XC 300 iR nedrží volnoběh špatně startuje
XC 300 iR nedrží volnoběh špatně startuje
Zdravím Pánové
Včera se mi projevila závada na mém XC . Při přidání plynu jakoby motor chtěl chcipnout prostě takové cuknutí, ale pak akceleroval normálně. Dnes na semaforu při volnoběhu chcipnul a nešel hned nastartovat asi až na třetí startování a s přidaným plynem. Nechce držet volnoběh. Svíčku a vzduchový filtr jsem měnil cca před 2000 km. Prosím o radu co by to mohlo být za závadu.
Děkuji Honza
Včera se mi projevila závada na mém XC . Při přidání plynu jakoby motor chtěl chcipnout prostě takové cuknutí, ale pak akceleroval normálně. Dnes na semaforu při volnoběhu chcipnul a nešel hned nastartovat asi až na třetí startování a s přidaným plynem. Nechce držet volnoběh. Svíčku a vzduchový filtr jsem měnil cca před 2000 km. Prosím o radu co by to mohlo být za závadu.
Děkuji Honza
- manet125
- Spisovatel příspěvkový
- Příspěvky: 9420
- Registrován: ned 19 zář 2010, 20:07
- Bydliště: Blansko
Re: XC 300 iR nedrží volnoběh špatně startuje
Ahoj.
Tankuješ benzín u "značkové" pumpy? Neparkuješ venku? To kdyby se ti srážela vlhkost na stěnách nádrže.
Tankuješ benzín u "značkové" pumpy? Neparkuješ venku? To kdyby se ti srážela vlhkost na stěnách nádrže.
Bylo: Stadion, Kejvačka 250, KTM 50RSW, Manet S125 Modrej, Kymco People S200, Kymco Xciting 500 Ri
Je: Manet S125 Zelenej, Kawasaki KL650 Tengai, Brumla B210
Je: Manet S125 Zelenej, Kawasaki KL650 Tengai, Brumla B210
Re: XC 300 iR nedrží volnoběh špatně startuje
Doma parkuji v garáži ale v práci venku. Benzín tankuji kdekoliv. Ale začnu u shelky. Po konzultaci s kolegou jsem nalil aditivum a uvidím co bude dál ráno jedu do práce na moto tak uvidím.
Re: XC 300 iR nedrží volnoběh špatně startuje
Měl jsem podobné problémy s Downtownem 300i po jednom tankování. Nestartovalo, chcípalo, nedrželo volnoběh. Od té doby jenom Benzina + VIF. Je o tom více ve vláknu Downtown.
..................................
nyní Kymco Downtown 300i + Honda Integra 700 D (není to Diesel)
dřive Honda PCX150,Jawa 250, ČZ 125C, S11, Pionýr
nyní Kymco Downtown 300i + Honda Integra 700 D (není to Diesel)
dřive Honda PCX150,Jawa 250, ČZ 125C, S11, Pionýr
Re: XC 300 iR nedrží volnoběh špatně startuje
Tak zřejmě to bylo špatným benzínem. Po nalití aditiva motor drží volnoběh krásně a taky dobře startuje . Od teď už budu tankovat jen
z Shelky!!!!!!!!!!!!
z Shelky!!!!!!!!!!!!
Re: XC 300 iR nedrží volnoběh špatně startuje
Tak to si příliš nepomůžeš.
Vladimír,aby se nám to tady nepletlo.
Simson SR50 prodán,Burgman 125 -prodán,Downtown 300i -prodán, Suzuki Burgman 650 Ex. - prodán, Suzuki V Strom DL 650
Rozčilovat se,znamená - mstít se sám na sobě - pro blbost druhých.
Simson SR50 prodán,Burgman 125 -prodán,Downtown 300i -prodán, Suzuki Burgman 650 Ex. - prodán, Suzuki V Strom DL 650
Rozčilovat se,znamená - mstít se sám na sobě - pro blbost druhých.
- HonzaH
- Spisovatel příspěvkový
- Příspěvky: 6554
- Registrován: sob 24 bře 2012, 22:17
- Kontaktovat uživatele:
Re: XC 300 iR nedrží volnoběh špatně startuje
Zaregistroval jsem podobné problémy na Downu i na Buráku, ale dvouvál si s tím dokáže malinko líp poradit. Bohužel s velkou pravděpodobností to byl špatný benzín, od té doby se snažím tankovat na ověřených pumpách a při výletech Benzina. Shell-kou si moc nepomůžeš .. alespoň mě už "vypekla"
Kymco Downtown 300i ABS ... od 28.8.2014 brázdí Prachaticko
Suzuki Burgman 650 Executive ABS
Jinak já su Honza ... pro méně bystřejší ..
Suzuki Burgman 650 Executive ABS
Jinak já su Honza ... pro méně bystřejší ..
Re: XC 300 iR nedrží volnoběh špatně startuje
Ke Shellu tak dofouknout gumy, Natural u Benziny + VIF 20 ml/10l.
..................................
nyní Kymco Downtown 300i + Honda Integra 700 D (není to Diesel)
dřive Honda PCX150,Jawa 250, ČZ 125C, S11, Pionýr
nyní Kymco Downtown 300i + Honda Integra 700 D (není to Diesel)
dřive Honda PCX150,Jawa 250, ČZ 125C, S11, Pionýr
-
- Spisovatel příspěvkový
- Příspěvky: 7713
- Registrován: pon 21 dub 2008, 10:53
- Bydliště: Moravany u Pardubic
- Kontaktovat uživatele:
Re: XC 300 iR nedrží volnoběh špatně startuje
Bral jsem kdekoliv a nikdy jsem neměl problém. Vlastně jednou ještě s Bigem jsem v Moravské Třebové natankoval na OMV klokaní benzín. Doskákal jsem domu. Felfobin a doplnění nádrže 100 oktanovým benzínem problém vyřešilo.
Trochu nechápu, jak aditivum vylepšilo problém chcípání. To bych řekl, že na funkci ( rostlináře ) nemůže mít vliv. Ale mohu se mýlit.
Edit. Vlastně asi může. Tím že se nalije do nádrže, zvýší oktanové číslo. Tak to by mohlo být asi ono.
Trochu nechápu, jak aditivum vylepšilo problém chcípání. To bych řekl, že na funkci ( rostlináře ) nemůže mít vliv. Ale mohu se mýlit.
Edit. Vlastně asi může. Tím že se nalije do nádrže, zvýší oktanové číslo. Tak to by mohlo být asi ono.
"Festina lente.". To platí stále a na všem.
1/2 URAL RETRO 750 side.
"Lepší je být v šest doma, než o půl šesté v márnici."
1/2 URAL RETRO 750 side.
"Lepší je být v šest doma, než o půl šesté v márnici."
Re: XC 300 iR nedrží volnoběh špatně startuje
Možná tím, že kromě mazání (a zvýšení oktanového čísla ???) to aditivum odstraňuje karbon a čistí vstřiky. Mě se nejvíc líbí zvuk a klidný tah motoru.
..................................
nyní Kymco Downtown 300i + Honda Integra 700 D (není to Diesel)
dřive Honda PCX150,Jawa 250, ČZ 125C, S11, Pionýr
nyní Kymco Downtown 300i + Honda Integra 700 D (není to Diesel)
dřive Honda PCX150,Jawa 250, ČZ 125C, S11, Pionýr
- buchtik
- Mladší Kecálek
- Příspěvky: 330
- Registrován: čtv 16 črc 2015, 11:33
- Bydliště: Tábor
- Kontaktovat uživatele:
Re: XC 300 iR nedrží volnoběh špatně startuje
Také mi není jasné jak může aditivum řešit problém startování a volnoběhu.
Voda v benzínu je jasný škůdce - to nebudeme ani rozvíjet
Vliv aditiva
- oktanové číslo nemá vliv na chod motoru ve smyslu špatného startu či volnoběhu - ovlivňuje sklon k samovznícení
- mazací a antikorozní - bez vlivu
Další vlastnosti benzínu s vlivem na chod motoru
- biosložka - může mít významnější vliv u karburátorových motorů (obsahuje v molekule kyslík a má mírně menší spalné teplo)
- těkavost - podíl těkavějších složek
Citace z wiki=============
Těkavost
Benzin je těkavější než nafta nebo letecká paliva, a to nejen kvůli hlavním složkám, ale i kvůli přidávaným aditivům. Závěrečné ovládání těkavosti se často provádí přidáváním butanu. Pro zjištění těkavosti se používá měření Reidova tlaku par (RVP). Požadovaná těkavost závisí na okolní teplotě: v horkém podnebí se používají složky s vyšší molární hmotností a tedy s nižší těkavostí. V chladném prostředí vede příliš nízká těkavost k problémům se startováním motorů. Naopak v horku působí nadměrná těkavost problémy tím, že se palivo vypařuje již v potrubí a může zabránit podávacímu čerpadlu v jeho účinném čerpání. (Toto nastává hlavně u čerpadel, která jsou poháněna přímo od motoru a nemají návratové potrubí. U motorů se vstřikováním paliva je třeba, aby mělo palivo dostatečný tlak. Protože při startování jsou otáčky velmi malé, používají se u těchto vozidel elektrická čerpadla umístěná na palivové nádrži a palivo může současně chladit čerpadlo. Regulace tlaku se dosahuje návratem nevyužitého paliva zpět do nádrže. U takových vozidel proto problém s předčasným vypařováním paliva prakticky nikdy nenastává.)
=================
Voda v benzínu je jasný škůdce - to nebudeme ani rozvíjet
Vliv aditiva
- oktanové číslo nemá vliv na chod motoru ve smyslu špatného startu či volnoběhu - ovlivňuje sklon k samovznícení
- mazací a antikorozní - bez vlivu
Další vlastnosti benzínu s vlivem na chod motoru
- biosložka - může mít významnější vliv u karburátorových motorů (obsahuje v molekule kyslík a má mírně menší spalné teplo)
- těkavost - podíl těkavějších složek
Citace z wiki=============
Těkavost
Benzin je těkavější než nafta nebo letecká paliva, a to nejen kvůli hlavním složkám, ale i kvůli přidávaným aditivům. Závěrečné ovládání těkavosti se často provádí přidáváním butanu. Pro zjištění těkavosti se používá měření Reidova tlaku par (RVP). Požadovaná těkavost závisí na okolní teplotě: v horkém podnebí se používají složky s vyšší molární hmotností a tedy s nižší těkavostí. V chladném prostředí vede příliš nízká těkavost k problémům se startováním motorů. Naopak v horku působí nadměrná těkavost problémy tím, že se palivo vypařuje již v potrubí a může zabránit podávacímu čerpadlu v jeho účinném čerpání. (Toto nastává hlavně u čerpadel, která jsou poháněna přímo od motoru a nemají návratové potrubí. U motorů se vstřikováním paliva je třeba, aby mělo palivo dostatečný tlak. Protože při startování jsou otáčky velmi malé, používají se u těchto vozidel elektrická čerpadla umístěná na palivové nádrži a palivo může současně chladit čerpadlo. Regulace tlaku se dosahuje návratem nevyužitého paliva zpět do nádrže. U takových vozidel proto problém s předčasným vypařováním paliva prakticky nikdy nenastává.)
=================
JardaB
Kymco New Downtown 350i ABS, Tábor
Interim si quid factum, non bene actum.
http://www.buchtik.eu;
Kymco New Downtown 350i ABS, Tábor
Interim si quid factum, non bene actum.
http://www.buchtik.eu;
Re: XC 300 iR nedrží volnoběh špatně startuje
Zdravím pánové
Tak jsem to špatně napsal nepřidal jsem aditivum , ale čistič palivové soustavy ,, OMLOUVÁM SE ".
A týden jsem jezdil bez problému a dnes v pátek , když byl na cestě snad každý kdo má nějaké přibližovalo, se závada vrátila .
Po zahřátí motor nedrží volnoběžné otáčky a chcípne potom nejde nastartovat. Startér točí a motor nenaskočí . Až na 3-4 pokus.
Tak nevím co s tím. Jdu do garáže to zkusit natočit.
Tak jsem to špatně napsal nepřidal jsem aditivum , ale čistič palivové soustavy ,, OMLOUVÁM SE ".
A týden jsem jezdil bez problému a dnes v pátek , když byl na cestě snad každý kdo má nějaké přibližovalo, se závada vrátila .
Po zahřátí motor nedrží volnoběžné otáčky a chcípne potom nejde nastartovat. Startér točí a motor nenaskočí . Až na 3-4 pokus.
Tak nevím co s tím. Jdu do garáže to zkusit natočit.
- buchtik
- Mladší Kecálek
- Příspěvky: 330
- Registrován: čtv 16 črc 2015, 11:33
- Bydliště: Tábor
- Kontaktovat uživatele:
Re: XC 300 iR nedrží volnoběh špatně startuje
Klasika: jako u většiny dotazů chybí na počátku přesný popis projevů závady a popis toho co bylo kontrolováno. ... jak ti má kdo radit ... copak máme křišťálovou kouli ??
A dotazy bez toho, že si něco sám prověříš a zkontroluješ nejsou moc vhodné ani slušné..
Co všechno jsi prověřoval ??? Jen ten benzín ? To je opravdu trefa na komoru.
Předpokládám že stroj má vstřikování nebo se mýlím ? Startuješ vždy bez plynu nebo s plynem ? Je problém závislý na okolní teplotě nebo teplotě motoru ? Popsat co nejvíce ...
Něco prověř a dej výsledek ... jsi mechanicky zdatný a budeš to rozebírat sám ?????
Jinak se na rady vyxxx a dej to do servisu.
=====
Co kontrolovat - postupně všechno , vylučovací metoda ....
Pokud je stroj karburační, tak volnoběžná tryska, sytič, akcelerační pumpička.
Kontrola těsnosti všeho na sací cestě za škrtící klapkou a ověřit, že se klapka opravdu do volnoběhu uzavře.
Kontrola nabíjecí soustavy a stavu akumulátoru
A dotazy bez toho, že si něco sám prověříš a zkontroluješ nejsou moc vhodné ani slušné..
Co všechno jsi prověřoval ??? Jen ten benzín ? To je opravdu trefa na komoru.
Předpokládám že stroj má vstřikování nebo se mýlím ? Startuješ vždy bez plynu nebo s plynem ? Je problém závislý na okolní teplotě nebo teplotě motoru ? Popsat co nejvíce ...
Něco prověř a dej výsledek ... jsi mechanicky zdatný a budeš to rozebírat sám ?????
Jinak se na rady vyxxx a dej to do servisu.
=====
Co kontrolovat - postupně všechno , vylučovací metoda ....
Pokud je stroj karburační, tak volnoběžná tryska, sytič, akcelerační pumpička.
Kontrola těsnosti všeho na sací cestě za škrtící klapkou a ověřit, že se klapka opravdu do volnoběhu uzavře.
Kontrola nabíjecí soustavy a stavu akumulátoru
JardaB
Kymco New Downtown 350i ABS, Tábor
Interim si quid factum, non bene actum.
http://www.buchtik.eu;
Kymco New Downtown 350i ABS, Tábor
Interim si quid factum, non bene actum.
http://www.buchtik.eu;
Re: XC 300 iR nedrží volnoběh špatně startuje
Kromě přechodu na Benzina95+VIF jsem ještě doreguloval vůli lanka plynu podle servisního manuálu (asi na 5mm), bylo docela volné. Nevím, jestli je v sání nějaký doraz. Pokud se lanko vytahalo nebo prostě se tam něco vymačkalo a lanko bylo volné, tak se klapka sání prostě přivírala víc než měla a bez vzduchu to nejede (pokud tam není nějaký šroubek). Od té doby je vše OK. Chcípalo mi to po zahřátí (jakmile jsem zastavil někde v provozu) a špatně startovalo jako Tobě. Zkus to lanko pokud někdo nepotvrdí, že je tam nějaký doraz na klapce. Na to lanko jsem minule zapomněl.
..................................
nyní Kymco Downtown 300i + Honda Integra 700 D (není to Diesel)
dřive Honda PCX150,Jawa 250, ČZ 125C, S11, Pionýr
nyní Kymco Downtown 300i + Honda Integra 700 D (není to Diesel)
dřive Honda PCX150,Jawa 250, ČZ 125C, S11, Pionýr
Re: XC 300 iR nedrží volnoběh špatně startuje
Speciálně pro buchtíka !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Jardo kua už v názvu vlákna je napsáno že , se jedná o XC 300 iR. Jasně že je to stříkačka ! A kdybych byl tec. antitalent tak bych tady nežadonil o rady a Vaše zkušenosti přece a šoupnul bych to do servisu.
A vy..at se na to v žádném případě nechci.
Jardo kua už v názvu vlákna je napsáno že , se jedná o XC 300 iR. Jasně že je to stříkačka ! A kdybych byl tec. antitalent tak bych tady nežadonil o rady a Vaše zkušenosti přece a šoupnul bych to do servisu.
A vy..at se na to v žádném případě nechci.