Stránka 10 z 11

Napsal: stř 09 črc 2014, 17:03
od mulah
A abys viděl, že mi to do kopců fakt jezdí, mrkni semhle Kde jsem jezdil po vrškách Krušných hor

Napsal: stř 09 črc 2014, 18:00
od keras
ó pěkné fotky :wink:
Řemen tam mám 788 17 28, ale v "mém" obchodě mají jen 788 -18,1. Snad tam půjde...
OK objednám +1000 kontrast a +1500 (žlutý) na spojku...
A k tomu trochu těžší válečky...
Díky kluci

Napsal: stř 09 črc 2014, 18:18
od Rosi45
Hele Mm ~ dokážeš mě vysvětlit proč je taková velká ploška jen na jednom válečku ? viz. variátor DWTN.

Napsal: stř 09 črc 2014, 18:48
od mulah
Tak to ti vysvětlit nedokážu. Ale můžu tě uklidnit,že mě to dělá na Agilitě i Xcitingu. Prostě jeden nebo dva válečky mají plošku/plošky jako kráva a ty ostatní sice plošky mají ale malý. Možná je to daný výrobou,kdy všechny válečky nemají absolutně shodnou váhu ale liší se to,plácnu půl desetině gramu, což člověk nepozná,ale při těch otáčkách a odstředivých silách co tam panují se na tom o kapánek těžším válečku udělá ploška dřív a ta pak narůstá a výsledek je ti znám - to je moje teorie.

Napsal: stř 09 črc 2014, 19:14
od Rosi45
To bych jako vysvětlení koupil. Taky mě napadla myšlenka ! že by to mohla dělat trošku jiná dráha pro váleček a ten bude více zatížený.

Napsal: čtv 10 črc 2014, 07:21
od HonzaH
Jednoduše řečeno kluci, ten váleček, který má největší plošku je přesně ten váleček, který byl nejlínější a přestal se kotulat jako první. Jako na prvním se na něm vytvořila dostatečně velká ploška, která zabrání jeho odvalování a pak už to s ním jde z kopce, neb část trajektorie se odvaluje a část posouvá a tím výrazně rychleji zvětšuje onu již načatou výrobu oplošení :wink: .. proč se na něm ale udělá ploška jako na prvním je otázka, tipnul bych že to bude výrobníma tolerancema .... :wink:

Napsal: čtv 10 črc 2014, 07:46
od keras
Tolernace, tvrdost, opracování dráhy, hmotnost, vyvážení jednotlivého kusu!!! Když to zkoumáte detailněji je to vyrobené hrozně nepřesně...
Ale hoši, všichni straší s ploškama a ona to zase taková tragedie není.
Na čtyřkolkách máme válečky s ploškama docela velkejma a neděje se vůbec nic. Dokud to člověk nevidí jezdí normálně. Jakmile rozhodí vari a začne se v tom vrtat tak najednou zjišťuje a kombinuje a podezřívá a je problém...

Vemte si, že je to jen obyč. plast který se lehce odře. Je to tak dělané schválně no.
Já třeba dráhy pěkně mažu s citem vazelinou a mám dlouhodobě vyzkoušené, že to vydrží daleko dýl než nasucho. A z nějaké tu a tam plošky si vůbec nic nedělám.

Napsal: čtv 10 črc 2014, 08:05
od Gek
Já bych řekl, že je to váleček nejchytřejší. Veze se a makat moc nemusí. Takový váleček vychcánek (politik). Jak se při kontrole ukáží plošky, je dobré je všechny vyměnit. Nestojí to svět a je to ku prospěchu věci.

Napsal: čtv 10 črc 2014, 08:40
od Rosi45
keras - čtyřkolka je asi trošku něco jiného. Ploška na válečku mě dělala nepříjemný pokles výkonu.Bylo to cítit i slyšet. Teď,po výměně je to pryč. Skůtr akceleruje plynule.

Napsal: čtv 10 črc 2014, 10:16
od keras
blbost, variátor jako variátor. Kluk má 125 a já trochu víc...
Akorát se tam přenáší trochu jinej výkon, ale fc je stejná přece. Proč by to mělo být jiné?

No taky jde o to co myslíme slovem "ploška" že jo.
Zkuste si najet s úplně novejma válečkama 100 kiláků a máte plošky taky.
Musí se sjednotit jako politici přece. Pak když už maj stejnej názor tak jsou jednotní a vydrží v tomto stavu i celé volební období. Sice kope každej ve svojí brázdě ale všichni na jednu stranu.

Napsal: čtv 10 črc 2014, 10:46
od Rosi45
Reagoval jsem na to strašení. Nikoho tady nikdo přece nestraší.
Jestli je na 4kolkách jiný převod a krouťák,tak ten pokles i při velkých ploškách asi není tak výrazný. Na mém skůtru to bylo dost nepříjemné a citelné.

Napsal: čtv 10 črc 2014, 11:13
od keras
Jo jasan v pohodě. Straší s tím odborné články a návody, tak jsem to myslel.

Ano souhlasím, když je výkonější motor nejsou ty poklesy zdaleka tak markatní jako u skutříka. Také ho teď mám a tam je každá desetina koníku znát :-)
Někdo ale myslí ploškou 0,2 někdo 3mm :D To je potřeba rozlišovat.

Kdysi jsem koupil (kvůli modelařině) na aukru mikorváhu s přesností 0,01g!!! Perfektní věc, již jsem ji v dílně x krát potřeboval. Divili by jste se jaké rozdíly mají válečky :D

Napsal: čtv 10 črc 2014, 16:11
od mulah
To já když na Xcitingu koukal posledně, tak tam byla ploška asi 7mm a předpokládám že po najetí dalších 5000km se nezmenšila :D A nejhorší na tom je, že nový válečky mi leží na ponku už asi 3 měsíce

Napsal: čtv 10 črc 2014, 22:40
od keras
Tak proc si tam nedal ty nove? Tos je jeste nemel kdyz jsi ti mel rozebrane? No ale jak je videt jezdi to furt :oops:

Napsal: pát 11 črc 2014, 08:29
od HonzaH
Ale zase Venco máš jistotu, že na těch nových válečcích se za posledních 5000 km žádná ploška neudělala, když leží na ponku :wink: :D :D