Pomoc po výměně variátoru

Podělte se o své zkušenosti s ostatními

Moderátoři: manet125, Gek

Odpovědět
Uživatelský avatar
mulah
Superkecal
Příspěvky: 3385
Registrován: ned 13 kvě 2012, 13:27
Bydliště: CHodov u KV

Příspěvek od mulah » sob 23 čer 2012, 19:02

takže kucí. Dneska jsem strávil odpoledne variátorováním. Páč jsem původně zkusil 6g váleřčky a nejelo to (motor vůbec netočil). Tak jsem dal 5g,motor sice točil,ale nejelo (jelo skvěle tak do 20km), tak jsem strčil 5.5g, jelo tak do 30, tak jsem vyměnil za 6g a vyvalil jsem bulvy. Padík jel jak o život. Do kopce co jsem se dřív vláčel 45,jsem valil 55,na rovince úplně v lahodě 70 (mám ještě stále blokovaný cdi), prostě lahoda.
Ale jen na chvíly. Po řekněme 10 km najednou to na rovince nechtělo jet víc než 60,a do kopce jsem se pěkně plazil. Pak jsem zastavil na přejezdu,rozjel jsem se (silnice mírně z kopečka) a tam zase jakoby mi někdo přidal do motoru koníka,i následný kopec jsem vyletěl v 55. Po asi 5 km jsem zastavil na křižovatce a zasej to nejelo (no jelo,ale už jsem si zvykl na lepší)
Tak kura co je s tím.
Napadlo mě, že by to možná chtělo ještě krapet těžší válečky páč motor točil akurátně a přišlo mi že se varec nezavírá tak rychle jak by měl. Ale ty bohužel nemám,já si totiž objednal testovací sadu od 4 do 5.5g.
Tak se ptám abych nevyhodil další 4kilča za další sadu válečků
Agility 50 4T, Xciting 500 AFI , K-xct 125i, VARAN, Džamila CB500

Uživatelský avatar
jouza74
Superkecal
Příspěvky: 3034
Registrován: úte 20 pro 2011, 08:22
Bydliště: České Budějovice

Příspěvek od jouza74 » úte 26 čer 2012, 15:07

Testoval jsi to s tím přípravkem, který jsi si vyráběl, aby jsi nemusel pořád sundavat a nandavat víko variátorové skříně. Jestli ano a funguje bezchybně zkus následující a zkoušej to opakovaně. Rozhejbej padoucha na těch 70 Km/h a prudce zastav. Podívej se kde nachází řemen na zadní řemenici. Jestliže se tam děje to co si myslím, zůstane dřív nebo později někde uprostřed rozsahu variátoru i když by měl být na vnějším průměru, protože kontrastní pružina, už nemá dostatečnou sílu vytlačit řemen na největší průměr. Tobě se pak motor jeví jako ochablý, protože varec správně nepodřadil. Nasledně mohou nastat i nějaké problémy s rozjezdem. Myslím tím, že rozhodně nebude tak dynamický. Na vinně tohoto problému je ztrátové teplo, které prohřeje řemen a řemenice. Mezi řemenem a řemenicí pak je podstatně větší vzájemná přilnavost, která vyvolává potřebu silnější kontrastní pružiny.
Tak jestli mohu poradit, jsi velice blízko zdařilému nastavení varce a bylo by zatím nesmyslné dávat těžší válečky. S těma bych laboroval až po odstranění nynějších problémů. Ty podle mne okamžitě vymizí po instalaci trochu tvrdší kontrastní pružiny, která zajistí včasné stažení polovin řemenice k sobě i při působení ztrátového tepla. :wink:
Kymco Vitality 2T r.v. 2007 už nemám, nahradila ho "Karkulka" Honda SH 125i r.v. 2013
na delší štreky Moto Guzzi Breva 750 r.v. 2004
a na ty nejdelší Triumph Trophy 1200 SE r.v. 2013

Uživatelský avatar
HonzaH
Spisovatel příspěvkový
Příspěvky: 6557
Registrován: sob 24 bře 2012, 22:17
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od HonzaH » úte 26 čer 2012, 22:12

Jouziku, jak uz ponekolikate, smekam pred tebou, a knihovnou, ve ktere spavas.... apropos, co na to tvoje manzelka, ze spis furt nekde jinde, nez s ni??? :wink: :D ... mas pravdu, do toho je mi prdlajs ... :D :D :D
Kymco Downtown 300i ABS ... od 28.8.2014 brázdí Prachaticko
Suzuki Burgman 650 Executive ABS
Jinak já su Honza ... pro méně bystřejší .. :wink:

Uživatelský avatar
manet125
Spisovatel příspěvkový
Příspěvky: 9425
Registrován: ned 19 zář 2010, 20:07
Bydliště: Blansko

Příspěvek od manet125 » stř 27 čer 2012, 04:32

:lol:
Bylo: Stadion, Kejvačka 250, KTM 50RSW, Manet S125 Modrej, Kymco People S200, Kymco Xciting 500 Ri
Je: Manet S125 Zelenej, Kawasaki KL650 Tengai, Brumla B210

Gek
Spisovatel příspěvkový
Příspěvky: 7716
Registrován: pon 21 dub 2008, 10:53
Bydliště: Moravany u Pardubic
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Gek » stř 27 čer 2012, 08:17

Fakt klobouk dolu před Tvými znalostmi. :shock:
"Festina lente.". To platí stále a na všem.
1/2 URAL RETRO 750 side.
"Lepší je být v šest doma, než o půl šesté v márnici." :)

Uživatelský avatar
mulah
Superkecal
Příspěvky: 3385
Registrován: ned 13 kvě 2012, 13:27
Bydliště: CHodov u KV

Příspěvek od mulah » stř 27 čer 2012, 17:38

Mistře, ten vynález jsem nekonstruoval, neb máme před dovolenou a máme v práci zával práce,tak na fušování není čas. No Kontrastku jsem vyměnit chtěl, jenže.... Nasadím přípravek na podržení spojkovýho zvonu,nasadím 14ku klíč, zaberu a.... nic, tak jsem zavolal souseda z garáže, ten mi to podržel, já nasadil golu,nástavec pro větší sílu a ani boh to povolit. Samo že jsem povoloval na správnou stranu - to jsem očínul pohledem na závit. A žádnej slaboch taky nejsem. Tak jsem se na to vyflákl s tím že to vezmu do rachoty na pneu utahovák.
No ale k tý pružině. Mě přijde že je ještě v pořádku. Teda se sériovým varcem se mi zdálo, že podřazuje trochu později,ale s tím od Naraku je to v pohodě. Motor točí pořád stejně - žádný padání otáček.
Mě spíš udivuje, že to chvíly jede suprově a pak zase chvíly normálně.
V neděli jsem najel asi 70km na normál a dneska razím do práce, na křižovatce mi to málem utrhlo ruce v zápěstí a na vršku jsem měl 75kmh oproti normálním 55kmh
Agility 50 4T, Xciting 500 AFI , K-xct 125i, VARAN, Džamila CB500

Uživatelský avatar
jouza74
Superkecal
Příspěvky: 3034
Registrován: úte 20 pro 2011, 08:22
Bydliště: České Budějovice

Příspěvek od jouza74 » stř 27 čer 2012, 18:58

Pak už to může být jenom tím, že válečky nechodí úplně hladce ve vodítkách. Jednou vyběhnou hladce až na obvod, podruhý se někde trošku seknou a nedotáhnou to na tvrdší převod. Bude to chtít všechno odzkoušet.
Kymco Vitality 2T r.v. 2007 už nemám, nahradila ho "Karkulka" Honda SH 125i r.v. 2013
na delší štreky Moto Guzzi Breva 750 r.v. 2004
a na ty nejdelší Triumph Trophy 1200 SE r.v. 2013

Uživatelský avatar
mulah
Superkecal
Příspěvky: 3385
Registrován: ned 13 kvě 2012, 13:27
Bydliště: CHodov u KV

Příspěvek od mulah » stř 27 čer 2012, 21:56

No, mám naplánovanej tuning sobotu - už zase, tak to znova rozeberu, preventivně vyčistím,zkusím i tu kontrastku (páč nevim jestli kdy byla měněná) a zkusím i válečky když už to budu mít rozebraný. Jo a jen tak na okraj - už mi to přestalo střílet do výfuku,ale zase se mi povolilo asi o 5mm lanko plynu.
A všem vám díky za podporu - ještě že jsem si vybral Kymco
Agility 50 4T, Xciting 500 AFI , K-xct 125i, VARAN, Džamila CB500

Uživatelský avatar
HonzaH
Spisovatel příspěvkový
Příspěvky: 6557
Registrován: sob 24 bře 2012, 22:17
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od HonzaH » čtv 28 čer 2012, 06:33

To Mulah> souhlasím ... s tím správným výběrem ... Kymco ... dobrá volba ... ale to už je jiné vlákno, tak abych nebyl mimo, tak s varcem moc zkušeností nemám, ale logičtější se mi zdají právě ty válečky, jednou vyběhnou na okraj a jednou ne. Předpoklad, že by kontrastka tlačila jednou tolik a podruhé tolik se mi moc nezdá. Pak možná ještě zkusit, jestli se ti talíř varce může volně, bez sebemenšího zaškobrtnutí, posouvat po středovém čepu. Vím, že v Jarkách měl právě s tímto problém tuším Cossmann, tak tam rozebíral varec a ten čep lehce brousil a mazal, aby to šlo posouvat zlehýnka. Tak možná ještě bych mrkl na toto.
Kymco Downtown 300i ABS ... od 28.8.2014 brázdí Prachaticko
Suzuki Burgman 650 Executive ABS
Jinak já su Honza ... pro méně bystřejší .. :wink:

Uživatelský avatar
Cossman
Site Admin
Příspěvky: 1173
Registrován: čtv 29 zář 2011, 20:40
Bydliště: Bolatice

Příspěvek od Cossman » čtv 28 čer 2012, 16:05

Zase jsem tu dlouho nebyl a koukám, že se vracím právě včas. :)

Jojo, přesně Honzo, ten čep by to mohl být nebo ještě vodítka ve variátoru (myslím tyhlety). Na originálním varci se mi taky trošku přidíraly. Vyhřátá kontrastka to nejspíš nebude, ta se projevuje hlavně pozdním podřazováním v kopci, kdy klesají otáčky motoru a po zahřátí by to dělalo pořád. Jak jsou na tom otáčky motoru při tom, když to jede a pak nejede? Jsou nižší, vyšší nebo stejné? Kolik má skůtr vlastně najeto km a kdy byl poslední servis? Píšeš, že se ti povolilo plynové lanko :?: , tak mě napadá, jestli někde nedrhne a tím pádem bys nejel na plný plyn.

Co se týká mazání čepu, vodítek, případně válečků (já je nemažu, ale někdo ano), tak jen lehce, aby se mastnosta nedostala na řemen. Jinak minulý týden po cca 1000 km od Jarek jsem variátor kontroloval a čep se zase trošku přidíral. Byl na něm nalepený a zapečený prach, který jsem zase lehce obrousil smirkem. Tak jsem teď čep nechal suchý bez oleje a uvidím, jaké to bude. :roll:
Honda Integra 750D, r.v. 2015
Kymco Yager GT 125, r.v. 2013 - plexi Givi - zkráceno o 12 cm, xenon, alarm, od 15.000 km Malossi Multivar
Kymco Agilty 50, r.v. 2008 - prodáno 8.4.2013 s najetými 26.100 km

Uživatelský avatar
mulah
Superkecal
Příspěvky: 3385
Registrován: ned 13 kvě 2012, 13:27
Bydliště: CHodov u KV

Příspěvek od mulah » čtv 28 čer 2012, 16:48

Takže. Je pravda že čep varce jsem měnil za fungl novej (mi přišel s variátorem) tak tam můžu zkusit vrátit ten původní.
Servis byl dělaný podle knížky při 1500km a pak už asi jen já (koupeno při 5500). Najeto má 6200.
Když to jede,tak motor točí pořád stejně - teda alespoň mi tak připadá,a když nejede,tak padají otáčky.
A stím plynem je to možný taky,ale já u toho nebyl, se stalo manželce na vyjížďce. Takže je možný, že to je někdy přidrhlý. O víkendu na to přijdu.
Jenže blbý je,že já nemám pružinu. Obvolal jsem 6 servisů v dasažitelným okruhu a nikdo nemá.Takže budu dělat jen okolní práce
Agility 50 4T, Xciting 500 AFI , K-xct 125i, VARAN, Džamila CB500

Uživatelský avatar
Cossman
Site Admin
Příspěvky: 1173
Registrován: čtv 29 zář 2011, 20:40
Bydliště: Bolatice

Příspěvek od Cossman » čtv 28 čer 2012, 17:24

mulah píše:Servis byl dělaný podle knížky při 1500km a pak už asi jen já (koupeno při 5500). Najeto má 6200.
Takže pružina bude originál, ale kolik vydrží netuším. Já první bílou Malossi měnil asi po 8.000 km, teď mám na druhé bílé Malossi najeto cca 10.000 km a už chce vyměnit, protože do kopce asi 2 km od domu, kde jsem jel dřív 55 jedu teď 50 a proti větru sotva 45. Ale rozjezdy i maximálka po rovině jsou v podstatě stejné, jen do kopce padají otáčky.
mulah píše:Když to jede,tak motor točí pořád stejně - teda alespoň mi tak připadá,a když nejede,tak padají otáčky.
Když nejede, tak padají otáčky i po rovině nebo jen do kopce? Jestli i po rovině, bude nejspíš zadrhávat plyn. Pokud jen do kopce, tak asi ta pružina, ale nezdá se mi, že by to dělalo takhle skokově? 10 km normálně jede a najednou nejede? To by spíše ukazovalo na to přidírání vodítek nebo čepu.
Honda Integra 750D, r.v. 2015
Kymco Yager GT 125, r.v. 2013 - plexi Givi - zkráceno o 12 cm, xenon, alarm, od 15.000 km Malossi Multivar
Kymco Agilty 50, r.v. 2008 - prodáno 8.4.2013 s najetými 26.100 km

Uživatelský avatar
mulah
Superkecal
Příspěvky: 3385
Registrován: ned 13 kvě 2012, 13:27
Bydliště: CHodov u KV

Příspěvek od mulah » čtv 28 čer 2012, 18:58

no rovině otáčky v rychtiku,ale roztáhnu to jen na 65. Zato ale když to jede,tak 75 myslím samo tachometrových. Mě právě přijde,jako by už válečky neměly sílu. No uvidím v sobotu, před chvílý mi přišla SMS,že mi zítra budou doručovat balík,tak tam prdnu 6.5 ,případně 6.25 a uvidíme co to provede. Anebo ještě počkám než dorazí pružiny a pružinky do spojky a udělám to při jednom. Páč po změně pružiny bude všechno jinak. Zkusim modrou kontrastku a modrý pružinky a to by bylo abych nevyrážel z křižovatek po zadním kole.
Jen je blbý že si něco vymyslím, a musím všechno objednávat. Co já bych za to dal mít poblíž nějakej obchod
Agility 50 4T, Xciting 500 AFI , K-xct 125i, VARAN, Džamila CB500

Uživatelský avatar
HonzaH
Spisovatel příspěvkový
Příspěvky: 6557
Registrován: sob 24 bře 2012, 22:17
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od HonzaH » pát 29 čer 2012, 06:45

To Mulah> tož ať se ti to ogaro podaří dořešit! .. hodně zdaru :wink:
Kymco Downtown 300i ABS ... od 28.8.2014 brázdí Prachaticko
Suzuki Burgman 650 Executive ABS
Jinak já su Honza ... pro méně bystřejší .. :wink:

Uživatelský avatar
jouza74
Superkecal
Příspěvky: 3034
Registrován: úte 20 pro 2011, 08:22
Bydliště: České Budějovice

Příspěvek od jouza74 » pát 29 čer 2012, 07:28

Pružinky spojky si nech jako bonbónek až úplně nakonec, ty na chování variátoru nemají valný vliv. Četl jsem, že kontrastní pružina u padesátek by se měla měnit co dva roky. Něco na tom bude, já jí tam nechal vyblbnout 4 roky stejně jako válečky cca 8800 km a po téhle dávce měli origo válečky plošky asi 1.5 mm velké, řemen byl v pohodě, ale vyhodil jsem ho taky, když už jsem byl v tom. K výměně mě vlastně dokopal ten obrovský rozdíl v chování vairátoru za studena a po zahřátí. Když byl studený makal bezchybně, rozjezdy pěkně dynamické a v otáčkách. Po nějakých 3 km jízdy, když se řemenice trochu ohřály, varec ztratil ochotu podřazovat a v prudkém kopci by motor téměř zadusil. Při rozjezdu motor nejdřív vyskočil do otáček, ale jakmile zabrala spojka a skůtr se pohnul, šli otáčky nekompromisně dolů. Vzal jsem tedy lihový popisovač a počmáral jsem jím jednu polovinu zadní řemenice. Podotýkám, že v silně ohřátém stavu variátoru. Nasadil dekl, chvíli pojezdil a znovu rozebral. Výsledek byl takový, že fix byl řemenem smazaný až tak 1,5 cm k vnějšímu průměru. To mi dalo odpověď na to mizerné chování při rozjezdu. Počmáral jsem řemenici znovu a nechal Dříče vychladnout ve sklepě do dalšího dne. Za studena zase akceleroval bezchybně a po sundání víka byl fix smazaný v celém rozsahu řemenice. Tak jsem ještě zkusil jaká je přilnavost studeného a prohřátého řemene k povrchu řemenic. Věřte mi, je v tom citelný rozdíl. Prohřátý řemen se pěkně "lepí" na řemenice a když je kontrastní pružina na konci kariéry, nemá vlastně šanci vyhrnout řemen až na vnější průměr řemenice. Koupil jsem tedy ještě novou pružinu a rázem Dříč začal lítat jako zamlada.
Nevím jak hladký povrch mají dráhy v nichž jezdí válečky ve tvém variátoru, ale v mém originálu z nějaké slitinu Al jsem je promázl sprejem na bázi teflonu a asi po 10 minutách vytřel do sucha. A teď je vše OK.
Teď už to tak daleko dojít nenechám a příští rok hodlám svého Dříče rovněž trochu poladit. :wink:
Kymco Vitality 2T r.v. 2007 už nemám, nahradila ho "Karkulka" Honda SH 125i r.v. 2013
na delší štreky Moto Guzzi Breva 750 r.v. 2004
a na ty nejdelší Triumph Trophy 1200 SE r.v. 2013

Odpovědět