Pomoc po výměně variátoru

Podělte se o své zkušenosti s ostatními

Moderátoři: manet125, Gek

Odpovědět
keras
Už mám víc než deset
Příspěvky: 32
Registrován: úte 08 črc 2014, 10:51

Příspěvek od keras » pát 11 črc 2014, 08:55

Dotaz - vepředu je na varci takovej krátkej náhubek (gumovej husí krk) s molitanem vepředu. Tam to nasává nebo vyfukuje? Řekl bych dle mého názoru nasává a vyfukuje to vzadu těmi melandry že ano? Je to logické a je to i po směru jízdy. nevím jestli je to náporové nebo zda to honí ta vrtulka ale asi trochu oboje.

No ptám se protože ten molitan je chycenej uprostřed 3kou šroubkem a je danej zevnitř za plastovou mřížkou (má 4 vetší dírky). No ale když to saje tak ten molitan se ohábá směrem dovnitř a je tam k ničemu Ne jako filtr :!:
To soudruzi z chini nějak nedotáhli.
Buď ten molitan dát zvenku nebo zevnitř na ten šroubek chytit nějakou mřížku aby molitan držela a mohl plnit svojí "filtrační" funkci.
Neřešil to někdo?

Uživatelský avatar
mulah
Superkecal
Příspěvky: 3380
Registrován: ned 13 kvě 2012, 13:27
Bydliště: CHodov u KV

Příspěvek od mulah » pát 11 črc 2014, 18:12

Já bych řekl, že to vzduch nenasává vůbec a náporem tam toho taky moc nejde. To je jen takové odvětrání aby to trošku chladilo. Ten molitan je tam samozřejmě proto, aby se tam nedostal bordel,ale já ho tam nemám a taky to jezdí a bordel tam není.
Agility 50 4T, Xciting 500 AFI , K-xct 125i, VARAN, Džamila CB500

keras
Už mám víc než deset
Příspěvky: 32
Registrován: úte 08 črc 2014, 10:51

Příspěvek od keras » sob 12 črc 2014, 14:27

Ahoj, pletes se a to velmi... Ted jsem delal zkousku zapalovacem a potom papirem. Bere to vzduchu jako hrom!!! Ta vrtulka pred varcem je neco jako turbina. Fakt si ro zkuste nasavato hoodne vzduchu a kdyz zvysite na stojanu otacky je to krasne citit i na ruku. A je to logicke, slouzi to k ochlazovaní variatoru...
Takze presne jak jsem predpokladal je ten molitan zevnitr pekne na ho*no vymyslenej. Je chycenej uprostred na sroubku a krasne se pri vyzsim prutoku ohybaji okraje dovnitr a funkci filtrace to absolutne neplni.
Rekl bych ze je to docela dost dulezite protoze nasavanej prach a bordel je nezadouci abrazivo!!!
Udelal jsem tedy upravu. Cele to vicko jsem vyplnil takovou prodysnou ale jemnou umelou vatou. Neco jako nadychany filtr v cigaru. Musi to byt ale prodysne aby to moc nesnizovalo prutok vzduchu. No a na prikryti jsem udelal z dirkateho plechu kulate vicko ktere je delsim sroubkem chycene prostredkem stejne jako puvodni molitan. Takova miniuprava, ale myslim si ze to muze zvisit zivotnost varce. Trochu :-)

Uživatelský avatar
HonzaH
Spisovatel příspěvkový
Příspěvky: 6554
Registrován: sob 24 bře 2012, 22:17
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od HonzaH » pon 14 črc 2014, 06:54

Určitě tvé úpravy nebyly krok špatným směrem. Pokud se tenb molitan opravdu ohýbal, tak to soudruzi z Číny moc nevychytali :?
Kymco Downtown 300i ABS ... od 28.8.2014 brázdí Prachaticko
Suzuki Burgman 650 Executive ABS
Jinak já su Honza ... pro méně bystřejší .. :wink:

keras
Už mám víc než deset
Příspěvky: 32
Registrován: úte 08 črc 2014, 10:51

Příspěvek od keras » pon 14 črc 2014, 08:37

Ahoj, jo jo je to velká výrobní chyba. Vezměte si jízdu po nějaké prašné cestě. Hrůza. Doporučuji všem zkontrolovat...

HonzaV
Začátečník
Příspěvky: 1
Registrován: úte 19 črc 2016, 10:53

Re: Pomoc po výměně variátoru

Příspěvek od HonzaV » úte 19 črc 2016, 11:24

Ahoj skútraři,

potřeboval bych poradiit ohledně servisu variátoru.
vyhodil jsem dekl varce a zjistil, že je řemen celkem dost odrbanej, tak jsem ho vymenil, prostor jsem vyfoukal kompresorem, vyčistil, zkontroloval válečky (absolutně bez plošek) a vše složil zpět.

Za cca 500km jsem to rozhodil znovu, abych to zkontroloval a nový řemen je opět odrbaný, jako ten starý.

Začal jsem pátrat po příčině a mám podezření na vyběhané polořemenice (vyjeté dráhy od řemene), řemen pak podle mě "plandá" a škrtá o výstupek, který je na hliníkovém deklu prostoru celé převodovky.
Nikde jsem ale nenašel, jaká je hranice opotřebení pro výměnu polořemenic. Když tak přiložím pravítko, tak je to nerovnoměrně sjeté a v nejhorším místě tam může být tak 1-2mm. V servisním manuálu je psáno něco jako...když je to opotřebené, tak to vyměnte :-)

Nemám sice Kymco, ale Burgmana 400 r.v. 2007, ale je to vše jeden princip, tak snad mi někdo poradí.

Další problém je pískání spojky při rozjezdech, ale to je, jak jsem zjistil v Suzuki a od pár lidí na netu, výrobní problém prvních modelů po faceliftu. Je tam nedostatečně vyřešené chlazení a odvod bordelu a spojka se napaluje a pak píská a celý skútr se třese.

Takže jsem koupil:
-nový variátor (origo) i s polořemenici naproti, na které jsou lopatky
-válečky Dr.Pulley
-nechám přelepit spojkové obložení u Renovaku
-nový řemen

chystám se
-vyrešit problém s chlazením doděláním dodatečného přisávání a "odsávání"
-koupit nový vzducháč variátoru
-koupit novou kontrastku
-možná i spojkové pružinky, ale nikde jsem nenašel servisní limity (jak proměřit a co je ještě OK a co ne)

-komplet zadní polořemenice ???
a tady právě nevím, jestli jsou na výměnu nebo ne. Není to úplně za hubičku (bratru cca 9000,-) a vzhledem k tomu, že jsem tenhle rok už dělal komplet kotouče a desky, jeden zmařený řemen a nějaké blbosti okolo, cena servisu je tak v polovině toho, za co jsem ho kupoval a úplně se mi nechce vyhodit dalších 9000,- s nejasným výsledkem

No... tak snad se někdo vyzná v tom, co bych vlastně potřeboval poradit :-)
Jen tedy zopakuji, že mi jde hlavně o to, jak poznám, že je zadní polořemenice na výměnu.

barny.bour
Začátečník
Příspěvky: 1
Registrován: pát 08 kvě 2020, 14:30

Re: Pomoc po výměně variátoru

Příspěvek od barny.bour » pát 08 kvě 2020, 14:32

A kde jste variátor koupili? Hledám všude možně, zatím jsem našel tento shop: https://scooter-tuning.cz/kategorie-pro ... /variator/ :) Možná máte někdo i jiné řešení?

Uživatelský avatar
Rosi45
Spisovatel příspěvkový
Příspěvky: 4275
Registrován: ned 21 dub 2013, 11:44
Bydliště: Zlín

Re: Pomoc po výměně variátoru

Příspěvek od Rosi45 » pát 08 kvě 2020, 18:29

A kde jsi hledal? Díval jsi se na scootland nebo parts depot?
Vladimír,aby se nám to tady nepletlo.
Simson SR50 prodán,Burgman 125 -prodán,Downtown 300i -prodán, Suzuki Burgman 650 Ex. - prodán, Suzuki V Strom DL 650

Rozčilovat se,znamená - mstít se sám na sobě - pro blbost druhých.

Odpovědět