Bet&Win 50

Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátoři: manet125, Gek

mato
Už mám víc než deset
Příspěvky: 13
Registrován: pon 10 čer 2013, 20:08
Bydliště: Bratislava

Příspěvek od mato » pát 14 čer 2013, 19:43

prebehol som si to vlakno a dnes som kukal na ten ventil,ze co a ako.No a tu sa stracam nakolko je to uplne ine ako na ten stvortakt :)

rura sekundarneho vzduchu je na vyfuku napojena az za prirubou

Obrázek

nasledne zo spodnej strany vedie do ventilu

Obrázek[URL=http://



a z ventilu vedie len jedna hadica niekde uplne hore za sedlo ku zadnym svetlam,nakolko sa mi to ale nechcelo rozoberat neviem co bude tam.Predpokladam,ze sa tam ukryva este filter.

Ale k samotnemu ventilu nevedie ziadna dalsia podtlakova hadicka (napr. z kolena medzi karburatorom a hlavou).Ako teda tento ventil funguje,ako ho deaktivovat?

mato
Už mám víc než deset
Příspěvky: 13
Registrován: pon 10 čer 2013, 20:08
Bydliště: Bratislava

Příspěvek od mato » pát 14 čer 2013, 21:40

to jouza:
teraz som este studoval mulahovo vlakno s vymenou variatoru a natrafil som na tvoj prispevok
jouza74 píše:Pružinky spojky si nech jako bonbónek až úplně nakonec, ty na chování variátoru nemají valný vliv. Četl jsem, že kontrastní pružina u padesátek by se měla měnit co dva roky. Něco na tom bude, já jí tam nechal vyblbnout 4 roky stejně jako válečky cca 8800 km a po téhle dávce měli origo válečky plošky asi 1.5 mm velké, řemen byl v pohodě, ale vyhodil jsem ho taky, když už jsem byl v tom. K výměně mě vlastně dokopal ten obrovský rozdíl v chování vairátoru za studena a po zahřátí. Když byl studený makal bezchybně, rozjezdy pěkně dynamické a v otáčkách. Po nějakých 3 km jízdy, když se řemenice trochu ohřály, varec ztratil ochotu podřazovat a v prudkém kopci by motor téměř zadusil. Při rozjezdu motor nejdřív vyskočil do otáček, ale jakmile zabrala spojka a skůtr se pohnul, šli otáčky nekompromisně dolů. Vzal jsem tedy lihový popisovač a počmáral jsem jím jednu polovinu zadní řemenice. Podotýkám, že v silně ohřátém stavu variátoru. Nasadil dekl, chvíli pojezdil a znovu rozebral. Výsledek byl takový, že fix byl řemenem smazaný až tak 1,5 cm k vnějšímu průměru. To mi dalo odpověď na to mizerné chování při rozjezdu. Počmáral jsem řemenici znovu a nechal Dříče vychladnout ve sklepě do dalšího dne. Za studena zase akceleroval bezchybně a po sundání víka byl fix smazaný v celém rozsahu řemenice. Tak jsem ještě zkusil jaká je přilnavost studeného a prohřátého řemene k povrchu řemenic. Věřte mi, je v tom citelný rozdíl. Prohřátý řemen se pěkně "lepí" na řemenice a když je kontrastní pružina na konci kariéry, nemá vlastně šanci vyhrnout řemen až na vnější průměr řemenice. Koupil jsem tedy ještě novou pružinu a rázem Dříč začal lítat jako zamlada.
Nevím jak hladký povrch mají dráhy v nichž jezdí válečky ve tvém variátoru, ale v mém originálu z nějaké slitinu Al jsem je promázl sprejem na bázi teflonu a asi po 10 minutách vytřel do sucha. A teď je vše OK.
Teď už to tak daleko dojít nenechám a příští rok hodlám svého Dříče rovněž trochu poladit. :wink:
To chovanie skutru u mna je uplne rovnake,kym je studeny celkom ide ale akonahle sa zohreje tak uplne straca pruznost.Sedi mi aj ujdena vzdialenost.Najcastejsie jazdim trasu do roboty a domov co je cca 7km jedna cesta a naozaj zhruba v polovici je uz citelny rozdiel.Aspon sa mi potvrdilo podozrenie,ze problem s lenivym skutrom bude v tomto.Cele mi to sedi aj od teploty a pocasia.Ak je vonku teplo a slniecko pride to skor,ked je vonku seriozne zima tak mi skuter ide dobre celu cestu.Opakuje sa mi aj problem ktory opisoval mulah ze chvilku skuter ide bez problemov 70,zastavim na krizovatke a po nej sa ledva rozbehne na 60 co moze sposobovat "zalepeny" remen.

Vzhladom teda k prehrievaniu celeho ustrojenstva variatoru,spojky atd. ma niekto napady na lepsie "tuningove" chladenie?Tu je privod vzduchu rieseny hadicou napojenou na samotny ram.Skusal niekto miesto tohto sania nahodit na vstup rovno sportovy bavlneny filter?Pripadne rozmyslam nad moznostou naporoveho sania - na bokoch stredoveho tunela na tomto kymkaci su akoze mriezky ktore su ale zaslepene (teda len pre okrasu).Nemal som to rozobrate takze neviem kolko miesta je pod plastom ale ak by sa dalo na jednej strane spravit realne nasavanie cez tuto mriezku a cestou ku deklu instalovat jeden,mozno aj dva filtre malo by to zmysel?Ci len privelmi teoretizujem a nechat to radsej tak ako je?

este otazka...mazat ci nemazat niektore diely pri vymene?Docital som sa tu tak aj tak,ake teda mate skusenosti s odstupom casu?Ak mazat tak cim a co mazete?

a este otazka na poslednu chvilu - objednal som aj sadu pruziniek pre seriovu spojku od Malossi.Najradsej by som pri vymene kontrastky vymenil aj tieto pruzinky nech sa s tym uz nemusim viac hrat.Nakolko sa skutrom jazdi 90% po meste na top speed mi az tak nezalezi a vsetko by som rad prisposobil v ramci moznosti maximalnej akceleracii a pruznosti.Nikde som ale nenasiel info nakolko su tieto pruzinky od Malossi porovnatelne s originalom a ci napriklad najmaksia pruzinka sa rovna originalu a podobne.

Uživatelský avatar
jakattara
Spisovatel příspěvkový
Příspěvky: 4931
Registrován: stř 02 zář 2009, 14:57
Bydliště: Prostějovsko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od jakattara » ned 16 čer 2013, 07:21

co jsem měl tuto sadu já, poznal jsem je od průměru materiálu, ze kterého byly udělané. Dal jsem do spojky Agilitky ty, co byly nejvíce podobné originálům a spokojenost. ;)
Honda CTX 700,
http://www.motorkari.cz/moto-uzivatel/?muid=40432"
Krásná minulost - Kymco Agility 50MMC, Jawa Pionýr, Sachs Madass 125...

Uživatelský avatar
mulah
Superkecal
Příspěvky: 3380
Registrován: ned 13 kvě 2012, 13:27
Bydliště: CHodov u KV

Příspěvek od mulah » ned 16 čer 2013, 10:15

Já dal do spojky pružinky o stupeň tvrdší (byly tam modrý,dal jsem žlutý). Rozjezd se koná při trošku vyšších otáčkách,ale né o moc a hlavně spojka nazabírá tak rychle, takže při se to lépe ovládá plynem při malém popojíždění.
Mě se prostor variátoru/spojky taky dosti zahřívá,kolikrát na tom hliníkovým deklu ani neudržím ruku. Nějak jsem to neřešil ale myslím, že jsem někde viděl lepší ten plastovej díl s lopatkama k variátoru - jestli to pomůže nevím.
K mazání : Nic nemazat. Kromě toho jehlového ložiska na ose spojky
Agility 50 4T, Xciting 500 AFI , K-xct 125i, VARAN, Džamila CB500

mato
Už mám víc než deset
Příspěvky: 13
Registrován: pon 10 čer 2013, 20:08
Bydliště: Bratislava

Příspěvek od mato » ned 16 čer 2013, 18:26

no konecne hotovo...

nasiel som vinnika lenivosti skutru
Obrázek
povodna pruzina daleko pod limitom dlzky a uplne zmaknuta,ani sa necudujem,ze po zohriati variatoru ako keby ani nebola...
Vymenil som teda variator a nahodil bielu malossi pruzinu,remen sice este nevyzeral najhorsie ale miestami bol viac zodraty tak som nahodil aj novy kevlarovy.Povodny variator bol tiez viac menej ok,na valcekoch boli akurat male zodrate plosky.
Okrem toho prisla nova sviecka,nadz na motorovy olej som vylial a doplnil novy,komplet vymeneny olej v prevodovke,vymenil som aj brzdovu kvapalinu.Chladiacu som len dolial nakolko este budem musiet rozoberat motor takze tu vymenim potom.

Co sa tyka sekundarneho vzduchu ako som ocakaval,od ventilu smeruje hadica uplne hore ku zadnemu svetlu.Tam je skryty uz len filter a to je vsetko.System teda nie je riadeny ziadnym podtlakovym ventilom a ani elektronikou.Ventil sekundarneho vzduchu je jednoduchy jednocestny,nic viac,cele to teda frci na priamom nasavani z vyfuku - kazdym cyklom si vyfuk cucol aj trosku vzduchu tadialto.Zatial som ventil zaslepil na vstupe plastovym stuplom a zvysok systemu vyhodil zo skutra.Kedze som teraz robil viac uprav neviem ake to ma nasledky na samotnu jazdu,ked doladim skusim toto sanie hodit spat a porovnat rozdiel.Teraz je to rozhodne citit akurat nosom,za skutrom to smrdi/vonia ako zo starej MBcky...
Obrázek

Vymenil som aj pruzinky v spojke,hodil som tam rovno tie najtvrdie.S povodnymi sa pakne chytali okolo 4200 otacok,teraz tesne pod 5000.Cakal som viac.

Rozhodne ma ale sklamal ten multivar.Ocakaval som,ze uz tak ako je bude lepsi ako seria a nasledne malym doladenim sa z toho bude dat vytrieskat maximum,pravda je ale uplne ina.Maximalka klesla a akceleracia je velmi vlazna.Skutrik inak ide celkom v pohode,do velmi prudkeho kopca kde predtym siel ledva 15 si teraz kludne slape 35,aj po 30tich km stale bez problemov ale to je zasluha novej pruziny.
Budem musiet nahodit tazsie valceky,lebo teraz to toci zbytocne 7000 celu dobu,na rovinke sa ani nedokaze naplno otvorit a nad 65km/hod sa nedostane,predtym sa vysplhal na 70tku.
No a tu taka otazka ako poriesit valceky na testovanie?Kupovat na slepo sadu valcekov za 10evri a skusat sa mi velmi nechce,hlavne ked vobec netusim okolo akej hodnoty sa hybat.S origo valcekmi malossi (9,1g podla papierov,9,0 gramu podla vahy) toci skuter 7000.Skusil som nahodit povodne valceky 8,5g = cca7250-7300 otacok.Maximalny vykon skutra v kw je pri 6500 a krutiaci pri 6000 otackach a tam by som sa rad dostal.
Tu ale asi blba matematika 0,5g = 250 otacok asi fungovat nebude ci? :) inak by som tam musel narvat valceky cca 10,5-11g aby som sa dostal na pozadovanych cca 6000 az 6200 otacok

Uživatelský avatar
mulah
Superkecal
Příspěvky: 3380
Registrován: ned 13 kvě 2012, 13:27
Bydliště: CHodov u KV

Příspěvek od mulah » ned 16 čer 2013, 20:52

Prodává se testovací sada válečků. http://www.scooter-tuning.cz/testovaci-sada-3-3
Vybereš si tam rozměr válečků,jaký máš a pak váhové rozpětí. Prodávají se k tomu i náhradní pouzdra. Vyzkoušíš jednu gramáž,a pak jen vyměníš ty mosazný vnitřky za těžší/lehčí a tak pořád dokola dokud to nebude optimální.
Já tu sadu mám a velice mi pomohla.
Musíš ale najít kompromis. Když dáš těžší válečky,na rovince to pojede dobře i maximálka bude dobrá,ale přijde kopeček a budou tě předjíždět cyklisti. No a obráceně sice maximálka bude nižšší ale rozjezdy a kopce budou v pohodě.
Já sice nemám multivar,ale Naraku-sport a při bílé Malossi kontrastce mi vyšli nejlépe válečky 7.35g
A aby toho nebylo málo, může se ti stát,že to naladíš, bude se ti to zdát výborné,ujedeš 100km všechno se pěkně sesedne a zase to nebude ono. Já bych mohl vyprávět. Pak už je to jen o vytrvalosti..... anebo nad tím taky můžeš mávnout rukou.
Agility 50 4T, Xciting 500 AFI , K-xct 125i, VARAN, Džamila CB500

mato
Už mám víc než deset
Příspěvky: 13
Registrován: pon 10 čer 2013, 20:08
Bydliště: Bratislava

Příspěvek od mato » pon 17 čer 2013, 06:38

tie testovacie sady som uz obzeral,len skoda,ze su len do 9,5g.
Budem potrebovat zrejme ovela tazsie.

Uživatelský avatar
mulah
Superkecal
Příspěvky: 3380
Registrován: ned 13 kvě 2012, 13:27
Bydliště: CHodov u KV

Příspěvek od mulah » pon 17 čer 2013, 16:08

O tom pochybuju. Já tam měl 8.5g a do kopce jsem se vyloženě plazil a páč jsem s tím jel na sraz a nemohl to vyměnit, tak po 500km na takových válečkách šel řemen do řitě. Ale zase kdybych vážil 50kg i s přilbou,tak by to možná bylo dobré.
A takovej tip. Pokud si koupíš ty výměnný futra, a máš možnost si někde udělat/nechat si udělat na soustruhu ty vnitřky, tak si můžeš udělat gramáž jakou potřebujes - jako jsem to udělal já :D
Anebo servis s motorovou brzdou. Tam ti to naladí nejlíp a cena za hodinu práce na 50ce není moc vysoká - zeptat se
Agility 50 4T, Xciting 500 AFI , K-xct 125i, VARAN, Džamila CB500

mato
Už mám víc než deset
Příspěvky: 13
Registrován: pon 10 čer 2013, 20:08
Bydliště: Bratislava

Příspěvek od mato » pon 17 čer 2013, 19:28

mulah,no potrebujem dat tazsie.Uz teraz su v multivare 9gramove a tie otacky potrebujem stiahnut o tisicku dole lebo to akurat zbytocne hulaka a bez vysledku.
Zial sustruh k dispozicii nemam,tvoje vlakno som cital tak som nad tym rozmyslal ale nemam kde :?

Teraz som na test nahodil naspat povodny variator a rozhodne ide lepsie,len zase nema tak vyrovnane otacky ako multivar...nuz budem testovat a skusat

Uživatelský avatar
mulah
Superkecal
Příspěvky: 3380
Registrován: ned 13 kvě 2012, 13:27
Bydliště: CHodov u KV

Příspěvek od mulah » pon 17 čer 2013, 20:32

Musíš vzít v potaz že je to 50ka a tam výkon nosí otáčky. Čekáš od toho zázraky. Zkus se projet na jiný 50ce ať máš s čím srovnávat. Anebo odpoj otáčkoměr. Já na Agilitě nemám tušení kolik to točí, ale hlavně že to jede.
Agility 50 4T, Xciting 500 AFI , K-xct 125i, VARAN, Džamila CB500

mato
Už mám víc než deset
Příspěvky: 13
Registrován: pon 10 čer 2013, 20:08
Bydliště: Bratislava

Příspěvek od mato » pon 17 čer 2013, 21:05

Ahoj,chapem ta,to len ja som taky detailista :lol:
Urcite budem musiet osedlat aj ine skutre,ale teraz ma na kizovatke vsetky predbiehaju :lol:
Len je mi zbytocne tocit na tom vysoke otacky ked viem,ze vykonova spicka motoru je podstatne nizsie a takto o ten vykon len prichadzam a navysujem si spotrebu

Uživatelský avatar
jouza74
Superkecal
Příspěvky: 3031
Registrován: úte 20 pro 2011, 08:22
Bydliště: České Budějovice

Příspěvek od jouza74 » úte 18 čer 2013, 09:56

Tak jsem se konečně dostal k tomu abych se trochu podrobněji na tvůj stroj podíval. Zjistil jsem, že většina dílu je naprosto stejná jako na mojí Vitalitce. Proto teď už mohu říct, že aby jsi dotáhl do konce ten sekundární vzduch, bylo by dobře dát pryč i ten ventil, přívodní rouru do kolena výfuku odříznou a díru zavařit. Teď tam vzniká pouze nežádoucí výření výfukových plynů.


Obrázek


K zahřívání skříně s variátorem dochází u všech skůtrů, bohužel při neustálých změnách tempa odpovídajících jízdě po městě je enormní. Tu hadici vedoucí od variátoru do rámu jsem zkoušel sundat a nahradit silonovou punčochou (byl to jen test), ale ohřev byl zhruba stejný. Pohyb vzduchu ve skříni má zajišťovat lopatkové kolo na přední řemenici.


Obrázek



Nemyslím si, že nějaké tuningové oběžné kolo dokáže tak zásadně zlepšit větrání prostoru. Jediné opravdu účinné řešení (použivají závodníci) je do víka vyvrtat otvory. No jo ale kdo to bude pořád čistit, že? Já se s tím zahřívání smířil a jezdím skoro pořád po městě.

K tomu problému mazat, nemazat se já stavím tak, že namáznout a setřít. Na tyhle věci používám spray na bázi teflonu a jsem věru spokojený.
A nebuď smutný, neznám jediného člověka, který by nasadil tuningový variátor a byl hned napoprvé spokojený. Je to velká magie, kde se dá hodně získat i ztratit. V každém případě je nejdřív nutné mít hotové všechny zásahy do motoru (trysky, výfuk, sání, CDI) a až potom ladit varec. Rozběhová spojka je to poslední k ladění. Jak začneš přeskakovat z jednoho na druhé a třetí, maximálně všechno šíleně rozhodíš.
Kymco Vitality 2T r.v. 2007 už nemám, nahradila ho "Karkulka" Honda SH 125i r.v. 2013
na delší štreky Moto Guzzi Breva 750 r.v. 2004
a na ty nejdelší Triumph Trophy 1200 SE r.v. 2013

mato
Už mám víc než deset
Příspěvky: 13
Registrován: pon 10 čer 2013, 20:08
Bydliště: Bratislava

Příspěvek od mato » stř 19 čer 2013, 00:11

Ten sekundarny vzduch tam asi necham a dokonca ho naspat spojazdnim.EK sice zatial nie je nutna pre skutre ale teraz to za skutrom smrdi viac nez dost.Az to niekedy vadi aj mne ked zastavim na krizovatke a zafuka mi tie vypary pod prilbu a to mi benzin celkom vonia.Keby som dal ruru uplne odrezat niet cesty spat (alebo velmi komlikovane).Odrezanie toho zaslepeneho kolena malo vyrazne pozitivny vplyv na "vykonove" vlastnosti,po zaslepeni sekundarneho vzduchu som nic nepocitil.Mozno je tam rozdiel par 0,0xyz kw/Nm co ale bez realneho merania na brzde pocitovo nezistim a pokial zapojenie sekundarneho vzduchu aspon trosku pomoze lepsim emisiam tak radsej tak.To,ze sa dodatocnym spalovanim zbytocne zvysuje teplota v samotnom vyfuku nevidim ako problem,predpokladam,ze korejsky pani inzinieri s tym pocitali a seriovy vyfuk je na to stavany a zvysenie teploty vyfukov plynov len napomoze odvodu spalin a tym z casti vykonu.

Variator teraz viac riesit nejdem.Nahodil som naspat povodny nakolko drzi otacky v oblasti vykonovej spicky motoru medzi 6-6,5tis otacok.Doservisujem najprv motor nakolko ani ten nie je uplne v poriadku.Kompresny tlak je dost nizky a prakticky na hrane servisneho limitu.Nakolko sa javi zohnanie origo dielov tu v BA ako celkom problem zvazujem dalsie riesenie,mozno miesto opravi nahodim rovno novy valec (tusim som videl od malossi nahradu za seriovy),nastavim karburator a az ked to bude ok nahodim naspat ten multivar a budem sa hrat s doladenim.


Ked bude cas a chut skusim poriesit chladenie variatoru a spojky naporovym sanim cez bocnu mriezku ktora je tam teraz len taka dizajnovka a z vnutornej strany zaslepena.Miesto toho tam hodim z laminatu nasavanie,prepojim hadicou a pred samotny dekel vlozim do sania jednoduchy maly bavlneny filter na zadrzanie bordelu ale tak aby bol lahko demontovatelny pre obcasne vycistenie
Obrázek

mato
Už mám víc než deset
Příspěvky: 13
Registrován: pon 10 čer 2013, 20:08
Bydliště: Bratislava

Příspěvek od mato » pon 15 črc 2013, 22:15

tak s odstupom casu...
od vymeny dielov variatoru a spojky sa uz nabehalo par sto km a vsetko si sadlo,samozrejme vysledok len k lepsiemu.
Ventil sekundarneho vzduchu som nechal len zaslepeny ako na foto vyssie,nakoniec som ponechal aj povodny variator.Valceky boli trosku miestami zodrane ale zatial len plosky cca 1 mm tak pohoda.Z multivaru som teda nahodil len kontrastku,vysledok je dobry a nechce sa mi babrat s ladenim.
Maximalka sa na rovinke vysplha cez 70 ale hlavne skuter lepsie slape do kopca,aj akceleracia je lepsia.

Zial kymkaca uz vyuzivam len na "firemne" jazdy kedze na sukromne jazdenie som si do garaze obstaral hondicku pcx.

Ps:ak by mal niekto zaujem zostal mi kompletny variator malossi multivar,najazdenych ma ani nie 20km (komplet balenie okrem kontrastky,aj nalepky mam este :) ) + pruzinky do spojky,pouzil som najtvrsie takze stred + maksie su volne ak niekto chce.
Posuniem za rozumnu cenu alebo par kartonov piva :) podla tabulky pasuje na super 8/9,dink,BW a dalsie

Odpovědět