 brázdí Prachaticko
Suzuki Burgman 650 Executive ABS
Jinak já su Honza ... pro méně bystřejší .. :wink:

Uživatelský avatar
buchtik
Mladší Kecálek
Příspěvky: 330
Registrován: čtv 16 črc 2015, 11:33
Bydliště: Tábor
Kontaktovat uživatele:

Re: Akumulátor a jeho údržba

Příspěvek od buchtik » úte 02 kvě 2017, 12:39

Ano, máš pravdu ... ale to bych rád slyšel od novopečeného majitele.
JardaB
Kymco New Downtown 350i ABS, Tábor
Interim si quid factum, non bene actum.
http://www.buchtik.eu;

Uživatelský avatar
buchtik
Mladší Kecálek
Příspěvky: 330
Registrován: čtv 16 črc 2015, 11:33
Bydliště: Tábor
Kontaktovat uživatele:

Re: Akumulátor a jeho údržba

Příspěvek od buchtik » čtv 23 dub 2020, 19:37

Staré špičkové aku GS Yuasa GT12A-BS 10Ah jsem po 4 letech vyřadil. Jednou se mi povedlo jej vybít asi na 24 hodin pod hodnotu, kdy se chytí automatická nabíječka, měla asi 6 V a nabíjení jsem musel nastartovat paralelním připojením jiné baterie. Podruhé tento měsíc jej vybila ledka osvětlení kufru tak, že skutr jen líně otočil a nenastartoval. Již dříve se mi nelíbilo napětí zcela nabitého aku, které bylo rozhodně pod 12,8 V. Už jsem jí nevěřil - ale jist jsem si nebyl - napětí držela a startovala. Testu zátěžovacím odporem v servisu odolávala bez poklesu.

Koupil jsem střední třídu Fulbat FT12A-BS 10Ah - nalil, nabil a nastalo porovnávání. Pokusil jsem se napodobit zjištění kapacity C20, ale nevybíjel jsem na 10,5 V --- to je pro AGM už dost rizikové - končil jsem na hodnotě 11,9V. Po ruce jsem měl jen 5V žárovku, změřený proud 0,37A místo 0,5A. Zjištěná kapacita vyjde menší než laboratorní a pro porovnání to musí stačit.

Výsledkem bylo, že kapacita starší baterie je 64% baterie nové a výměna byla provedena včas, už pokles kapacity na 80% je podnětem k zamyšlní o výměně - skútr se roztlačit nedá.

Obrázek
JardaB
Kymco New Downtown 350i ABS, Tábor
Interim si quid factum, non bene actum.
http://www.buchtik.eu;

Odpovědět