Jarní startování

Podělte se o své zkušenosti s ostatními

Moderátoři: manet125, Gek

Odpovědět
Petr 65
Už mám víc než deset
Příspěvky: 64
Registrován: ned 18 bře 2012, 08:46
Bydliště: Ústí nad Labem

Jarní startování

Příspěvek od Petr 65 » ned 18 bře 2012, 09:02

Prosím prosím o radu jak se startuje 500i po dlouhém stání.Koupil jsem ho předloni na jaře.Až do zimy bez chybičky.Po zazimování na jaře točil ale nechytl.Odvezl jsem ho k prodejci v rámci záruky(najeto 2400km),ten mi ho vrátil s tím že(ty hlupáku!!!)byla vybitá baterka(jasně,že byla,když jsem to zkoušel až do konce)Fintu,proč najednou startoval jsem se nedozvěděl,navíc jsem byl nařčen,že neumím zacházet se spínačkou.Celý rok pohoda ale včera! 24 stupňů,beru baterku a hurá do garáže.Samozřejmě ani škrt.Stojánek zhasne čerpadlo dává,sedačka zaklaplá ale motor nic.K prodejci se mi nechce,jednak je to časově náročné a ten přední blatník není moc vhodný k transportu v dodávce.Kdo by věděl tak prosím pomozte,zase to dnes vypadá na krásný den. :oops:

Uživatelský avatar
manet125
Spisovatel příspěvkový
Příspěvky: 9420
Registrován: ned 19 zář 2010, 20:07
Bydliště: Blansko

Příspěvek od manet125 » ned 18 bře 2012, 09:21

To snad už není možný, že to nikomu nestartuje. Podle mě děláš všechno správně. Ještě se podívej, jestli nemáš přeplý nouzák na pravé rukojeti. On když je vyplý, tak startér motá, ale nechytá. Z těch závad na který si stačíš sám mě pak napadá už jen vadná svíčka. Odkud jsi?
Bylo: Stadion, Kejvačka 250, KTM 50RSW, Manet S125 Modrej, Kymco People S200, Kymco Xciting 500 Ri
Je: Manet S125 Zelenej, Kawasaki KL650 Tengai, Brumla B210

Uživatelský avatar
Bobo76
Starší Kecal
Příspěvky: 1104
Registrován: čtv 21 dub 2011, 20:54
Bydliště: okolí valmezu

Příspěvek od Bobo76 » ned 18 bře 2012, 10:03

můj mazel 500i evo před 14 dny kdy sem vyjel poprvé taky moc nechtěl startovat napoprvý ale pak se chytil dal sem mu 115 kiláků na oživení baterky. Včera chytal na první dobrou. Baterku jsem přes zimu nechal ve skútru a zapojenou tak sem měl trochu obavy. Mám ho rok nově kupovaný a zatím žádný větší problém. Teď tu myslím jiří rozebíral jak si zničil obyč nabíječkou baterku takže při nabíjení bacha. No samozřejmě tě tady vítám doufám že tu nebudeš řešit jen problémy a že se v různých sekcích našeho fora přidáš i s radostnějšímy zážitky. No a pokud to máš k naší bandě v dojezdový vzdálenosti že se přidáš i na občasný výletíky např motobar u Hanky na pokec a birelka či kávičku. Převážně jsem tu severní morava ale otvíráme pobočky po celé ČR :lol:
Kymče Xciting 500 koupený (20.4.2011) zatím až na nějaké maličkosti spokojený majitel

Petr 65
Už mám víc než deset
Příspěvky: 64
Registrován: ned 18 bře 2012, 08:46
Bydliště: Ústí nad Labem

startování

Příspěvek od Petr 65 » ned 18 bře 2012, 10:09

Ahoj ,jsem z Ústí n L,První motorku jsem měl ve 14 a je mi 47,zkusil jsem fakt všechno.O Kymcu jsem nic nevěděl,chtěl jsem si koupit staršího skůtra do 60 tis.pak jsem vlezl do krámu kde jsem viděl tohohle krasavce.Prodavač mi to vychválil a druhý den jsem odjížděl.Bylo to rychlé rozhodování a podle ohlasů na internetu a pětitisíc km zkušenností,dobrá volba.Jen vychytat to jarní nastartování!!!!Prosím o radu :idea:

Uživatelský avatar
Bobo76
Starší Kecal
Příspěvky: 1104
Registrován: čtv 21 dub 2011, 20:54
Bydliště: okolí valmezu

Příspěvek od Bobo76 » ned 18 bře 2012, 11:45

Co se tady rozebíralo ohledně startování tak tu byly standardní problémy (vysunutý boční stojan, chípak na řidítkách v poloze off, špatná svíčka). Co se týká vybité baterky tak různě ve fóru, je tu celkem binec, se tu zmiňoval zvýšený odběr proudu palubních hodin, nevypínající se světlo pod sedlem v důsledku špatně zavřeného sedla, prokousaná izolace kabelů od zvířátek blíže nespecifikovaného druhu a následné ztráty vybíjením přes kostru. Fakt nevím jestli je to vše, ale aspoň takový nástřel na přemýšlení proč si nenastartoval
Kymče Xciting 500 koupený (20.4.2011) zatím až na nějaké maličkosti spokojený majitel

Gek
Spisovatel příspěvkový
Příspěvky: 7713
Registrován: pon 21 dub 2008, 10:53
Bydliště: Moravany u Pardubic
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Gek » ned 18 bře 2012, 11:54

Ahoj. Vítej mezi námi. Jaro je vždy začarované. Taky jsem měl problém. Takový divný. Chytl a pak nic. Ale první startování asi bude chtít vždy přes auto. Pozor na zapojování kabelů. Jednou jsem volal do Varty a zjišťoval pro Big stránky správný postup. Najdu to a dám to sem. Je možné, že je to po dlouhém stání lenivé. Biga jsem každé jaro z důvodu šetření baterky startoval z autobaterie. Asi to budu dělat i s Kymčákem.

Tady je odpověď přímo z VATRY

Dobrý den,
obecně je startování pomocí kabelů potencionálně nebezpečná záležitost.
Jednak může dojít k zajikření na vývodech, nebo při doteku plusové svorky s kostrou vozidla.
Při startování motocyklu (předpokládám že pomocí silnějšího akumulátoru z auta) se připojením slabší, vybitá motobaterie vlastně dobíjí od silnější autobaterie.
Pokud je starovaní opravdu jen pomocné (v řádech sekund, kdy motocykl hned nastartuje) tak žádné větší nebezpečí nehrozí.
Dlouhodobé "trápení" v řádech minut nedoporučuji jednak kvůli motobaterii, která se může zahřívat ale hlavně kvůli startéru na motocyklu, který není stavěn na takovou zátěž.
Pouze doporučuji zapnout jeden kabel na plusový vývod autobaterie a druhý jeho konec na plusový vývod motobaterie a mínusový kadel dát přímo na kostru motoru jak motocyklu tak i vozu.
S přáním hezkého dne .....................
"Festina lente.". To platí stále a na všem.
1/2 URAL RETRO 750 side.
"Lepší je být v šest doma, než o půl šesté v márnici." :)

Gek
Spisovatel příspěvkový
Příspěvky: 7713
Registrován: pon 21 dub 2008, 10:53
Bydliště: Moravany u Pardubic
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Gek » ned 18 bře 2012, 11:58

Ještě by mě zajímala ta poznámka ohledně spínačky. Co se tam může pokazit ?? :roll:
Taky "Motor nic" Motor nic co ?? nechytl, netočil. Baterka se taky může jevit jako že je dobrá, ale nemá sílu na pořádnou jiskru, která by zapálila po zimě vyšeptalý benzín.
Finta u prodejce by mohla být ve startovacím vozíku, protože když nevíš, předpokládám, že to nestartovali před tebou.
"Festina lente.". To platí stále a na všem.
1/2 URAL RETRO 750 side.
"Lepší je být v šest doma, než o půl šesté v márnici." :)

Petr 65
Už mám víc než deset
Příspěvky: 64
Registrován: ned 18 bře 2012, 08:46
Bydliště: Ústí nad Labem

Příspěvek od Petr 65 » ned 18 bře 2012, 13:25

Děkuji všem za snahu a přivítání mezi vámi.Právě opět dobíjím baterku a mám připraven startovací spray.Pár odpovědí na vaše reakce.Přikláním se k verzi(možná v naději na příště),že baterka nebyla úplně plná i když jsem jí párkrát přes zimu dobil.Dovedla mě k tomu vzpomínka,že jsem v servisu viděl poblíž skůtra startovací vozík evidentně použitý.Dále,s tou spínačkou se mě snažili přesvědčit,že jí dávám do špatné polohy,to bych dále nerozváděl,když pak celý rok v poho.Pak bych chtěl znát názor na sílu baterky,mě se zdá,že je na hranici pro použití,zvlášť u jednoválce o tomto objemu.Když začínám startovat a je píst před stlačením,má co dělat aby to převalila a to už od začátku.Kde pak má brát energii pro jiskru a vstřikování.Další zkušennost o kterou se mohu podělit je spotřeba.Mám najeto 5000 km a stále se pohybuje okolo 6 l/100 v závislosti na tachometr.Ten silně nadměřuje,kdo nevěří tak aŤ si zapne při jízdě navigaci.Při 110 jedete 95,atd.To znamená,že ve skutečnosti je spotřeba cca o 10% vyšší.Abych se upřímně přiznal bylo to pro mě zklamání.Určitě jsem si nekoupil skůtra za 150 abych pak ušetřil na PHM a nemusel jezdit do práce autem ale čekal jsem tak 5 litrů.Baterie dobitá,frčím do garáže.Petr :lol:

Gek
Spisovatel příspěvkový
Příspěvky: 7713
Registrován: pon 21 dub 2008, 10:53
Bydliště: Moravany u Pardubic
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Gek » ned 18 bře 2012, 17:00

O proměřování tacho se toho napsalo mraky. Ale musím říci, že u mě proměřuje cca tak jak píšeš, ale kilometry počítá dobře. Jezdím kolem 4,5 na 100. Spotřebu počítám od tankování do tankování. Beru vždy plnou.

Ještě jsi nenapsal, jaký máš stroj. Rok a tak. Nebo jsem to přehlédl ??
"Festina lente.". To platí stále a na všem.
1/2 URAL RETRO 750 side.
"Lepší je být v šest doma, než o půl šesté v márnici." :)

Petr 65
Už mám víc než deset
Příspěvky: 64
Registrován: ned 18 bře 2012, 08:46
Bydliště: Ústí nad Labem

Příspěvek od Petr 65 » ned 18 bře 2012, 19:16

Ahoj,mám 500i r.v.2010,bílý.Příště přidám foto ale víceméně standart.Štít a kufr s brzdovým světlem od GIVI a vyhřívané hefty.Dnes jsem šťastný,že jsem to trochu prohnal a hlavně rozhýbal.Plná baterka + autobat to roztočily,nicméně když jsem zavřel garáž a znovu startoval nebylo to bez problémů.O to víc podezřívám baterii jako nedostatečnou.Nevím jestli to byla náhoda ale pak to chytlokdyž jsem startoval rychle po otočení klíčku a nestačilo dlouho běžet čerpadlo.Že by tam někudy propouštěl benzín a ulilo se to?Na téma km - vždy jsem si myslel,že o kolik víc nadměřuje rychlost o to víc,zákonitě,ti to naměří kilometry,snímač je stejný.Zkoušel jsem to s Vitem na německé dálnici podle kilometrovníku a opravdu měřilo o 6KM/H navíc a přesně stejný byl rozdíl v kilometrech.Jel jsem s vlekem konstantní rychlostí v noci kdy byl min. provoz.Tak zatím

Uživatelský avatar
motorr66
Spisovatel příspěvkový
Příspěvky: 5411
Registrován: ned 30 kvě 2010, 20:47
Bydliště: Starojická Lhota
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od motorr66 » pon 19 bře 2012, 02:21

Petre, prijed v kvetnu do Jaromeric a vsechno probereme :wink:
Pomalu, ale jistě ...

Honda Africa Twin 1000 CRF DCT
Tatran 125 S, PAv 40, baťůžek Janka,
Babetta 210
+420606952091 Laďa - a taky slyším na: Ladinek ...

Uživatelský avatar
jakattara
Spisovatel příspěvkový
Příspěvky: 4931
Registrován: stř 02 zář 2009, 14:57
Bydliště: Prostějovsko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od jakattara » pon 19 bře 2012, 06:39

Já tě tady taky vítám a já jen dodám co už jsem jednou napsal - já na zimu beru baterie domů, nebo je odpojuji od konektorů. Je to pech. Je to fakt nemilé. Já nastartoval na první žduch. :(
Honda CTX 700,
http://www.motorkari.cz/moto-uzivatel/?muid=40432"
Krásná minulost - Kymco Agility 50MMC, Jawa Pionýr, Sachs Madass 125...

Uživatelský avatar
jouza74
Superkecal
Příspěvky: 3031
Registrován: úte 20 pro 2011, 08:22
Bydliště: České Budějovice

Příspěvek od jouza74 » pon 19 bře 2012, 06:53

Nevím, jak to je udělaný na pětistovce s tím tacháčem, ale na mojí Vitalitce 50 2T je klasický mechanický náhon od šneka z předního kola a tachometr je skutečně, co se týče rychlosti veliký optimista. Přidává cca 15%, ale meření ujetých km má odchylku do 1%. Kontroloval jsem to jak podle GPS, tak podle silniční kilometráže. Divné, ale je to tak.
K té spotřebě:
Myslím si, že tam nějaký problém bude. Vzhledem k tomu jak zkušeným motorkářem jsi, asi nemá smysl Tě nutit vyčistit, nebo vyměnit vzduchový filtr. Dál bych se zaměřil na hadičku, nebo trubičku (nevím co tam máš) mezi palivovým čerpadlem a vstřikovačem. V klidu může být vše v pořádku, ale jakmile zapneš spínačku je v ní vysoký tlak a případná netěsnost v napojení, nebo i porezita materiálu hadičky se projeví až za jízdy. Měl jsem podobný problém na Guzzi a problém byl v propíchnutém těsnění mezi čerpadlem a nádrží, prostě šlendryján při montáži ve fabrice. Posledním co mě napadá jako původce poměrně vysoké spotřeby by mohla být rozhozená řídící jednotka vstřikování. S tím by Ti měli pomoci v autorizovaném servisu s adekvátní diagnostikou. A tím bych já asi začal.
Naposledy upravil(a) jouza74 dne pon 19 bře 2012, 08:34, celkem upraveno 1 x.

Gek
Spisovatel příspěvkový
Příspěvky: 7713
Registrován: pon 21 dub 2008, 10:53
Bydliště: Moravany u Pardubic
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Gek » pon 19 bře 2012, 08:15

Já bych začal s tím vzducháčem.
Nebo to dát na diagnostiku jak píše Jouda. To není možný taková spotřeba. Musíš jít je 4 litrům.

Filtr

Na 700 Myroad stojí filtr 437 korun. :shock: :shock: :shock: To je bordel :lol: :lol: :lol:

S tím tachometrem to taky nechápu. Ale mám odzkoušeno, že ukazuje správně. Rychlost ne. Do 100 kecá o cca 10 a nad 100 lže už o cca 20. Myslím, že to mají soudruzi na Taiwanu schválně. A to až budeme kecat v hospodě a budeme se chlubit, tak abychom vypadali jako tvďáci, co klidně jedou 150 :lol: Ale nijak mě to netrápí. Když jedu v obci 60, vím že jedu 50. A to mi stačí.
"Festina lente.". To platí stále a na všem.
1/2 URAL RETRO 750 side.
"Lepší je být v šest doma, než o půl šesté v márnici." :)

Petr 65
Už mám víc než deset
Příspěvky: 64
Registrován: ned 18 bře 2012, 08:46
Bydliště: Ústí nad Labem

Ach ty starty

Příspěvek od Petr 65 » úte 20 bře 2012, 18:01

Fuck!!!!!!!!!!!!!Dnes zase nic!!!!Co mám dělat,rozhodně nebudu vyndavat svíčku,sundal jsem horní plast a viděl ten přístup pro dětské mechaniky!Baterka po 10i - 15i zkouškách prázdá a ani to neškytlo,veškeré teorie se rozpadly na prach.Takže opět nabíjíme a doufáme,že možná zítra

Odpovědět