Pomoc po výměně variátoru

Podělte se o své zkušenosti s ostatními

Moderátoři: manet125, Gek

Odpovědět
Uživatelský avatar
mulah
Superkecal
Příspěvky: 3385
Registrován: ned 13 kvě 2012, 13:27
Bydliště: CHodov u KV

Příspěvek od mulah » sob 09 čer 2012, 23:00

Je pravda že u padíka kterej nemá výkon to asi znát bude,ale to pomyšlení,třeba 8x to rozebrat,vyměnit, nakopnout,zahřát a pak se stopkama frčet,mi moc lákavé nepřijde.
Kdybych tam alespoň pokaždý nemusel vracet ten dekl. Nebo nemáš nějakej tip jak to nastartovat aniž bych to musel deklovat??? Ikdyž by na to šel vyrobit přípravek - nějakou silonovou kostku,zafrézovat to na výšku pěkně to vyvrtat (oměřit rozteče děr z deklu) ,pak to přišroubovat na díry podobně jako blokátor a je vyhráno páč nejde o nic jinýho než pastorek startéru držet na místě. Jenže to je zase flaška ferneta vychcaným frézařům :D
Agility 50 4T, Xciting 500 AFI , K-xct 125i, VARAN, Džamila CB500

Uživatelský avatar
jouza74
Superkecal
Příspěvky: 3034
Registrován: úte 20 pro 2011, 08:22
Bydliště: České Budějovice

Příspěvek od jouza74 » ned 10 čer 2012, 21:39

Nu to víš, jak se v tom jednou začneš rejpat. Buď tě to chytne a začne bavit, nebo se vrátíš k origo dílům a nastavení. Jiná cesta není. Ber to tak, že Tchaiwanci to maj slušně vyladěný na člověka typu 60 kg 1,65 m výšky. Ty to teď musíš přeladit na středoevropského Kymcaře, který vydá minimálně za 1,5 asijského. To víš Jachy to měl jednoduší (páč má podobný parametry těm asijským), ale když si půjčíš teď jeho Nimbus, určitě taky nebudeš skákat nadšením, protože tady v té kubatuře se hraje na detailíčky. :wink:
Kymco Vitality 2T r.v. 2007 už nemám, nahradila ho "Karkulka" Honda SH 125i r.v. 2013
na delší štreky Moto Guzzi Breva 750 r.v. 2004
a na ty nejdelší Triumph Trophy 1200 SE r.v. 2013

Uživatelský avatar
jakattara
Spisovatel příspěvkový
Příspěvky: 4931
Registrován: stř 02 zář 2009, 14:57
Bydliště: Prostějovsko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od jakattara » pon 11 čer 2012, 05:22

Tak tak ;) .
Honda CTX 700,
http://www.motorkari.cz/moto-uzivatel/?muid=40432"
Krásná minulost - Kymco Agility 50MMC, Jawa Pionýr, Sachs Madass 125...

Uživatelský avatar
mulah
Superkecal
Příspěvky: 3385
Registrován: ned 13 kvě 2012, 13:27
Bydliště: CHodov u KV

Příspěvek od mulah » pon 11 čer 2012, 18:37

Jachy by mohl v rámci solidarity se středoevropským kymkařem vozit sebou pytel cementu :D
No nebudeme tu šířit oftopic. K věci.
Páč budu objednávat sadu válečků jak mi poradil kolega výše (sakra, jak se jmenoval ????) tak mě napadlo, že bych mohl vyměnit i kontrastku ve spojce,když už v tom budu a objednávám. Ale teď kterou??? Všude čtu jen plus1000,1500,2000. Co já o tom vím....
Logicky tu co tam teď mám (nevim-ještě jsem nerozebíral) - původní,tak ta by měla být nulová né :D ,ale tu jsem nikde nenašel
Agility 50 4T, Xciting 500 AFI , K-xct 125i, VARAN, Džamila CB500

Uživatelský avatar
jouza74
Superkecal
Příspěvky: 3034
Registrován: úte 20 pro 2011, 08:22
Bydliště: České Budějovice

Příspěvek od jouza74 » úte 12 čer 2012, 08:09

Ta čísla znamenají hrubý přepočet na otáčky motoru, o kolik otáček motoru dříve začne varec podřazovat oproti originálu např. při nájezdu do stoupání. Někteří výrobci používají tuto specifikaci, jiní vyjadřují nárust tvrdosti pružiny oproti originálu v procentech. Bacha, když je psáno +106%, není myšleno nárust tvrdosti 6%, ale tvrdost je skutečně více než 2x větší než origo. Pravdu máš v tom, že originální pružina v katalogu dílů jako samostatný díl vůbec nefiguruje, pouze jako součást sestavy řemenice a spojky. Bratru za nějakých 6000,-. Děkuji nechci! Všude radí dávat k tuningovým variátorům o stupeň tvrdší pružinu, vzhledem k tvojí tělesné konstituci, bych si raději koupil ještě jednu, tvrdší o dva stupně. Motor bude tahavější v kopcích a nebudou mu tak rychle padat otáčky, které jsou u padesátek nositelem výkonu. Když to takhle rozebírám, úplně nejlepší bys měl koupit tu sadu tří pružin od Naraku. Dát tam tu prostřední a pak by se vidělo. Ke všemu se dá příliš tvrdá kontrastka vykompenzovat těžšímy válečky. Celá soustava je pak více předepjatá a tím je i menší pravděpodobnost prokluzu řemene. Ještě jeden údaj ze servisního manuálu ... signálem k výměně pružiny je její délka v demontovaném stavu, která nesmí být menší než 92,8 mm.
A když jsi v tom nakupování, nepřemýšlel jsi o sadě spojkových pružinek. :wink:
Kymco Vitality 2T r.v. 2007 už nemám, nahradila ho "Karkulka" Honda SH 125i r.v. 2013
na delší štreky Moto Guzzi Breva 750 r.v. 2004
a na ty nejdelší Triumph Trophy 1200 SE r.v. 2013

Uživatelský avatar
mulah
Superkecal
Příspěvky: 3385
Registrován: ned 13 kvě 2012, 13:27
Bydliště: CHodov u KV

Příspěvek od mulah » úte 12 čer 2012, 16:07

Kam na to chodíš..... to ani nejní možný aby člověk všechno tohle věděl.
Takže z toho je jasný, že je hovadina ladit válečky,a pak dát novou pružinu. Sadu pružin kupovat nechci,neboť to už by mě žena vážně roztrhla kdyby přišla dobírka zase za 2ku :D
Agility 50 4T, Xciting 500 AFI , K-xct 125i, VARAN, Džamila CB500

Uživatelský avatar
jouza74
Superkecal
Příspěvky: 3034
Registrován: úte 20 pro 2011, 08:22
Bydliště: České Budějovice

Příspěvek od jouza74 » stř 13 čer 2012, 07:27

Kontrastní pružina vzhledem k tomu, že je téměř permanentně stlačená má výrobci udávanou životnost cca 2 roky. Tzn. každý 2 roky rozhodit zadní řemenici se spojkou a vyměnit, jinak sám poznáš zhoršování chování variátoru. Při rozjezdu a jízdě do kopce je to nejhorší. Varec čím dál později a vláčneji řadí lehčí převody. Motoru pak otáčky klesnou mimo oblast max. výkonu.
Ty jsi na začátku ladění varce, takže jestliže nevíš jak dlouho tam ta pružina je, určitě bych doporučil výměnu. Ano, měl by to být úplně první krok před testování válečků. Mě to čeká příští rok, ale budu nastavovat variátor na dvoutaktní motor! Já mám poctivý metrák a mám v úmyslu koupit celou sadu těch pružin, ale tutově bych tam jako první zkusil dát pružinu +20%, nebo v tom druhém značení 1500. Pak budu laborovat s válečky a nakonec s pružinkama spojky. Já naprostou většinu km nalítám totiž ve městě a tam je užitečnější dynamika než topspeed.

Na otázku kam na to chodím, je celkem jednoduchá odpověď. Jsem člověk zvědavý a zvídavý. Od malinka jsem tím mému otci lezl na nervy. Ten naopak patří mezi lidi lenivé a lhostejné, já takovým lidem říkám kuřbuřti. Soustavně odmítal odpovídat na moje otázky, tak jsem se samovzdělával. Miluji věci co se hýbou a když se hýbat přestanou, cítím nutkavou potřebu zjistit přoč. Pár věcí tuto touhu odskákalo, ale teď už to není tak hrozné. Nejsem schopen číst cokoliv, kde je politika a bulvár. Jakmile však najdu něco, kde je technický výkres, nebo něco částečně rozřezanýho (to úplně miluju), jsem naprosto ztracenej a čumím do toho tak dlouho, než si to moje makovice vyfotí, zapamatuje a pochopí. :wink:

Tenhle exponát byl na výstavě sice dva roky po sobě 2008/9, ale poprvé mě od toho museli odtáhnout a podruhé jsem to pozoroval asi hodinu, prostě paráda!
Naposledy upravil(a) jouza74 dne čtv 14 čer 2012, 06:14, celkem upraveno 1 x.
Kymco Vitality 2T r.v. 2007 už nemám, nahradila ho "Karkulka" Honda SH 125i r.v. 2013
na delší štreky Moto Guzzi Breva 750 r.v. 2004
a na ty nejdelší Triumph Trophy 1200 SE r.v. 2013

Uživatelský avatar
mulah
Superkecal
Příspěvky: 3385
Registrován: ned 13 kvě 2012, 13:27
Bydliště: CHodov u KV

Příspěvek od mulah » stř 13 čer 2012, 16:53

No nevím to určitě,ale ta pružina tam bude buď od roku 2007 - výroba, nebo 2009 kdy to bylo v servise při 1500 km jako garančka. Jestli jí ještě potom minulej majitel měnil, o tom silně pochybuju, neb to byl moula, kterýmu bych nesvěřil ani zašroubování čepičky na ventilek, A je pravda že variátor do kopců podřazuje dost pozdě.
Jinak je objednáno: 3sady válečků - páč testovací sadu s gramáží co jsem chtěl byla ve všech krámech dlouhodobě nedostupná a i sadu kontrastních pružin. Na víkend nám hlásí pěkný počasí, manželku s dětma pošlu k babičce, tak můžu řádit.
Jinak já jsem taky technického ražení. A nejvíc miluju, když mi na ponk hodí rozšmelcovanou převodovku a já musím rozebrat, rozkreslit,dopočítat zuby (který tam už nejsou), vymyslet jak tam byli ložiska, segrovky gufera,co bude kalený,co jen šlechtěný,pak to poslat na zámečnu kde nařežou matroš a vrátí se mi to jako bumerang a všechno soustružnický si vyrobím já,frézařinu pošlu na frézu a když je to všechno hotový, tak to složit a modlit se aby to běhalo, pák když je to moc přesný - zadírá se to, moc velká vůle - rachtá to a za půl roku se to vrátí na opravu.
Agility 50 4T, Xciting 500 AFI , K-xct 125i, VARAN, Džamila CB500

Uživatelský avatar
manet125
Spisovatel příspěvkový
Příspěvky: 9425
Registrován: ned 19 zář 2010, 20:07
Bydliště: Blansko

Příspěvek od manet125 » stř 13 čer 2012, 18:51

Jouzíku, je to asi blbý, ale za svoji fundovanost vděčíš tatíkovi. Takže mu kup lahvinku a poděkuj ;):)
Bylo: Stadion, Kejvačka 250, KTM 50RSW, Manet S125 Modrej, Kymco People S200, Kymco Xciting 500 Ri
Je: Manet S125 Zelenej, Kawasaki KL650 Tengai, Brumla B210

Uživatelský avatar
HonzaH
Spisovatel příspěvkový
Příspěvky: 6557
Registrován: sob 24 bře 2012, 22:17
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od HonzaH » stř 13 čer 2012, 21:35

Mildo ... zajímavý úhel pohledu :wink: :D :D ... odpovídáš Kidovi na její zvídavé dotazy a nebo na to "salámpárky" ??
Jouzo> po shlédnutí fotky Tě plně chápu ... my měli na škole podobně provedený motor s převodovkou z lokomotivy a já tam chodil vysedávat po vyučování, až mě jednou školník ve škole zamkl ... pamatuji si ten pocit, jak jsem byl "unešený" ... takže chápu, co je v tobě, že tě od toho modelu museli tahat ! :o)) :wink:
Kymco Downtown 300i ABS ... od 28.8.2014 brázdí Prachaticko
Suzuki Burgman 650 Executive ABS
Jinak já su Honza ... pro méně bystřejší .. :wink:

Uživatelský avatar
manet125
Spisovatel příspěvkový
Příspěvky: 9425
Registrován: ned 19 zář 2010, 20:07
Bydliště: Blansko

Příspěvek od manet125 » čtv 14 čer 2012, 09:00

(Odpověď mimo téma ;-), sorry)
Snažím se Kidovi odpovídat na její zvídavé dotazy, ale po tom co tu napsal Jouza, si nejsem jistý, jestli dělám dobře. Snad ano. Když něco nevím, podíváme se spolu na internet.
Bylo: Stadion, Kejvačka 250, KTM 50RSW, Manet S125 Modrej, Kymco People S200, Kymco Xciting 500 Ri
Je: Manet S125 Zelenej, Kawasaki KL650 Tengai, Brumla B210

Uživatelský avatar
HonzaH
Spisovatel příspěvkový
Příspěvky: 6557
Registrován: sob 24 bře 2012, 22:17
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od HonzaH » čtv 14 čer 2012, 09:45

Mildo dík ... i když mimo téma :roll: .. máme to doma podobně .. já byl jen zvědavý a taky nevím, jestli je to dobře, když jouza napsal, to co napsal :D

Jinak Jouzo, myslíš, že s tou kontrastkou a její výměnou co cca 2 roky je třeba přemýšlet i u 300ccm? a nebo se to týká spíše toho padoucha?
Kymco Downtown 300i ABS ... od 28.8.2014 brázdí Prachaticko
Suzuki Burgman 650 Executive ABS
Jinak já su Honza ... pro méně bystřejší .. :wink:

Gek
Spisovatel příspěvkový
Příspěvky: 7716
Registrován: pon 21 dub 2008, 10:53
Bydliště: Moravany u Pardubic
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Gek » čtv 14 čer 2012, 09:49

manet125 píše:(Odpověď mimo téma ;-), sorry)
Snažím se Kidovi odpovídat na její zvídavé dotazy, ale po tom co tu napsal Jouza, si nejsem jistý, jestli dělám dobře. Snad ano. Když něco nevím, podíváme se spolu na internet.
Huš sem s výchovou
"Festina lente.". To platí stále a na všem.
1/2 URAL RETRO 750 side.
"Lepší je být v šest doma, než o půl šesté v márnici." :)

Uživatelský avatar
jouza74
Superkecal
Příspěvky: 3034
Registrován: úte 20 pro 2011, 08:22
Bydliště: České Budějovice

Příspěvek od jouza74 » čtv 14 čer 2012, 10:39

Jinak Jouzo, myslíš, že s tou kontrastkou a její výměnou co cca 2 roky je třeba přemýšlet i u 300ccm? a nebo se to týká spíše toho padoucha?
Co jsem četl, tak ty 2 roky se týkaly padouchů. Padla tam i zmínka o velkoobjemových skůtrech, ale pouze v tom smyslu, že tam je vše robustnější. Motory mají už takové výkony, že unavená kontrastka nemá až tak pozorovatelný dopad na pozdní podřazování. A když už to začneš pozorovat, bude pravděpodobně totálně v řiti. Bude to skůtr od skůtru jiné, nejvíc bude záležet na způsobu použití. Nejvíc dostává zabrat při maximální rychlosti, kdy je nejvíc stlačená. Takže, kdo má dálniční přesuny na dením pořádku, ten ji unaví dřív, než příměstský popojížděč. Ten zas dřív usmrtí válečky. Osobně si myslím, že 4 nebo 5 let by neměl být problém.
Velké varování, co se týká u maxiskůtrů rozebírání spojky od řemenice !!! Bez aratačního přípravku by se toho neměl nikdo pouštět, protože tady už má kontrastka opravdu velké předpětí, které rukou neudržíš. Pak tě nejspíš pružina vytrestá tím, že ti pošle rozběhovou spojku přímo do úsměvu. :?
Kymco Vitality 2T r.v. 2007 už nemám, nahradila ho "Karkulka" Honda SH 125i r.v. 2013
na delší štreky Moto Guzzi Breva 750 r.v. 2004
a na ty nejdelší Triumph Trophy 1200 SE r.v. 2013

Uživatelský avatar
HonzaH
Spisovatel příspěvkový
Příspěvky: 6557
Registrován: sob 24 bře 2012, 22:17
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od HonzaH » čtv 14 čer 2012, 20:37

OK Jouzíku ... díky za cenné info a píšu si za uši .. nerozebírat spojku bez aretace ... pokud teda nehodlám trávit pár dní hledáním dílů spojky v zákoutích garáže ... ! :wink: :) :) .. a to v tom lepším případě ... v horším mi ty dílce bude hladat chirurg v gesichtu ... :( ee
Kymco Downtown 300i ABS ... od 28.8.2014 brázdí Prachaticko
Suzuki Burgman 650 Executive ABS
Jinak já su Honza ... pro méně bystřejší .. :wink:

Odpovědět