Pomoc po výměně variátoru
Každá ze součástí variátoru, které jsi vyjmenoval, má zásadní vliv na chování skůtru. Když to vezmu od začátku.
Plošky na válečkách mají neblahý vliv na jejich pohyblivost, v extrémním případě jde i o úbytek hmotnosti. Motor více točí a skůtr přesto nechce hladce zrychlovat.
Dále řemen, ten může být vytahaný, nebo poškozený. Vytahaný řemen může mít chuť prokluzovat po řemenicích (doprovází to všelijaké písklavé zvuky). Poškozený řemen o sobě dává vědět za jízdy zvláštnímy rázy, které se šíří celým strojem, ale nejdřív by je měla zachytit tvoje zadnice. Jako kdyby ti někdo lehce klepal kladívkem do rámu. V takové chvíli není čas na cokoliv čekat. Okamžitě vyměnit, protože prasklý řemen dokáže rozmlátit celý odlitek kyvky.
Kontrastní pružina se může pouze unavit, nebo prasknout. Unavená nedokáže včas stáhnout poloviny řemenice k sobě a vytlačit tak řemen na větší průměr zadní řemenice. Dochází tak k pozdnímu podřazování a skůtr ztrácí dech hlavně do kopce, protože je motor podtočený.
Obložení spojky vydrží hodně dlouho, ale když přijde jeho chvíle, tak je to opět doprovázeno při rozjezdu podivnými kovovými zvuky a nechutí se rozjet. Zase je nutné okamžitě vyměnit.
A nakonec pružinky rozběhové spojky. Jsou-li příliš tvrdé, musí mít variátor zařazený už poměrně těžký převod, aby odstředivá síla přemohla jejich odpor. Je to jako kdyby jsi se s autem rozjížděl na trojku. Mnohem častěji jsou však pružinky unavené. To se pak spojka rozevírá velmi snadno a zpravidla motor ještě nedosáhl svých optimálních otáček, kde má největší výkon. Činí to největší problémy při rozjezdu do prudšího kopce.
S tím držákem telefonu a kontrolkou Ti však neporadím, snad někdo jiný. Wink
Plošky na válečkách mají neblahý vliv na jejich pohyblivost, v extrémním případě jde i o úbytek hmotnosti. Motor více točí a skůtr přesto nechce hladce zrychlovat.
Dále řemen, ten může být vytahaný, nebo poškozený. Vytahaný řemen může mít chuť prokluzovat po řemenicích (doprovází to všelijaké písklavé zvuky). Poškozený řemen o sobě dává vědět za jízdy zvláštnímy rázy, které se šíří celým strojem, ale nejdřív by je měla zachytit tvoje zadnice. Jako kdyby ti někdo lehce klepal kladívkem do rámu. V takové chvíli není čas na cokoliv čekat. Okamžitě vyměnit, protože prasklý řemen dokáže rozmlátit celý odlitek kyvky.
Kontrastní pružina se může pouze unavit, nebo prasknout. Unavená nedokáže včas stáhnout poloviny řemenice k sobě a vytlačit tak řemen na větší průměr zadní řemenice. Dochází tak k pozdnímu podřazování a skůtr ztrácí dech hlavně do kopce, protože je motor podtočený.
Obložení spojky vydrží hodně dlouho, ale když přijde jeho chvíle, tak je to opět doprovázeno při rozjezdu podivnými kovovými zvuky a nechutí se rozjet. Zase je nutné okamžitě vyměnit.
A nakonec pružinky rozběhové spojky. Jsou-li příliš tvrdé, musí mít variátor zařazený už poměrně těžký převod, aby odstředivá síla přemohla jejich odpor. Je to jako kdyby jsi se s autem rozjížděl na trojku. Mnohem častěji jsou však pružinky unavené. To se pak spojka rozevírá velmi snadno a zpravidla motor ještě nedosáhl svých optimálních otáček, kde má největší výkon. Činí to největší problémy při rozjezdu do prudšího kopce.
S tím držákem telefonu a kontrolkou Ti však neporadím, snad někdo jiný. Wink
Kymco Vitality 2T r.v. 2007 už nemám, nahradila ho "Karkulka" Honda SH 125i r.v. 2013
na delší štreky Moto Guzzi Breva 750 r.v. 2004
a na ty nejdelší Triumph Trophy 1200 SE r.v. 2013
na delší štreky Moto Guzzi Breva 750 r.v. 2004
a na ty nejdelší Triumph Trophy 1200 SE r.v. 2013
-
- Spisovatel příspěvkový
- Příspěvky: 7714
- Registrován: pon 21 dub 2008, 10:53
- Bydliště: Moravany u Pardubic
- Kontaktovat uživatele:
Odpověď Mulaha.
Neviděl jsem tenhle dotaz už někde???
NO jen v krátkosti. Rozebrat a vizuálně zkontrolovat.
Válečky jestli mají plošky - vyměnit
Řemen - jestli je odrbanej - vyměnit
Kontrastní pružina - jestli ti připadá že do kopce špatně podřazuje - vyměnit
Neviděl jsem tenhle dotaz už někde???
NO jen v krátkosti. Rozebrat a vizuálně zkontrolovat.
Válečky jestli mají plošky - vyměnit
Řemen - jestli je odrbanej - vyměnit
Kontrastní pružina - jestli ti připadá že do kopce špatně podřazuje - vyměnit
"Festina lente.". To platí stále a na všem.
1/2 URAL RETRO 750 side.
"Lepší je být v šest doma, než o půl šesté v márnici."
1/2 URAL RETRO 750 side.
"Lepší je být v šest doma, než o půl šesté v márnici."
- hadimrska57
- Začátečník
- Příspěvky: 6
- Registrován: úte 11 zář 2012, 20:35
- Bydliště: Vysočina
variator
to Jouza74
Díky díky moc za odpověd. Podle toho co jsi psal, tak to vypadá, že je vše v pořádku. . Akorát mi připadá, oproti Yuki 150 , že při rozjezdu mi najednou skutr vyrazí dopředu - jako střela , ale asi ho moc sleduju....
Ještě jednou díky Jirka
Díky díky moc za odpověd. Podle toho co jsi psal, tak to vypadá, že je vše v pořádku. . Akorát mi připadá, oproti Yuki 150 , že při rozjezdu mi najednou skutr vyrazí dopředu - jako střela , ale asi ho moc sleduju....
Ještě jednou díky Jirka
XCiting 300Ri
hlavně ať to jezdí
hlavně ať to jezdí
- jakattara
- Spisovatel příspěvkový
- Příspěvky: 4931
- Registrován: stř 02 zář 2009, 14:57
- Bydliště: Prostějovsko
- Kontaktovat uživatele:
Vašku, to je dobreeee .
Honda CTX 700,
http://www.motorkari.cz/moto-uzivatel/?muid=40432"
Krásná minulost - Kymco Agility 50MMC, Jawa Pionýr, Sachs Madass 125...
http://www.motorkari.cz/moto-uzivatel/?muid=40432"
Krásná minulost - Kymco Agility 50MMC, Jawa Pionýr, Sachs Madass 125...
Dneska jsem si pro změnu udělal rozborku variátoru a vrátil jsem se na 7.35g válečky a už to jede i do kopce.
ALe odhalil jsem průser. Čep variátoru byl nějakej hrubej, jakoby vydřenej, to bronzový futro ve varci taktéž a vůle čep-varec je nějaká veliká odhadem tak 0.3mm,což před cestou rozhodně nebylo,všechno bylo tak nějak zasviněný prachem (že by těžký válečky daly co proto řemenu???) a všeobecně se mi to nelíbilo.
Tak to budu muset začít sledovat.
ALe odhalil jsem průser. Čep variátoru byl nějakej hrubej, jakoby vydřenej, to bronzový futro ve varci taktéž a vůle čep-varec je nějaká veliká odhadem tak 0.3mm,což před cestou rozhodně nebylo,všechno bylo tak nějak zasviněný prachem (že by těžký válečky daly co proto řemenu???) a všeobecně se mi to nelíbilo.
Tak to budu muset začít sledovat.
Agility 50 4T, Xciting 500 AFI , K-xct 125i, VARAN, Džamila CB500
- jakattara
- Spisovatel příspěvkový
- Příspěvky: 4931
- Registrován: stř 02 zář 2009, 14:57
- Bydliště: Prostějovsko
- Kontaktovat uživatele:
Muže to býti čurbes jak z řemene, tak válečku ... Cosmanovi se to stalo v Kymcojarkách. .
Honda CTX 700,
http://www.motorkari.cz/moto-uzivatel/?muid=40432"
Krásná minulost - Kymco Agility 50MMC, Jawa Pionýr, Sachs Madass 125...
http://www.motorkari.cz/moto-uzivatel/?muid=40432"
Krásná minulost - Kymco Agility 50MMC, Jawa Pionýr, Sachs Madass 125...
Jsem byl včera do noci v garáži,páč jsem děcka udal k babičce a čekal na ženu než dovalí z práce,tak jsem to znova rozebral, celý důkladně vyčistil,vypláchl tech. benzínem a hlavně na úpořádným světle prohlídl a poměřil.
A konstatoval, že je to ve prdeli.
Čep variátoru se zmenšil na průměru asi o 5 stovek,a má dosti hrubej povrch. To bronzový futro má oproti čepu vůli 0.33mm,takže při jízdě to dělá takovej divnej rachtavej zvuk.
Toto není takovej problém - čep nechám natáhnout tvrdochromem a přebrousit. Vylisuju špatný futro z varce a na rozměr podle čepu si udělám futro nový.
Horší je že na tý kuželový pluše je od řemenu vydřená drážka. Tu bych sice taky mohl nechat přebrousit,ale mám strach, páč tam není moc silná stěna, tak aby se to nezbortilo dovnitř.
Přitom Variátor s čepem je tam dávaný nový v květnu a najeto je na něm 2000km.
Dále se mi v prostoru varec - spojka začal objevovat olej. Sice né moc,ale je tam. Začalo nejpíš propouštět to gufero co je u varce.
nemá někdo zkušenost s výměnou toho gufera,nebo to mám svěřit servisu kterej si řekne o balík...
A konstatoval, že je to ve prdeli.
Čep variátoru se zmenšil na průměru asi o 5 stovek,a má dosti hrubej povrch. To bronzový futro má oproti čepu vůli 0.33mm,takže při jízdě to dělá takovej divnej rachtavej zvuk.
Toto není takovej problém - čep nechám natáhnout tvrdochromem a přebrousit. Vylisuju špatný futro z varce a na rozměr podle čepu si udělám futro nový.
Horší je že na tý kuželový pluše je od řemenu vydřená drážka. Tu bych sice taky mohl nechat přebrousit,ale mám strach, páč tam není moc silná stěna, tak aby se to nezbortilo dovnitř.
Přitom Variátor s čepem je tam dávaný nový v květnu a najeto je na něm 2000km.
Dále se mi v prostoru varec - spojka začal objevovat olej. Sice né moc,ale je tam. Začalo nejpíš propouštět to gufero co je u varce.
nemá někdo zkušenost s výměnou toho gufera,nebo to mám svěřit servisu kterej si řekne o balík...
Agility 50 4T, Xciting 500 AFI , K-xct 125i, VARAN, Džamila CB500
U spojky je to suchý. U variátoru je to jakoby poblitý
No povinný ručení mám ještě na měsíc (pak ho sice mám taky ale s 90% spoluúčastí),tak to nechám osudu, dojedu sezonu, pak to rozeberu, variátor s čepem pošlu do reklamace (třeba to uznají a když ne, tak ne, poplatek za neoprávněnou reklamaci mi účtovat nemůžou)
a zkusím to demontovat.
Už to mám domluvený,v případě že reklamace nevyjde, za kafe mám domluvený brusičský práce a tvrdochrom mám zadarmo (sem mu dělal rozetu na čtyřkolku)
No povinný ručení mám ještě na měsíc (pak ho sice mám taky ale s 90% spoluúčastí),tak to nechám osudu, dojedu sezonu, pak to rozeberu, variátor s čepem pošlu do reklamace (třeba to uznají a když ne, tak ne, poplatek za neoprávněnou reklamaci mi účtovat nemůžou)
a zkusím to demontovat.
Už to mám domluvený,v případě že reklamace nevyjde, za kafe mám domluvený brusičský práce a tvrdochrom mám zadarmo (sem mu dělal rozetu na čtyřkolku)
Agility 50 4T, Xciting 500 AFI , K-xct 125i, VARAN, Džamila CB500
- HonzaH
- Spisovatel příspěvkový
- Příspěvky: 6554
- Registrován: sob 24 bře 2012, 22:17
- Kontaktovat uživatele:
to Mulah> tak to by pro trošičku manualně zručného jedince, za jakého tě považuji, neměl být problém. jen možná doporučím nejdříve gufero "vylisovat" a zkontrolovat, že hřídel nemá vyjetou drážku od těsnícího břitu gufero, pokud jo .. lze si částečně pomoci dvoubřitým guferem, které má těsnící břity zpravidla trochu jinde než jednobřité ... .. myslím ale, že o tom víš, co?
Kymco Downtown 300i ABS ... od 28.8.2014 brázdí Prachaticko
Suzuki Burgman 650 Executive ABS
Jinak já su Honza ... pro méně bystřejší ..
Suzuki Burgman 650 Executive ABS
Jinak já su Honza ... pro méně bystřejší ..
Jasně že o tom vim. Ale kvůli rozměru toho gufera si nemůžu moc vyskakovat, protože rozměr 19.8x30x5 zase není tak obvyklý.
Vylisovávat ho určitě nebudu, to by bylo na hodně dlouho. Ho normál vyloupnu z prostoru varce a bude vymalováno - to jsem už dělal a když máč na to grif odskočí jak nic
Vylisovávat ho určitě nebudu, to by bylo na hodně dlouho. Ho normál vyloupnu z prostoru varce a bude vymalováno - to jsem už dělal a když máč na to grif odskočí jak nic
Agility 50 4T, Xciting 500 AFI , K-xct 125i, VARAN, Džamila CB500